تعمیر چیلر در تهران

تعمیر چیلر در تهران

چکیده: تعمیر چیلر در تهران به دلیل وجود ساختمان های بزرگ و بلند مرتبه و همچنین وجود بالای تعداد نفرات بایستی توسط کارشناسان مجرب انجام پذیرد.

تعمیر چیلر در تهران باید توسط افراد مجرب و متخصص انجام شود تا هزینه مالی شما را کاهش دهد. نگهداری چیلرهای اداره‌ها و مکان‌های عمومی از گزینه‌های باصرفه جهت صرفه‌جویی در هزینه‌های گزاف است. یکی از رایج‌ترین مشکلات چیلرهای تراکمی، عملکرد ضعیف خنک‌کننده آن است که ناشی از کویل‌های کندانسور کثیف و سطح پایین مبرد است. تمیزی خوب کویل‌ها و پرکردن مبرد این عمل را انجام می‌دهد.

یکی دیگر از مشکلات، صداهای غیرعادی است که از چیلر شنیده می‌شود. این امر به‌دلیل سستی قطعات و یاتاقان‌های فرسوده است. محکم‌کردن پیچ‌ها و تعویض قطعات فرسوده سبب رفع این مشکل خواهد شد. مسائل پیچیده و تعمیرات چیلر تنها باید توسط تکنسین حرفه‌ای انجام شود زیرا آن‌ها مهارت‌ها و دانش لازم جهت رسیدگی به مشکلات چیلر را دارند.

سرویس و تعمیر چیلر جذبی

در چیلر جذبی به‌جای کمپرسور از جذب‌کننده (Absorber) و مولد حرارتی (ژنراتور) استفاده می‌شود. سیستم لیتیوم برماید، عمومی‌ترین خنک‌کننده در چیلرهای جذبی است. در‌بخش جذب‌کننده بخار آب توسط لیتیوم برماید غلیظ، جذب می‌شود و در‌بخش مولد حرارتی، آب دراثر حرارت به بخار تبدیل می‌شود. بخار آب در کندانسور دارای فشار ۱/۰ اتمسفر است و تبدیل به مایع می‌شود، سپس در خنک‌کننده که تحت فشار ۰۱/۰ اتمسفر است مجددا تبدیل به بخار می‌شود. آب جهت تبخیر، گرمای نهان خود را از محیط خنک‌کننده دریافت می‌کند و برودت ایجاد می‌کند، سپس بخار آبی که در خنک‌کننده به‌وجود آمده است به جذب‌کننده منتقل می‌شود، در نهایت این چرخه مجددا تکرار می‌شود.

سرویس و تعمیر چیلر تراکمی

در چیلر تراکمی، در ابتدا گاز توسط کمپرسور، متراکم می‌شود. سپس این گاز وارد کندانسور شده و توسط آب یا هوای محیط، خنک می‌شود. در نهایت به مایع تبدیل می‌شود که این مایع از شیر انبساط یا لوله موئین عبور می‌کند و وارد خنک‌کننده (اواپراتور) که فشار کمی دارد می‌شود. این کاهش فشار در تبخیر مایع تأثیر دارد. در نهایت مایع سرد‌کننده با دریافت حرارت نهان تبخیر خود از محیط خنک‌کننده، برودت در قسمت خنک‌کننده ایجاد می‌کند و گاز ناشی از تبخیر، به کمپرسور هدایت می‌شود.

تکنیک‌های عیب یابی و تعمیر چیلر در تهران

اصول اولیه مانند اطمینان از ارسال برق به چیلر و ایمنی اتصالات الکتریکی را بررسی کنید. اگر چیلر راه‌اندازی نمی‌شود، ایراد از خرابی موتور یا صفحه کنترل است. نظارت بر خوانش دما و فشار می‌تواند ایرادهای دستگاه را نشان دهد. امکان دارد سنسور دما دچار ایراد شود و اطلاعات نادرستی را ارائه دهد. چیلر تراکمی  از کمپرسورها جهت خنک‌کردن آب یا سایر سیالات استفاده می‌کنند. این چیلرها در محیط تجاری و صنعتی بزرگ استفاده می‌شوند. عیب‌یابی دستگاه می‌تواند شامل بررسی سنسورهای معیوب، تجزیه و تحلیل گزارش سیستم و اطمینان از جریان مناسب آب باشد.

وجود ناهنجاری در دما و فشار اجزای مختلف می‌تواند نشانه‌ای از عملکرد نادرست شیر یا جریان مبرد باشد.

اگر منبع گرما به دمای مورد نیاز نرسد باید منبع بخار یا سیستم آب گرم بررسی شود. رعایت نکات ایمنی هنگان نصب چیلر عبارتند از پوشیدن تجهیزات حفاظت فردی مناسب، پیروی از پروتکل‌های ایمنی الکتریکی و توجه به خطرات احتمالی.

مرکز تخصصی تعمیر چیلر در تهران

تعمیر چیلر در تهران و سیستم‌های برودتی ساختمان جزو تعمیرات تخصصی ساختمان قملداد می‌شوند که نیازمند تیمی مجرب و دارای صلاحیت هستند زیرا تجهیزات این سیستم قیمت بالایی دارند. چیلر، سیستم سرمایش مرکزی است که جهت خنک‌کردن هوا در فصول گرم سال در ساختمان‌های بزرگ استفاده می‌شود.

چیلر توسط سیکل تبرید گرمای محیط و آب را جذب می‌کند و آن را خنک می‌کند. این سیستم وظیفه خنک‌سازی هوای داخل ساختمان و تهویه مطبوع را برعهده دارد. این سیستم مانند سایر دستگاه‌های مکانیکی با افزایش عمر و استفاده مداوم، خراب می‌شود.

تعمیرات چیلر خانگی

این امر کاملا تخصصی است و تعمیر آن، نیازمند اطلاعات و دانش کافی است. این سیستم خنک‌کننده در 2 مدل با برندهای گوناگون تولید می‌شوند که هرکدام روش خاصی برای کارکرد دارند. خدمات آن عبارتند از سرویس و تعمیر چیلر تراکمی، نصب چیلر تراکمی، سرویس و تعمیر چیلر جذبی، نصب چیلر جذبی، سرویس و تعمیر چیلر سقفی، نصب چیلر سقفی، سرویس و تعمیر چیلر خانگی، نصب چیلر خانگی، تعمیر و سرویس مینی چیلر و نصب مینی چیلر.

بازرسی و تمیزکردن منظم کویل کندانسور و اواپراتور به جلوگیری از بروز مشکلات کمک می‌کند. تمیزی چیلر، محیط اطراف آن، عاری از زباله و انسداد در افزایش طول عمر آن مؤثر است. نظارت دقیق بر عملکرد چیلر جزو موارد ضروری است. نظارت بر اختلاف دما، فشار و مصرف انرژی هرگونه مشکل احتمالی را تشخیص می‌دهد. اجرای یک برنامه منظم ارزیابی عملکرد به باقی‌ماندن چیلر در بهترین حالت و جلوگیری از خرابی غیرمنتظره کمک می‌کند.

مشکلات متداول چیلر حین کارکرد

این مشکلات عبارتند از روشن‌نشدن دستگاه، روشن‌نشدن کمپرسور چیلر اما قرارگفتن در مدار کنترل حفاظت آلارم، دستگاه استارت می‌خورد اما روی دور آرام نمی‌رود، استارت کمپرسور اما آورلد عمل می‌کند، استارت دستگاه و خاموشی زودهنگام، کارکرد دائم موتور چیلر، دمای بالا فضا، دمای پایین فضا و یخ‌زدن‌بخش هایی از چیلر. علائم خرابی دستگاه عبارتند از صداهای عجیب، نشتی، خنکی ناکافی و افزایش ناگهانی مصرف انرژی.

عملکرد ضعیف خنک‌کننده از مشکلات چیلر است که به‌علت تجمع مواد معدنی در لوله مبدل حرارتی اتفاق می‌افتد. نگهداری و تعمیر منظم مانند رسوب‌زدایی در رفع این مشکل و بازیابی عملکرد بهینه مؤثر است. نشتی در مدارهای مبرد یا آب از دیگر مشکلات است. شناسایی و رفع این نشتی در جلوگیری از آسیب بیشتر و حفظ کارایی چیلر تأثیرگذار است. نظارت بر کارایی منبع گرما و اطمینان از نگهداری مناسب آن به عملکرد روان چیلر جذبی کمک می‌کند.

خدمات شرکت کارا پمپ برای تعمیر چیلر در تهران

در تعمیر چیلر در تهران باید تمام قطعات ازجمله کندانسور، اپراتور، شیرهای انبساطی و کمپرسور کنترل شوند. سرویس‌کاران فعال در این زمینه خدماتی مانند سرویس چیلر خانگی، آبی، مینی چیلر، جذبی، تراکمی و هواخنک را ارائه می‌دهند.

شرکت کارا پمپ دارای پرسنلی کارآزموده است که خدمات لازم را به مشتریان خود عرضه می‌کند. این شرکت تمام برندها را پوشش می‌دهد و در زمانی کوتاه با بالاترین کیفیت، خدمات خود را در تهران به متقاضیان ارائه می‌کند.

نصب چیلر

نصب چیلر از انتخاب تجهیزات مناسب تا قرارگیری صحیح آن، فرآیند مهمی است. پیروی از دستورالعمل سازنده و مشاوره با متخصصان، نصب روان و موفقی را تضمین می‌کند. راه‌اندازی چیلر شامل تامین برق مورد نیاز، تنظیم کنترل و نظارت بر عملکرد سیستم است. راه‌اندازی درست دستگاه در تضمین عملکرد بهینه آن مؤثر است و از سایش و پارگی زودرس جلوگیری می‌کند.

چیلر چیست؟

چیلر، ماشین خنک‌کننده‌ای است که مسئول خنکی ساختمان‌ها و تأسیسات حتی در گرمای سوزان تابستان است. یک سیستم چیلر سبب خروج گرما از مایع طبق سیکل تبرید تراکم بخار یا جذبی می‌شود و آن را به محیط اطراف انتقال می‌دهد. چیلر جهت خنکی هوا یا دستگاه‌ها (هواسازها و فن کویل‌ها) استفاده می‌شود.

چیلر نقش مهمی در صنایعی ازجمله ساختمان تجاری، تاسیسات تولیدی، مراکز داده و بیمارستان دارد. بدون این ماشین‌ها، بهره‌وری کاهش پیدا می‌کند. تعمیر چیلر در تهران و نگهداری منظم سبب افزایش طول عمر چیلر، بهبود راندمان آن و جلوگیری از خرابی خواهد شد. نگهداری مناسب شامل تمیزکردن کویل، بررسی سطوح مبرد و بازرسی اتصالات الکتریکی است.

عوامل خرابی چیلر

برای اجرای درست دستگاه باید عواملی مانند محاسبات بار، اندازه لوله، استفاده از ترانس و منبع تغذیه قابل اعتماد را در نظر گرفت. قبل‌از روشن‌کردن چیلر به بررسی تمام اتصالات، تأیید سطوح مناسب مبرد و اطمینان از وجود اقدامات ایمنی بپردازید. عوامل خرابی این سیستم در ادامه آورده شده است.

نشت مبرد و شارژ مجدد

نشت مبرد می‌تواند مشکلات قابل توجهی ایجاد کند. بازرسی منظم برای پیداکردن هرگونه نشتی در مبرد و رفع سریع آن، امری ضروری است. بعد از رفع نشتی، شارژ دوباره چیلر با مبرد جهت بازیابی قدرت خنک‌کردن آن ضروری است.

مشکلات الکتریکی و تعویض قطعات

اتصالات الکتریکی معیوب یا قطعات فرسوده، مقصر اصلی خرابی سیستم هستند. بازرسی و محکم‌کردن منظم اتصالات الکتریکی و تعویض قطعات آسیب‌دیده سبب صرفه‌جویی در کار می‌شود.

نقص سیستم کنترل و کالیبراسیون

سیستم‌ کنترلی، مغز عملیات چیلر هستند. اگر چیلر به تنظیمات مورد نظر پاسخ ندهد، نقص آن ممکن است از سیستم کنترل باشد. بررسی پنل کنترل جهت خطای کد و رفتار غیرعادی به تشخیص دقیق مشکل کمک می‌کند. کالیبراسیون سنسورهای چیلر و تنظیم مجدد سیستم کنترل، همه‌چیز را به مسیر خود بازمی‌گرداند.

انواع چیلر چیست؟

چیلرها 2 دسته تراکمی و جذبی هستند. سیستم چیلر با تولید آب سرد توسط فن کویل‌ها و هواسازها سبب خنکی فضای داخلی محیط می‌شود. از این دستگاه‌ها در صنعت نیز استفاده می‌شود. ماشین‌آلات صنعتی و فرآیندهایی که نیازمند خنک‌سازی هستند توسط آب سرد تولیدی در چیلر، انجام می‌شوند. چیلر تراکمی دارای 4‌بخش اصلی کمپرسور، کندانسور، شیر انبساط و اواپراتور است. این چیلر جهت تهویه مطبوع فضاهای مختلف و مصارف برودتی صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چیلر جذبی سیستم‌های برودتی در تهویه مطبوع هستند. این چیلرها هنگامی که تامین برق امکان‌پذیر نباشد و آب به‌اندازه وجود نداشته باشد به‌جای چیلر تراکمی استفاده می‌شوند. برای کارکرد خوب آن‌ها باید در محلی که چیلر نصب می‌شود، سوخت فسیلی مانند گاز و گازوئیل وجود داشته باشد. چیلر جذبی مانند بخار یا آب داغ جهت تولید خنک‌کننده استفاده می‌کند. این چیلر 2 دسته، تک اثره و 2 اثره است.

چیلر

سرویس و نگهداری چیلر

تعمیر چیلر در تهران باید توسط سرویس‌کار چیلر انجام شود. چیلرهای تراکمی همانند سایر دستگاه‌های مکانیکی از یک مجموعه متصل به یکدیگر تشکیل شده‌اند که برای رسیدن به یک هدف مشترک با یکدیگر در تعامل هستند. سرویس دوره‌ای چیلر و رسوب‌زدایی آن سبب افزایش میزان بازدهی دستگاه می‌شود.

نکات مهم در تعمیر چیلر در تهران عبارتند از بازرسی دستگاه طبق قوانین استاندارد در تمام طول عمر، بررسی سییستم ازنظر نشتی، چک‌کردن روغن کمپرسور و درصورت کثیفی، تمیزکردن آن، وصل 3 فاز اصلی تابلو برق چیلر تراکمی 48 ساعت قبل از نصب دستگاه، بررسی لرزش دستگاه، رسوب‌گیری کندانسور با مواد گچ‌زا،  تعویض فیلتر درایر چیلر تراکمی، شست‌وشوی کرکره با آب، تمیزکردن تشت آب چیلر، بازبینی سالانه تجهیزات ایمنی و بازدید کویل کندانسور به‌صورت دوره‌ای.

تعمیرکار چیلر باید چه مهارت‌هایی داشته باشد؟

تعمیر چیلر در تهران باید توسط افراد مجرب انجام شود زیرا آن‌ها با تمام قطعات و سیستم تبرید آشنایی دارند و می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان، چیلر را تعمیر کنند. مهارت لازم برای یک تعمیرکار چیلر عبارتند از آشنايی با اصول سرماسازی، انواع مدارات سيكل تراكمي تبريد، مفهوم ترموديناميک، انواع چيلرها، سيكل تراكم چيلرها، مبدل‌های آبی و گازی، آشنايی با انواع كندانسور و اواپراتور.

تعمیر کندانسور چیلر

چیلرها دارای 2 نوع کندانسور هوا خنک و آب خنک هستند. هرکدام روش خاص خود برای خنک‌سازی آب دارند. گاز مبرد موجود در سیکل کندانسور توسط جریان آب گرم در برج‌‌های خنک‌کننده، خنک می‌شود. گاز مبرد پس‌از افزایش دما، حرارت خود را به آب اطراف لوله‌های مبرد انتقال می‌دهد و این آب، آن را خنک می‌کند.

تمامی چیلرها دارای 2 نوع کندانسور آب خنک و هوا خنک هستند. کندانسور هوا خنک از هوای محیط جهت خنکی و کندانس گاز مبرد گرم استفاده می‌کند. این کندانسور در درون چیلر و بیرون آن می‌تواند نصب شود و حرارت را از چیلر به هوا منتقل می‌کند.

در کندانسور آب خنک، آب به‌عنوان ماده مبرد استفاده می‌شود. این آب پس از گردش در داخل سیستم و جذب حرارت محیط، گرم می‌شود و به مخزن خنک‌کننده وارد می‌شود. در این برج، آب دربردارنده حرارت از محیط دریافت می‌شود، مجددا خنک می‌شود و گرمای خود را تحویل محیط خارجی می‌دهد.

در کندانسورها به‌علت اسیدشویی نادرست سبب خوردگی لوله مسی و کاهش ضخامت لوله می‌شود. در نهایت سوراخی در لوله‌ها را در پی دارد اما در اواپراتور، نشتی به‌علت کاهش دبی عبوری از اواپراتور، یخ‌زدگی آب را به‌دنبال دارد که این اتفاق سبب آسیب به لوله اواپراتور، دفورمه و نشتی آن می‌شود.

تعمیر اواپراتور چیلر

اواپراتور چیلر دارای انواع مختلفی مانند خشک یا مرطوب است. این قطعات می‌توانند آبی یا هوایی باشد. ظاهر و کارکرد اواپراتور در چیلرها با دیگر سیستم‌های تبرید مانند کولر گازی، متفاوت است زیرا در چیلرها، آب توسط اواپراتور با گاز مبرد در ارتباط است و خنک می‌شود.

عدم تولید سرما توسط چیلر از دیگر مشکلات آن‌ها است. این دستگاه‌ها با کارکرد مداوم، سرما تولید نمی‌کنند و دمای باد آن‌ها بالا است. در این مورد، در کانال‌های چیلر مسدود شده است. در بعضی موارد، ظرفیت کمپرسور چیلر با اتلاف انرژی محیط تناسب ندارد و چیلر نمی‌تواند محیط را به‌خوبی سرد کند. هنگام بروز این مشکل باید با کارشناسان تماس برقرار کنید تا برای تعمیر چیلر در تهران، به‌سرعت بهترین سرویس‌کاران را به محل شما اعزام کنند.

کمپرسور

تعمیر کمپرسور چیلر

تعمیر کمپرسور، شباهت زیادی به موتور خودرو دارد. در این قطعه، اجزای زیادی مانند پیستون و سیلندر مورد استفاده قرار می‌گیرد. تولید صدای نامناسب و بلند از نشانه‌های رایج خرابی کمپرسور چیلرها است. دلایل این امر عبارتند از فاسدشدن روغن کمپرسور یا منقضی‌شدن آن، ترکیب گاز مبرد با روغن کمپرسور، خرابی یاتاقان‌های کمپرسور چیلر و افزایش سطح گاز مبرد بعد از شارژ گاز چیلر.

کمپرسور، بیشترین میزان خرابی را در بین سایر قطعات این سیستم سرمایشی دارد. سوختن یا روشن‌نشدن کمپرسور از رایج‌ترین عیوب این دستگاه است. این امر هزینه زیادی دارد زیرا نمی‌توان کمپرسورها را بعد از سوختگی تعمیر کرد و کارشناسان پیشنهاد می‌کنند به‌جای کمپرسور قدیمی یک کمپرسور جدید جایگزین شود. دلایل این خرابی عبارتند از خرابی فیوز، قطع جریان برق، بازشدن محافظ حرارتی و خرابی کلیدهای فشار روغن.

دلیل یخ زدن خط مایع چیلر چیست؟

مسیر بین خروجی کندانسور و ورودی شیر انبساط به (خط مایع) معروف است. این اصطلاح به‌علت وجود مبرد به‌صورت مایع در این‌بخش از سیستم است زیرا در این‌بخش  وجود گاز در ماده مبرد نادرست است. دلایل یخ‌زدن خط مایع چیلر عبارتند از مسدودی شیر خط مایع چیلر و خرابی فیلتر درایر چیلر.

چرا خط مکش چیلر یخ می‌زند؟

دلایل این خرابی عبارتند از خرابی فن اواپراتور، تنظیم‌نبودن شیر انبساط چیلر و زیادشدن گاز مبرد در چیلر. این موارد باید توسط تکنسین متخصص عیب‌یابی شوند تا مشکل دستگاه، ریشه‌یابی و تعمیر شود. اگر خرابی فن اواپراتور باشد، در زمانی کم منجر به خرابی دستگاه خواهد شد. به همین علت باید در اسرع زمان تعمیرات لازم انجام شود.

چرا کمپرسور چیلر پس از روشن شدن توسط اورلود قطع می‌شود؟

اورلود یعنی محافظ در برابر بار اضافی، درواقع اورلود، قطعه حیاتی در دستگاه‌های خانگی الکترونیکی است. این مکانیزم از این وسایل در برابر آسیب‌های ناشی از بار اضافه، ازجمله خطر سوختگی و حوادث ناگهانی دیگر محافظت می‌کند. استفاده از اورلود در حفظ امنیت و افزایش طول عمر لوازم الکترونیکی اهمیت بسزایی دارد. اگر با مشکل قطعی کمپرسور چیلر به‌دلیل اورولودشدن روبه‌رو هستید، تعمیر چیلر در تهران و رفع این موارد باید توسط تکنسین متخصص و تعمیرکار عیب‌یابی شود. این موارد عبارتند از وجود افت ولتاژ در مدار، خرابی خازن راه اندازی و مشکل در رله استارت چیلر.

چرا در مدار کنترل حفاظت آلارم هشدار فعال است اما کمپرسور چیلر روشن نمی‌شود؟

از مشکلات اصلی دستگاه این است که زمانی که در مدار کنترل حفاظت آلارم هشدار فعال است، کمپرسور چیلر روشن نشود. از دلایل این خرابی عبارتند از کم‌بودن فشار روغن، خرابی سیم‌کشی چیلر، خرابی خازن چیلر، آسیب کمپرسور چیلر و مسدودیت رله کنتاکتور چیلر.

جمع‌بندی

تعمیر چیلر در تهران باید توسط متخصصان این حیطه انجام شود. متخصصان این سیستم در زمانی کم با قیمتی معقول به تعمیر دستگاه شما می‌پردازند. کاربران می‌توانند با تماس با این مجموعه، نزدیک‌ترین سرویس‌کار را برای تعمیر چیلرهای سقفی، صنعتی، مینی‌چیلر، سردخانه، خانگی و گاز انتخاب کنند. چیلرها بهترین سیستم‌های تبریدی تهویه مطبوع هستند که گرما را از محیط داخلی دریافت می‌کنند و به بیرون منتقل می‌کنند.

ديدگاه (1)


  1. محتوای بسیار عالی ای بود
    ممنون ازشما

نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *