مرکز تأمین قرقره هوزریل آتش نشانی در تهران

مرکز تأمین قرقره هوزریل آتش نشانی در تهران

چکیده: خرید قرقره هوزریل آتش نشانی کاربردهای گسترده‌ای دارد و در بسیاری از محیط‌ها از آن‌ها استفاده می‌شود. اغلب در محیط‌های نسبتاً کوچک این قرقره‌ها در یک باکس قرمزرنگ در دیوار کار گذاشته می‌شوند. در میان تجهیزات اطفاء حریق که در ساختمان‌ها استفاده می‌شوند، باکس هوزریل را می‌توان یکی از کاربردی‌ترین‌ها دانست‌.

هر زمان ‌که اتفاق ناگواری در گوشه‌ای از شهر رخ می‌دهد، یکی از نخستین شماره‌های اضطراری که با آن تماس می‌گیریم، شماره آتش نشانی است. کارکنان فداکار این نهاد، با ایثار و جان‌فشانی همواره عده کثیری از قربانیان حوادث را از کام مرگ نجات داده‌اند و چه‌بسا خودشان درگیر مشکلات عدیده‌ای شده‌اند. شغل آتش ‌نشانی ذاتاً پر از ریسک و خطر است و هرکسی جرئت ورود به آن را ندارد. بااین‌حال، زمانی سخت‌تر می‌شود که از تجهیزات مناسبی بهره‌مند نباشید. مثلاً خرید قرقره هوزریل آتش نشانی یکی از مواردی است که کار را برای آتش‌نشانان راحت‌تر می‌کند. اگر مرجع مناسبی را برای خرید این ابزار نمی‌شناسید، همراه ما باشید.

آتش نشانی

قرقره هوزریل یا قرقره آتش نشانی چیست؟

آتش‌نشان‌ها برای آن‌که کار خود را به‌درستی انجام دهند، از ابزارهای مختلفی استفاده می‌کنند. آن‌ها با در دست داشتن تجهیزات مختلف، می‌توانند آتش را مهار کنند و یا انسان‌ها را از حوادث مختلف نجات دهند. یکی از ابزارهای مهم در حرفه آتش نشانی، قرقره است که باوجود سادگی، می‌تواند تا حد زیادی کار را برای آن‌ها تسهیل کند‌. گاهی اوقات اگرچه ابزارها ساده به‌نظر می‌رسند، اما نقش پررنگی در پیشبرد سریع‌تر کارها دارند. قرقره نیز یکی از همین دست ابزارهاست.

قرقره Hosereel همان‌طور که از نام آن پیداست، از دو بخش hose به معنای «شلنگ» و reel به معنای «ریل» تشکیل شده است. درحقیقت این وسیله قرقره‌ای است که شلنگ آتش ‌نشانی به دور آن می‌پیچد تا به‌راحتی بتوان آن را باز و بسته کرد. شلنگ‌های آتش ‌نشانی از pvc تهیه می‌شوند و مقاومت بالایی در برابر جریان شدید آب دارند. قرقره آتش نشانی ابزاری است که این شلنگ‌ها در اطراف آن می‌پیچند تا به‌راحتی و بدون اشغال کردن فضا، در دسترس باشند. این قرقره‌ها می‌توانند شرایطی را فراهم کنند که شلنگ به‌اندازه نیاز باز شود و نیازی به باز کردن کامل آن نباشد.

قرقره هوزریل در چه محیط‌هایی مورداستفاده قرار می‌گیرد؟

خرید قرقره هوزریل آتش نشانی کاربردهای گسترده‌ای دارد و در بسیاری از محیط‌ها از آن‌ها استفاده می‌شود. اغلب در محیط‌های نسبتاً کوچک این قرقره‌ها در یک باکس قرمزرنگ در دیوار کار گذاشته می‌شوند. در میان تجهیزات اطفاء حریق که در ساختمان‌ها استفاده می‌شوند، باکس هوزریل را می‌توان یکی از کاربردی‌ترین‌ها دانست‌. شلنگ در اطراف قرقره آتش نشانی می‌پیچد و به یک منبع آب مرکزی متصل می‌شود. در چند نقطه از ساختمان نیز این باکس‌ها و قرقره‌ها قرار می‌گیرند تا بتوان از هر نقطه به آن‌ها دسترسی داشت. چنان‌چه آتش‌سوزی محدودی در بخشی از سازه رخ دهد، آتش‌نشانان می‌توانند از این قرقره و باکس، برای مهار کردن آن استفاده کنند. چنان‌چه هر یک از حاضرین در صحنه حادثه نیز نحوه کار با این شلنگ‌ها را بداند، می‌تواند از آن‌ها برای اطفاء حریق استفاده کند.

تا چه سطوحی از آتش‌سوزی را می‌توان با این ابزار مهار کرد؟

آتش‌سوزی‌ها بسته به این‌که عامل ایجادکننده آن‌ها چه چیزی بوده است، در دسته‌های مختلف قرار می‌گیرند. اگر آتش‌سوزی از نوع A باشد، می‌توانید با خرید قرقره هوزریل آتش نشانی و شلنگ، آن را مهار کنید. آتش‌سوزی دسته A مربوط به آتش گرفتن مواد جامد مانند چوب، کاغذ و… است. البته توجه داشته باشید که طول و سطح مقطع شلنگ و همچنین حجم منبع آب، بر وسعت آتشی که می‌توان خاموش کرد، اثرگذار هستند. ازاین‌رو باید به این نکات نیز توجه داشته باشید.

قرقره هوزریل

اهمیت خرید ابزارهای اطفاء حریق برای ساختمان‌ها

یکی از حوادث غیرمترقبه‌ای که همواره جان بسیاری از افراد را می‌گیرد، آتش‌سوزی است. گاهی یک لحظه غفلت می‌تواند فجایعی را به بار بیاورد که هیچ‌گاه راهی برای جبران آن‌ها باقی نماند. بااین‌حال، برای حادثه‌ای مثل آتش‌سوزی می‌توان برخی از تمهیدات لازم را اندیشید تا در صورت بروز مشکل، پاسخ مطلوبی به آن داده شود. به‌عنوان‌مثال اگر بتوانید از چند ابزار اطفاء حریق مناسب در ساختمان استفاده کنید، می‌توانید خسارات وارده را به حداقل برسانید. هرقدر از شروع آتش‌سوزی بگذرد، قطعاً مهار کردن آن سخت‌تر خواهد شد. با خرید قرقره هوزریل آتش نشانی به‌راحتی می‌توانید آتش نوپا را خاموش کرده و از انتشار آن به سایر نقاط، جلوگیری کنید.

مهم‌ترین مواردی که هنگام خرید قرقره آتش نشانی باید بدانید

برای آن‌که بتوانید خرید قرقره هوزریل آتش نشانی را به‌درستی انجام دهید، لازم است به چند نکته مهم توجه داشته باشید. این نکات به شما کمک می‌کنند که خرید بهتری داشته باشید و نهایت بهره را از محصول خریداری‌شده ببرید. این موارد علاوه‌بر قرقره آتش نشانی، در خرید سایر لوازم اطفاء حریق نیز باید رعایت شوند. به‌خوبی آن‌ها را بررسی کنید:

  • مورد اول انتخاب وسیله اطفاء حریق مناسب است. انواع مختلفی از ابزارها و تجهیزات اطفاء وجود دارند که بسته به نیازهای سازه باید بهترین‌ها را انتخاب کرد. به‌عنوان‌مثال کپسول آتش ‌نشانی ابزاری کاربردی برای همه سازه‌هاست و در کنار آن خرید قرقره هوزریل آتش نشانی نیز می‌تواند کاربردی باشد. بااین‌حال انواع دیگر تجهیزات نیز باید بسته به شرایط سازه، به کار گرفته شوند.
  • جنس تجهیزات از اهمیت بالایی برخوردار است. چنان‌چه از متریال‌های مرغوب تهیه نشده باشند، در مدت کوتاهی کارایی خود را از دست می‌دهند و چه‌بسا از همان ابتدا کارایی لازم را نداشته باشند.
  • موضوع بعدی ابعاد تجهیزات خریداری شده است. بسیاری از تجهیزات اطفاء حریق بسته به ابعادی که دارند، مورداستفاده قرار می‌گیرند.

اطفا حریق

مرکز نیکوکار؛ بهترین مرجع برای خرید قرقره آتش نشانی

اگر می‌خواهید با خیال راحت تجهیزات اطفاء حریق را خریداری کنید و از کیفیت آن‌ها مطمئن باشید، خوب است به یک مرجع معتبر مراجعه کنید. مرکز فروش تجهیزات ایمنی آتش نشانی نیکوکار یکی از بهترین مراجعی است که برای خرید انواع تجهیزات آتش نشانی و ایمنی به آن مراجعه کنید. این مجموعه در تهران واقع شده و از طریق وب‌سایت خود به جای‌جای ایران خدمت‌رسانی می‌کند. اگر قصد تجهیز کردن خانه یا محل کار خود را دارید، می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت مجموعه نیکوکار، از کارشناسان مشاوره بگیرید و سفارش خود را به صورت آنلاین به ثبت برسانید. همین حالا به سایت نیکوکار مراجعه کرده و مقالات مربوط به تجهیزات اطفاء حریق را مطالعه کنید. پس‌ازآن می‌توانید بهترین تصمیم را بگیرید.

نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *