بازرسی و تست لیفتراک برای گواهی سلامت

بازرسی و تست لیفتراک برای گواهی سلامت

براساس اعلام اداره ایمنی و بهداشت عملیاتی (OSHA)، به طور متوسط سالانه 100 کارمند در تصادفات لیفتراک کشته می‌شوند، و سالانه 95 هزار کل تصادفات لیفتراک اتفاق می‌افتد.

از زمان ورود لیفتراک ها به بازار ایران زمان زیادی می گذرد. بسیاری از این تجهیزات و مشابه آنها به صورت وارداتی از خارج از کشور وارد شده اند. برندهای نام آشنایی مانند تویوتا، کوماتسو، میتسوبیشی و دماگ سابقه بسیار خوبی دارند و کمتر فعال حوزه صنعت است که با آنها آشنا نباشد. امروزه تقریبا در بیشتر صنایع لیفتراک ها به جز مهمی در عملیات لجستیک آنها تبدیل شده اند . صنعت راه و شهرسازی و حتی پروژه های ساختمانی بدون لیفتراک برای باربرداری قابل تصور نیستند. زیرا سرعت اتمام پروژه بسیار سریعتر بوده و روند کار نیز ساده تر است.

استاندارد ایمنی و بازده تجهیزات صنعتی طبق پروتکل های بین المللی تبیین شده اند. در همین راستا سازمان استاندارد ایران نیز برای شرکت های ایرانی که از لیفتراک برای باربرداری و جابه جایی بار بهره می برندّ  گواهی سلامت لیفتراک صادر می کند. این گواهینامه در راستای حفظ ایمنی پرسنل شرکت، به ویژه راننده لیفتراک الزامی است.

بازرسی و تست لیفتراک

گواهی سلامت لیفتراک

لیفتراک ها از قطعات مختلفی تشکیل شده اند که عملکرد نادرست هر کدام از آنها موجب کاهش بازدهی و حتی ایجاد خطر برای نیروی انسانی است. سلامت لیفتراک یک شرکت صنعتی نه با تایید نیروی فنی شرکت و راننده آن، بلکه با بازرس فنی مورد تایید سازمان استاندارد ایران می بایستی تایید شود. پروسه بازرسی و صدور گواهی سلامت لیفتراک به تست لیفتراک در شرایط روشن و خاموش در فضای واقعی و کار معمول روزانه آن بستگی دارد.

بازرسی لیفتراک

اولین قدم برای دستیابی به گواهی سلامت لیفتراک درخواست بازرسی از طریق وبسایت سازمان استاندارد و امور مربوط به گواهینامه های سلامت تجهیزات صنعتی است. بعد از شرکت بازرسی مناسب از طریق کارشناسان اداری استاندارد تعیین می شود. در مرحله بعد شرکت بازرسی با شما تماس گرفته و تقاضای ارسال مدارک در صورت لزوم را خواهد داشت.

کارشناس اداری مسول پرونده شما طبق زمانبندی بازرس فنی شرکت زمان انجام بازرسی لیفتراک شما را تعیین و به شما اطلاع رسانی می کند. لازم به ذکر است این زمان در پنل شما در سازمان استاندارد نیز وجود دارد و می بایستی از آن طریق وضعیت پرونده خود را دنبال کنید.

چند روز قبل از اعزام برای بازرسی لیفتراک به محل شما مجددا به شما ساعت مشخص برای حضور و راهنمایی مسئول ایشان به منظور تست لیفتراک اعلام می شود. در صورت عدم حضور در محل و معطل شدن٫‌ باید درخواست بازرسی خود را دوباره به شرکت بازرسی اعلام نمایید.

تست لیفتراک

بازرسی لیفتراک و صدور سلامت آن فقط با تست لیفتراک از روش های مورد نظر استاندارد قابل انجام می باشد.

هر تغییر در سیستم لیفتراک نیاز به بازرسی لیفتراک دارد.

بازرسی عملیاتی لیفتراک

در ایران جرثقیل سقفی با استاندارد ASME B30.2 – جرثقیل تاور با استاندارد ASME B30.3 – جرثقیل موبایل با استاندارد ASME B30.5 – لیفتراک با استاندارد ANSI B56.1 بازرسی می شود .

پس از انجام بازرسی قبل از بهره برداری، اپراتورها باید موتور را راه اندازی کرده و بازرسی عملیاتی لیفتراک را انجام دهند.

عملیات بالابر

جز یک اپراتور لیفتراک آموزش دیده که قادر به حفظ کنترل لیفتراک و عملیات توقف، شروع، بلند کردن و چرخش است کس دیگری نباید لیفتراک را سوار شده یا راه‌اندازی کرد.

با اطلاعاتی که تا به اینجا برای شما عنوان شد از اهمیت بازرسی لیفتراک٫ تست لیفتراک برای دریافت گواهینامه لیفتراک اطلاع یافتید. برای اینکه از مشاوره تلفنی و یا حضوری بهره مند شوید می توانید با شرکت بازرسی نیک بینش کارن تماس گرفته یا از دستور العمل های آنها در وبسایتشان استفاده کنید.

نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *