چراغ حیاطی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

چراغ حیاطی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

چراغ حیاطی یا فانوس باغ یک چراغ روشنایی بیرونی ایستاده آزاد در باغ ها و مکان های محوطه سازی شده است. این چراغ ها معمولاً با برق روشن می شوند، اما گاهی اوقات هم با گاز طبیعی و نور خوشید روشن می شوند. یک لامپ خورشیدی با باتری هایی کار می کند که در طول روز توسط پنل های خورشیدی شارژ می شوند. این ها معمولاً در نزدیکی مسیر های بیرونی یا مسیر های ورودی قرار می گیرند تا در مناطق تاریک یا مناطقی که در زمان های خاص تاریک می شوند، دید را فراهم کنند.

چراغ حیاطی با فانوس های برقی باغ معمولاً از داخل ساختمان توسط یک سوئیچ دیواری یا توسط یک سنسور فوتوالکتریک متصل به لامپ یا نزدیک آن کنترل می شوند. لامپ های حیاط که برای تامین روشنایی امنیتی در نظر گرفته شده اند ممکن است توسط یک سنسور حرکت کنترل شوند. لامپ های حیاط در برابر آب و هوا مقاوم هستند. نفوذ آب می تواند شعله را خاموش کند، لامپ را خرد کند یا سیم کشی را اتصال کوتاه کند.

چراغ حیاطی ایستاده

چراغ حیاطی ایستاده را می توان در یک موقعیت مرتفع بر روی دیوار ها یا درختان نصب کرد و به سمت پایین زاویه داد. یا می تواند در سطح زمین روی یک سنبله قرار داده شود که به سمت بالا یا هم سطح باشد. آن ها پرتو وسیعی از نور را برای روشن کردن یک منطقه بزرگ فراهم می کنند. نورافکن ها به طور کلی از برق یا باتری تغذیه می کنند، با این حال گزینه هایی با انرژی خورشیدی نیز وجود دارد، اما این نور خروجی بالا را ارائه نمی دهد.

از چراغ حیاطی فضای باز برای روشن کردن مسیرها، راهرو ها و چمن ها به صورت ایستاده و بلند استفاده می شود و در سطح زمین برای درختان، بوته ها و دیوارها چراغ ها روی سطح زمین قرار می گیرند، این نکته را به خاطر داشته باشید که این نوع نور، پاشش نور بیشتری از خود ساطع می کند و بهتر است در مناطقی بزرگ تر و باز استفاده شود. همچنین برای استفاده از این چراغ ها در سطح زمین بهتر است چراغ را به سمت بالا در قاعده درختان و بوته ها با زاویه 90 درجه قرار داد تا فضا روشن تر شود.

چراغ‌ های حیاطی یا دیواری باغ با نورافکن ‌ها متفاوت هستند، زیرا چراغ حیاطی، چراغ ‌های تزئینی هستند که هم نور فضای بیرون را تامین می‌کنند و هم در نوع خود زیبا به نظر می‌رسند. اکثر چراغ ‌های دیواری از برق استفاده می‌کنند، اما گزینه‌ های انرژی خورشیدی و باتری نیز وجود دارد.

چراغ حیاطی

چراغ باغی مدرن

چراغ پارکی  و مدرن باغ به اشکال مختلفی وجود دارند و مناطق مختلف باغ شما بیشترین بهره را از انواع خاصی از اتصالات نور خواهند برد. آن چه در ادامه می ‌آید، تفکیک انواع مختلف نور باغ و مناطقی است که در آن ها چراغ ها به بهترین شکل ممکن کار می‌کنند.

  • چراغ های سنبله باغ

چراغ های سنبله در بالای یک سنبله کوتاه نصب می شوند که در محل مورد نظر به داخل زمین فشار داده می شود. ان ها می توانند برق شهری، باتری یا خورشیدی باشند، بنابراین شما این آزادی را دارید که بهترین گزینه را برای نیازهای خود انتخاب کنید. قیمت ‌ها بر اساس اندازه نیز می تواند متغیر باشد، و چراغ ‌های خورشیدی با باتری باکیفیت خوب، انعطاف‌پذیری کاملی را در جایی که آن ها را در باغ خود قرار می‌دهید، به شما می‌دهد. شما می توانید از این نوع چراغ حیاطی در اطراف تخت گل، چمنزار و مسیر ها استفاده کنید.

  • چراغ های بولارد باغ

چراغ های بولارد شبیه چراغ حیاطی خیابانی مینیاتوری هستند. آن ها در باغ های بزرگتر و فضا های بیرونی به خوبی کار می کنند و در طیف وسیعی از اندازه ها و سبک ها موجود هستند. علاوه بر این که به اندازه و سبکی که انتخاب می کنید فکر کنید، باید نحوه تابش نور را نیز در نظر بگیرید. برخی از بولاردها نور 360 درجه را ارائه می دهند که برای فضا های بزرگ و باز ایده آل هستند.

برخی دیگر در یک جهت می درخشند و پرتو باریک تری از نور ارائه می دهند و آن چه را که مستقیماً در مقابل آن قرار دارد، به جای آن چه در اطراف آن است، روشن می کنند. بهتر است از چراغ های بولارد باغ برای راهرو ها، مسیر های باغ وسیع تر و چمنزارها استفاده کنید.

انواع چراغ حیاطی ایستاده

انواع چراغ حیاطی ایستاده مدرن

باغ خود را با یک چراغ حیاطی کف در فضای باز به مکانی جادویی تبدیل کنید تا از شب های تابستان لذت ببرید. این نوع نورپردازی برای روشنایی گوشه، میز یا آلاچیق مناسب است. مهم نیست که آن را در کجا قرار دهید، از ظاهر راحت و نور محیطی دلپذیر و دنج آن پشیمان نخواهید شد.

ما در سایت خود یک انتخاب دقیق برای روشن کردن تراس شما داریم. مدل‌ های ما نه تنها به شما امکان می‌دهند رنگ، اندازه یا متریال را انتخاب کنید، بلکه به شما امکان می‌دهند سبکی را انتخاب کنید که به بهترین وجه مطابق با ترجیحات شما باشد. از مدرن‌ ترین و مینیمالیستی ‌ترین طرح ‌ها گرفته تا مدل‌های آرامش‌بخش، که این حس خاص را به محیط بیرونی شما می‌افزاید. در انتخاب ما، شما فقط محصولاتی از بهترین تولیدکنندگان اسپانیایی پیدا خواهید کرد تا از کیفیت محصولات ما اطمینان حاصل کرده و انتخاب خود را دقیق‌ترین انتخاب کنیم.

چراغ باغی ارزان

لامپ های طبقه ای برای سال ها روشی سنتی برای تامین نور قوی در یک اتاق یا باغ بوده است. طیف گسترده ای از طرح ها و سبک ها با استفاده از فناوری هایی مانند لامپ های کف LED ، لامپ های طبقه فلورسنت و لامپ های کف هالوژن برای چراغ حیاطی شما در دسترس هستند. لامپ های طبقه اغلب یا در گوشه باغ یا پشت قسمت نشیمن قرار می گیرند زیرا افزایش نور برای انجام فعالیت ها، مطالعه و غیره مفید است. همچنین این چراغ ها به عنوان چراغ باغی ارزان در بازار موجود هستند.

چراغ باغی ایستاده

چراغ باغی ایستاده

لامپ های طبقه، لامپ های ایستاده بلندی هستند که به گونه ای طراحی شده اند که روی زمین قرار بگیرند و نور را در بالاتر از سطح قرار دهند. یک چراغ حیاطی ایستاده معمولاً شامل این ویژگی ‌های طراحی رایج است:

  • پایه لامپ ایستاده وزنی که روی زمین قرار می گیرد و ثبات را فراهم می کند.
  • یک میله بلند یا راه دیگری برای بالا بردن از زمین به طوری که بتوان نور را بالاتر در سطح قرار داد.
  • یک یا چند کلید برای کارکردن چراغ ایستاده
  • یک یا چند سوکت لامپ یا لامپ LED برای تامین نور، که معمولاً در نزدیکی بالای چراغ نصب می‌شوند.
  • نوعی سایه لامپ روی یا اطراف لامپ ها برای محافظت از چشمان شما در برابر تابش خیره کننده و هدایت نور در جهت خاص

قیمت چراغ باغی

هنگام خرید چراغ دیواری حیاطی ایستاده یا کف یا مدل های دیگر به بودجه خود توجه کنید. قیمت ‌ها بسته به سبک، برند و ویژگی ‌های چراغ می‌تواند بسیار متفاوت باشد، بنابراین یک بودجه  برای خود تعیین کنید و چراغی را انتخاب کنید که بهترین ارزش را برای پول شما ارائه دهد.

 خرید چراغ باغی

بیشتر لامپ ها از فلزات، پلاستیک، شیشه یا مواد طبیعی مانند چوب و منسوجات ساخته شده اند. هر گروه از مواد مزایا و معایب خاص خود را دارد و همچنین تفاوت ‌های عمده‌ای بین فلزات، پلاستیک ‌ها و غیره وجود دارد. با مواد جدید متعدد، تولید کنندگان همچنین می‌خواهند خواص مواد خاصی را بهینه کنند.

تفاوت های تعیین کننده بین مواد مختلف برای چراغ ها، به عنوان مثال، مدت زمان ماندگاری مواد و مواردی که باید در هنگام مراقبت از آن در نظر گرفته شود، است. وزن و هزینه های ساخت نیز تاثیر مستقیمی بر تصمیم خرید دارند. البته ظاهر نقش مهمی ایفا می کند، زیرا هر چراغ جدید بیانیه ای بیانگر در فضای داخلی است. شما با توجه به تمامی این موارد می توانید بهتین چراغ حیاطی را انتخاب کرده و خریداری کنید.

خرید چراغ حیاطی ارزان

چراغ ‌های کف (یا چراغ ‌های ایستاده) بخش ضروری هر دکوراسیون باغ هستند، نه تنها نور کافی را به محوطه می‌دهند، بلکه به سبک دکور شما جلوه ای نیز می‌افزایند. سایت ما مجموعه ای زیبا و گسترده از لامپ های تزئینی را ارائه می دهد که همه سبک ها و ترجیحات را از طرح های شیک و مدرن گرفته تا گزینه های جاودانه و زیبا برآورده می کند.

با طیف گسترده ای از سبک ها و پرداخت های موجود در چراغ حیاطی های ما، می توانید یکی را بیابید که نشان دهنده سبک و سلیقه منحصر به فرد شما باشد. کیفیت مواد به کار رفته در چراغ های ما، طول عمر و دوام را تضمین می کند. محوطه خود را با لامپ های زمینی تزئین کنید تا فضایی گرم و دلپذیر در باغ خود ایجاد کنید.

سخن پایانی

اگر می‌خواهید یک جلوه مدرن برای نورپردازی فضای باز خود ایجاد کنید، در حالت ایده‌آل، وسایل باید در طراحی و پایان هماهنگ باشند. روکش های متداول برای وسایل روشنایی در فضای باز شامل آلومینیوم، سرامیک، مرمر و فلز است. اغلب وسایل روشنایی مدرن به صورت مجموعه ای ارائه می شوند، بنابراین می توانید برای مثال، دیوارکوب ها و چراغ حیاطی را خریداری کنید.

نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *