آشنایی کامل با کمپرسور پیستونی

آشنایی کامل با کمپرسور پیستونی

همان گونه که می دانید، کمپرسور هوا از تجهیزات مهم در صنعت های مختلف به شمار می روند. کمپرسور های هوا به واسطه ظرفیت، فشار مکش، نوع موتور متحرک، نحوه عملکرد و … به دسته های گوناگونی تقسیم می گردند. در میان کمپرسور های مختلف، کمپرسور پیستونی یکی از اصلی ترین آن ها شناخته می شود. این کمپرسور جزو کمپرسور های رفت و برگشتی بوده که از نوع جا به جایی مثبت می باشد. لازم به ذکر است که کمپرسورهای پیستونی از قدمت بسیار زیادی بهره مند هستند و از گذشته تاکنون در عرصه های مختلفی مورد استفاده قرار گرفته اند. لازم به ذکر است که در این کمپرسور فشرده سازی هوا، از طریق سیلندر های درون کمپرسور صورت می گیرد.

در سال های گذشته مجموعه های زیادی در کشورمان شرایط خرید کمپرسور پیستونی را فراهم کرده اند. با این حال تمامی خریداران ضمن داشتن اطلاعات لازم در رابطه با این محصولات، باید توجه ویژه ای را به مبانی مختلف کمپرسورهای پیستونی داشته باشند. شناسایی هرچه بهتر این نوع از کمپرسورها باعث می شود تا شما بتوانید ضمن تجربه یک خرید خوب، به بهترین شکل از کاربرد های این محصول بهره مند شوید.

شناخت کمپرسور پیستونی

آشنایی بیشتر با کمپرسور پیستونی

همان گونه که گفته شد، کمپرسور پیستونی از جمله کمپرسور های زیرمجموعه نوع جا به جایی مثبت شناخته می شوند. در واقع در کمپرسورهای پیستونی، فرآیند فشرده سازی هوا را به وسیله پیستون و سیلندر صورت می گیرد. این رویکرد موجب فشرده شدن هوا شده و با حرکت پیستون به سمت پایین خلا لازم ایجاد خواهد شد. خلا به وجود آمده باعث خواهد شد تا فشار گاز موجب باز شدن سوپاپ ها شود. در نتیجه این فرآیند، تمامی محفظه پر می گردد. البته لازم به ذکر است که تمامی این فرآیند شامل مراحل و جزئیات بیشتری شده که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

انواع کمپرسور پیستونی

به صورت کلی تولیدکنندگان کمپرسور پیستونی موفق به ساخت این محصول در ساختار های متفاوتی شده اند. شناسایی هر یک از این ساختار ها می تواند در فرآیند خرید شما را کمک بسیار زیادی کند. این ساختار ها شامل:

  • کمپرسور نیمه باز که دارای ساختاری مشابه نمونه کمپرسور های باز بوده و قابلیت تعمیرات را دارند.
  • کمپرسور رفت و برگشتی باز که در این محصول موتور و محفظه خود کمپرسور به صورت جدا از یکدیگر ساخته شده اند.
  • کمپرسور بسته که قابلیت تعمیر را نداشته و محفظه کمپرسور و موتور آن در کنار یکدیگر قرار گرفته اند.

لازم به ذکر است که این محصولات بر اساس ظرفیت خود نیز به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند. کمپرسور های کوچک از ظرفیت 3.5 تا 23 کیلووات، کمپرسور های متوسط از ظرفیت 23 تا 105 کیلووات و کمپرسورهای بزرگ از ظرفیت 105 کیلووات به بالا برخوردار هستند.

نحوه عملکرد کمپرسورهای پیستونی

نحوه عملکرد کمپرسور پیستونی نیز مانند بسیاری از کمپرسور ها شامل سه بخش مکش، فشرده سازی و تخلیه می شود. در مرحله ابتدایی میل لنگ ها به همراه پیستون شروع به حرکت می کنند و در اثر این فرآیند شیر ورودی به صورت اتومات باز می شود. در اثر حرکت میل لنگ و پیستون، خلا لازم ایجاد شده و مکش هوا از طریق شیر ورودی آغاز می گردد. سپس مرحله دوم آغاز شده و پس از حرکت پیستون و رسیدن آن به پایین ترین میزان ممکن، حرکت به سمت بالا شروع می شود. در چنین شرایطی شیر های ورودی و خروجی پیستون بسته خواهند شد. لازم به ذکر است که دما و فشار هوا هنگامی افزایش خواهد یافت که پیستون حرکت داشته باشد.

مزیت ها

مرحله پایانی نیز مرحله تخلیه می باشد. هنگامی که دما و فشار در حد مطلوب قرار بگیرد، شیر خروجی سیلندر باز شده و گاز درون محفظه با شدت بالا خارج خواهد شد. لازم به ذکر است، این چرخه هنگامی تکمیل خواهد شد که پیستون به بخش پایانی مسیر سیلندر برسد.

مزایا و معایب کمپرسور پیستونی

یکی از مسائل مهمی که می تواند شما را در خرید کمپرسور پیستونی کمک کند، شناسایی مزایا و معایب این نوع از کمپرسور ها می باشد. به صورت کلی، کمپرسورهای پیستونی به واسطه عملکرد ایده آل خود، از مزیت های زیادی بهره مند هستند. با این حال طبیعی است تا این محصول نیز مانند دستگاه های صنعتی در کنار مزایای فراوان خود، دارای معایبی نیز باشد. مزیت های کمپرسور پیستونی شامل:

  • مصرف سوخت بسیار پایین
  • طول عمر بالا
  • امکان فعالیت در فشارهای بالا
  • تنوع ظرفیت مطلوب
  • قیمت مناسب در کنار کاربری های متفاوت
  • تعمیر بسیار ساده و هزینه های نگهداری مناسب

معایب این محصول نیز شامل:

  • اشغال فضای نسبتا زیاد
  • راندمان پایین
  • داشتن وزن زیاد که موجب حمل و نقل سخت می شود.
  • لرزش زیاد در حین عملکرد
  • تولید صدای زیاد
  • وجود مدل های بی کیفیت در بازار

لازم به ذکر است که بسیاری از این معایب برای خریداران موضوعی مهم به شمار نمی رود. با این حال ما تلاش کرده ایم تا جزئی ترین ایرادات این محصول را نیز برای شما بیان کنیم.

خرید کمپرسور پیستونی با بهترین قیمت

همان طور که گفته شد، کمپرسور های پیستونی دارای مدل های بی کیفیت نسبتا زیادی در بازار های کشور ایران هستند. بنابراین برای این که بتوانید کمپرسور های پیستونی را با قیمت مناسب و کیفیت مطلوب تهیه کنید، باید با یک مجموعه مجرب به همکاری بپردازید. قیمت کمپرسور پیستونی در مجموعه های مجرب قطعا مناسب تر بوده و همین مسئله موجب رضایت شما از خرید نیز می شود. مجموعه تخصصی آروشا سرما از جمله مجموعه های محبوب در زمینه خرید و فروش کمپرسور ها به شمار می رود. این مرکز تخصصی طی سال های اخیر، موفق به کسب رضایت خریداران شده و قیمت های مطلوبی را برای محصولات خود تعیین کرده است.

قیمت کمپرسور صنعتی

سخن پایانی

با کسب آگاهی لازم در رابطه با انواع کمپرسور پیستونی و شناسایی کامل این محصولات، قطعا می توان تجربه خرید بهتری را داشت. در همین راستا پیشنهاد می کنیم به منظور سهولت در خرید، حتما به انتخاب یک مجموعه مجرب در این زمینه بپردازید. در چنین شرایطی شما می توانید ضمن حفظ کیفیت خرید خود، در آینده نیز محصولاتی را با استثنائی ترین قیمت ها تهیه کنید.

نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *