هپکو اراک در چمبره رانت‌خواران وارد کننده ماشین‌آلات سنگین گرفتار است

هپکو اراک در چمبره رانت‌خواران وارد کننده ماشین‌آلات سنگین گرفتار است

«فرزاد مخلص‌الائمه» روز دوشنبه در بازدید از بخش‌های مختلف هپکو اراک، افزود: این واحد تولیدی سال‌های گذشته از رونق و شکوفایی مطلوبی برخوردار بود اما، اکنون به نماد ناکارآمدی توسعه صنعتی در استان مرکزی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: احیا و ساماندهی واحد تولیدی هپکو از تاکیدات رئیس‌جمهوری و از ماموریت‌هایی است که در بدو ورود به استان مرکزی در دستور کار است و حضور و بازدید از این شرکت بعداز آئین معارفه بیانگر این موضوع است.

استاندار مرکزی بیان کرد: سالن‌ها و خطوط تولید هپکو ظرفیت بالایی برای کار دارد اما در شرایط بحران راکدمانده و مدیریت جدید دولت در استان مرکزی همه تلاش خود را برای احیای آن به کار می‌گیرد.

مخلص‌الاائمه‌ اظهار داشت: حلقه مدیریت اجرایی دولت در استان مرکزی حمایت همه‌جانبه از تولید را در دستور کار دارد و این مهم از سوی رهبر معظم انقلاب با نامگذاری شعار سال و همچنین شخص رئیس جمهوری تاکید شده و در این مسیر از تلاشی دریغ نخواهد شد.

وی اضافه کرد: مشکل‌ها و چالش‌های واحد تولیدی هپکو اراک فهرست‌بندی شده و در اسرع وقت با برگزاری نشست با مدیران و کارکنان این واحد تولیدی، سازمان تامین اجتماعی به‌عنوان سهامدار عمده و وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صمت بررسی و راهکارهای لازم برای رفع آن از رکود و بازگشت به تولید اندیشیده خواهد شد.

استاندار مرکزی گفت: شمار دیگری از واحدهای صنعتی و تولیدی استان مرکزی با مشکلات و چالش‌هایی دست و پنجه نرم می‌کنند که باید برای هر یک از آن‌ها نسخه‌ای جداگانه پیچیده شود.

هپکو اراک در سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راه‌سازی در اراک تاسیس و از سال ۱۳۵۴ شروع به فعالیت کرد.
هپکو ۲۵ نوع ماشین‌آلات راه‌سازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید می‌کند که هشت نوع از محصولات آن تحت لیسانس کشورهایی چون ژاپن، آلمان، سوئد تولید می‌شود.
شرکت هپکو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال ۱۳۸۵ به بخش خصوصی واگذار شد.

نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *