اهمیت انتخاب شرکت سازنده کمپرسور اسکرو
در فرآیند خرید کمپرسور اسکرو، مهمترین عامل موفقیت، انتخاب درست شرکت تولیدکننده یا فروشنده است. اگرچه بسیاری از کمپرسورهای اسکرو موجود در بازار ایران با قطعات مشابه مونتاژ میشوند، تفاوت واقعی در کیفیت خدمات، تعهدات و پشتیبانی فنی شرکتها نمایان میشود. برخورداری شرکت فروشنده از منابع کافی—اعم از تیم متخصص، دانش فنی، زیرساخت مناسب و توان مالی لازم—نقش تعیینکنندهای در ارائه گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش دارد.
پیشنهاد میشود پیش از خرید، حتماً از کارخانه یا کارگاه مونتاژ بازدید کنید تا از واقعی بودن توانمندیهای شرکت و زیرساخت خدمات پس از فروش آن اطمینان حاصل کنید. چرا که گارانتی واقعی و خدمات پشتیبانی، بخش حیاتی از سرمایهگذاری شما در تجهیزات هوای فشرده است.
ارزیابی کیفیت مونتاژ؛ تفاوتی فراتر از قطعات
بازدید از محل تولید تنها به خدمات پس از فروش محدود نمیشود. کیفیت مونتاژ نقش کلیدی در عملکرد، دوام و بهرهوری کمپرسور دارد. ممکن است دو کمپرسور اسکرو ۳۷ کیلووات، با قطعات کاملاً مشابه—مانند هواساز روتورکم مدل EVO9 و الکتروموتور موتوژن—نتایج عملکردی کاملاً متفاوتی ارائه دهند. تفاوتهایی همچون میزان لرزش، دمای کاری، و حتی صدای تولید شده، اغلب به دلیل دقت مونتاژ، طراحی شاسی، سیستم تراز و چیدمان اجزا است. بنابراین بازدید و مقایسه فنی پیش از خرید، به شما دید بهتری در انتخاب کمپرسور با کیفیتتر میدهد و از بروز مشکلات احتمالی در آینده جلوگیری میکند.
در جدول زیر مشخصات فنی کمپرسور های اسکرو بر حسب میزان تولید هوا در فشار ۸ و ۱۰ بار نشان داده شده است.
تفاوت کیفیت ساخت کمپرسور اسکرو در چیست؟
پیش از آنکه عوامل تاثیر گذار در کیفیت کمپرسور اسکرو را برای شما شرح دهیم، بهتر است ابتدا در مورد نحوه عملکرد کمپرسور اسکرو و اجزا تشکیل دهنده آن صحبت کنیم.
نحوه عملکرد کمپرسور اسکرو
کمپرسور اسکرو روغنی، همانطور که از نامش پیداست، برای فشردهسازی هوا از روغن نیز به عنوان عنصر کلیدی در فرآیند استفاده میکند. تزریق روغن در این نوع کمپرسورها به دلایل متعددی انجام میشود؛ از جمله روانکاری قطعات متحرک، کاهش دمای داخلی، و بهبود آببندی بین روتورها جهت افزایش راندمان فشردهسازی.
فرآیند کار کمپرسور اسکرو به این شکل است: ابتدا هوای محیط از طریق فیلتر هوا وارد دستگاه میشود و پس از عبور از فیلتر، وارد ایرند (واحد فشردهساز) میگردد. در این بخش، دو روتور مارپیچی با چرخش در خلاف جهت یکدیگر، هوا را فشرده میکنند. همزمان با فشردهسازی، روغن مخصوص کمپرسور نیز به محفظه تزریق میشود تا عملکرد فنی دستگاه بهینه باقی بماند.
مخلوط هوای فشرده و روغن سپس وارد مخزن سپراتور میشود. در این مرحله، روغن و هوا از یکدیگر جدا شده و روغن مجدداً به چرخه بازمیگردد، در حالی که هوای فشردهشده برای کاهش دما وارد رادیاتور خنککننده میشود. پس از خنکسازی، هوای فشرده نهایی آماده ذخیرهسازی در مخزن یا ارسال به خطوط مصرف است.