بیش از ۴.۶ میلیارد دلار کالای غیر نفتی از بنادر استان بوشهر صادر شد

بیش از ۴.۶ میلیارد دلار کالای غیر نفتی از بنادر استان بوشهر صادر شد

سید حسین حسینی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: صادرات غیر نفتی استان بوشهر در ۶ ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب از نظر ارزش ۸۷ درصد و وزن ۱۵درصد افزایش داشته است.
وی بیان کرد: عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرک های استان بوشهر شامل محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، مواد معدنی، انواع آبزیان وسبزی و صیفی بوده است.

حسینی ادامه داد: ۱۰ کشور اول مقصد صادراتی کالاهای استان بوشهر به ترتیب شامل کشورهای چین ، امارات متحده عربی، ترکیه، هند، پاکستان،آفریقای جنوبی، برزیل، قطر، نیجریه و افغانستان هستند.

وی اظهار داشت: امیدواریم با تداوم روند خوب محقق شده در صادرات ۶ ماه نخست سال جاری با برطرف شدن تحریم‎ های ظالمانه، بندرهای استان بوشهر به رونق بیش از پیش خود دست یابند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بدون اشاره به آمار واردات استان بوشهر گفت: مهم‎ترین صادرات استان بوشهر در مدت یاد شده به ترتیب شامل محصولات پتروشیمی، معدنی، کشاورزی، صنعتی و صنایع دستی بوده است.

وی عنوان کرد: استان بوشهر در حوزه‌‏های مختلفی و بویژه کشاورزی و شیلات ظرفیت صادراتی دارد که با برطرف شدن موانع تحریمی زمینه برای شکوفایی این ظرفیت‎‌ها فراهم خواهد شد.

حسینی اظهار داشت: در سالی که به عنوان "تولید، مانع‌‎زدایی‌‎ها و پشتیبانی‎‌ها" نام‌‏گذاری شده بدون شک با فعال شدن ظرفیت های تولیدی زمینه برای افزایش بیش از پیش صادرات استان بوشهر فراهم می‌شود که در این زمینه برنامه‏‌های متنوعی در دستور کار قرار دارد.

نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *