4 مدل مختلف ساندویچ پانل براساس فوم عایق میانی

4 مدل مختلف ساندویچ پانل براساس فوم عایق میانی

در قلمرو رو به رشد ساخت و ساز و عایق، ساندویچ پانل ها به عنوان یک راه حل انقلابی ظاهر شده اند که به طور یکپارچه استحکام، دوام و راندمان حرارتی را با هم ترکیب می کنند. در این کاوش جامع، دنیای متنوع ساندویچ پانل‌ها را کشف می‌کنیم و انواع، کاربردها و مزایای بی‌نظیری که در معماری مدرن و فراتر از آن ارائه می‌کنند، روشن می‌کنیم.

ساندویچ پانل ها، سنگ بنای ساخت و ساز معاصر، از لایه هایی تشکیل شده اند که یک ماده اصلی را ساندویچ می کنند و در نتیجه ساختاری نه تنها مستحکم بلکه سبک وزن است. این پست وبلاگ به پیچیدگی‌های انواع پانل‌های ساندویچ می‌پردازد و بینش‌هایی را درباره ترکیبات و کاربردهای منحصربه‌فرد آنها ارائه می‌کند.

ساندویچ پانل مواد کامپوزیتی هستند که برای کف، دیوارها و سقف های ساختمان استفاده می شوند و آنها را به یک راه حل مدرن برای پروژه های ساختمانی مسکونی و تجاری تبدیل می کند. ساندویچ پانل ها که به آن پانل های محافظ نیز می گویند، یک لایه عایق (هسته) را در بین دو لایه ساختاری ساندویچ می کنند. ایده زیربنای پانل های محافظت شده به دهه 1930 برمی گردد، اما ساندویچ پانل ها تنها از دهه 1970 به دلیل بهره وری حرارتی، بهره وری انرژی و دوام برترشان در مقایسه با ساختمان های چوبی معمولی از نظر تجاری محبوب شدند.

ساندویچ پانل چیست

ساندویچ پانل چیست؟

در نتیجه پیشرفت‌ها در تکنیک‌ها و تجهیزات ساخت و ساز، ساندویچ پانل‌های مدرن پیشرفت گسترده‌ای نسبت به پیشینیان خود دارند. این پانل ها در حال حاضر معمولا برای کاربردهای خارجی و داخلی، از جمله دیوارها، نماها، سقف ها و سقف ها استفاده می شوند، زیرا می توانند برای مقاومت در برابر انواع چالش های داخلی و خارجی تولید شوند. علاوه بر این، ساندویچ پانل های ضد هوا یک انتخاب عالی برای ساخت واحدهای سردخانه هستند که به شرایط آب و هوایی داخلی دقیق برای نگهداری مواد غذایی و داروها نیاز دارند. تا حد زیادی، اثربخشی پانل های ساندویچ توسط مواد مورد استفاده برای هسته داخلی و پوشش خارجی تعیین می شود.

محصولات مانند گسترش یافته است پلی استایرن (EPS)، پلی استایرن اکسترود شده (XPS)، پلی ایزوسیانورات (PIR)، پلی اورتان (PUR) و الیاف معدنی در حال حاضر به طور گسترده برای هسته (MW) استفاده می شود. در حالی که هر ماده ای مزایا و معایب خود را دارد، هسته های PIR و PUR اغلب در برابر آتش و آب مقاوم تر از هسته های EPS و XPS و ماندگارتر از پشم معدنی یا مواد دیگر هستند. ورق های فلزی، آلومینیوم، OSB، تخته سه لا، بتن الیافی و اکسید منیزیم تنها برخی از رایج ترین گزینه ها برای تخته های بیرونی هستند که هسته را احاطه کرده اند (MgO). در اینجا دوباره، انتخاب مواد مهم است، زیرا ساندویچ پانل های پوشیده شده با ورق فولادی در مقایسه با پانل های OSB، تخته سه لا و کامپوزیت پانل های دیوارپوش خانگی معماری، راندمان آتش، رطوبت و مقاومت در برابر نفوذ قالب و دوام بالاتری را ارائه می دهند.

با وجود مواد، یکی از بهترین ویژگی های ساندویچ پانل سرعت نصب آنها در مقایسه با سیستم های ساخته شده که به قطعات بیشتری نیاز دارند چقدر است. ساندویچ پانل ها در کارخانه از پیش مهندسی شده اند تا سیستم های تک جزیی باشند و به انرژی و زمان بسیار کمی برای ساخت نیاز دارند، برخلاف روش های سنتی ساختمان که نیاز به ساخت دیوارهای مجزا و سقف دارند. این باعث صرفه جویی قابل توجهی برای سازندگان خانه از نظر نیروی کار، زمان و مصالح می شود.

ما در آریا پانل یکی از تولیدکنندگان برتر ساندویچ پانل عایق است. ما می سازیم پانل های PUF، پنل های EPS، پانل های پشم سنگ، پانل های پشم شیشه، همه تحت محیط کنترل شده در واحد تولیدی ما یعنی بهترین شرکت تولید کننده ساندویچ پانل ایران ساخته شده است. در صورت داشتن نیاز با ما تماس بگیرید. 05136228800

سفارش و خرید ساندویچ پانل

ساندویچ پانل 3 لایه

ساندویچ پانل یک محصول ساختمانی نوین 3 لایه ای است که 2 طرف آن ورق فولادی (لایه رویه و زیره) و لایه میانی با فوم پر می شود. ساندویچ پانل (Sandwichpanel) جایگزین مصالح سنتی مثل آجر، سیمان و … است و بهترین پوشش برای سقف و دیوار سازه ها، سوله ها و ساختمان ها است. ساندویچ پانل در حوزه سازه‌های پیش ساخته نسل جدید مصالح ساختمانی است. یک ساختار لایه‌ای (مرکب) را در نظر بگیرید از قبل ساخته، پرداخته و آماده شده که قادر است علاوه بر افزایش سرعت اجرا، هزینه‌های ساخت را به شدت کاهش دهد. مزیت‌های ساندویچ پانل‌ها به قدری است که استفاده از آن‌ها در کشورهای پیشرفته از نظر مهندسی به سرعت رایج شده است. ساندویچ پانل‌ها را برای پوشش سازه‌ها در انواع ساندویچ پانل های سقفی، دیواری، سردخانه‌ای و کلین روم تولید می کنیم. با ما همراه باشید تا عامل تحول شگرف حوزه ساخت و ساز را بیشتر بشناسید.

برای سفارش و خرید ساندویچ پانل با قیمت درب کارخانه با شماره زیر تماس بگیرید. بهترین و باکیفیت ترین انواع ساندویچ پانل ها را در ادامه مشاهده کنید.

انواع ساندویچ پانل:

1. پانل های هسته EPS (پلی استایرن منبسط شده):

ساندویچ پانل های هسته EPS دارای یک هسته ساخته شده از پلی استایرن منبسط شده است که به دلیل خواص عایق عالی آن شناخته شده است. این پانل ها کاربرد گسترده ای در ساختمان های مسکونی و تجاری پیدا می کنند و عایق حرارتی مقرون به صرفه ای را ارائه می دهند. برنامه های کاربردی: ایده آل برای سقف، روکش دیوار، و تاسیسات سردخانه.

2. پانل های هسته PU (پلی اورتان):

ساندویچ پانل ها با هسته پلی اورتان به دلیل قابلیت های عایق استثنایی خود ارزشمند هستند. فوم پلی اورتان سطح بالایی از مقاومت حرارتی را فراهم می کند و این پانل ها را به انتخابی کم مصرف تبدیل می کند. برنامه های کاربردی: به طور گسترده در صنایعی که نیاز به محیط های کنترل شده دما دارند، مانند انبارها و واحدهای تبرید استفاده می شود.

3. پنل های هسته پشم سنگ:

 ساندویچ پانل پشم سنگ به دلیل ویژگی های مقاوم در برابر آتش شناخته شده اند. این پانل‌ها که از الیاف معدنی تشکیل شده‌اند، عایق قوی و در عین حال ایمنی در هنگام آتش‌سوزی را تضمین می‌کنند. برنامه های کاربردی: ایده آل برای سازه هایی که ایمنی در برابر آتش در آنها اولویت دارد، مانند تاسیسات صنعتی و ساختمان های بلند.

پانل پشم سنگ

4. پانل های هسته لانه زنبوری آلومینیومی:

این پانل ها با هسته لانه زنبوری خلاقانه ساخته شده از آلومینیوم، تعادلی بین قدرت و وزن برقرار می کنند. نسبت استثنایی قدرت به وزن آنها را برای کاربردهای مختلف مناسب می کند. برنامه های کاربردی: معمولاً در کاربردهای هوافضا، دریایی و معماری که سازه های سبک وزن و در عین حال قوی ضروری هستند استفاده می شود.

مزایای ساندویچ پانل:

  1. بازده حرارتی: هسته عایق در پانل های ساندویچ مقاومت حرارتی موثری را ایجاد می کند و به ساختمان های با انرژی کارآمد کمک می کند.
  2. تمامیت ساختاری: ساختار لایه ای استحکام ساختاری را ایجاد می کند و پانل های ساندویچ را برای کاربردهای باربر ایده آل می کند.
  3. تطبیق پذیری: ساندویچ پانل ها با مواد اصلی و روکش های مختلف موجود، طیف وسیعی از کاربردها را از مسکونی گرفته تا صنعتی را پوشش می دهند.
  4. نصب سریع: ماهیت مدولار ساندویچ پانل نصب سریع و کارآمد را تسهیل می کند و زمان ساخت را کاهش می دهد.

یک گزینه مدرن برای پروژه های ساختمانی مسکونی و صنعتی، ساندویچ پانل اجزای کامپوزیتی هستند که می توانند برای ساخت کفپوش، سطوح دیوار و همچنین سقف ها مورد استفاده قرار گیرند. به همین ترتیب به عنوان پانل های محافظ شناخته می شود، ساندویچ پانل ها حاوی یک لایه عایق هستند که به عنوان هسته شناخته می شود، ساندویچ بین 2 لایه ساختاری. اگرچه ساندویچ پانل ها در واقع از نظر تجاری ترجیح داده شده اند، زیرا دهه 1970 به دلیل راندمان حرارتی، عملکرد انرژی و دوام برتر در مقایسه با ساختمان های استاندارد چوبی، ایده پانل های عایق شده واقعاً به دهه 1930 باز می گردد.

تکنولوژی ساندویچ پانل

به لطف پیشرفت در مصالح ساختمانی، ساندویچ پانل ها در واقع فاصله زیادی با نمونه های اولیه خود داشته اند. امروزه، این پانل ها را می توان به گونه ای ساخت که مجموعه ای از مشکلات داخلی و خارجی را تحمل کند، که آنها را به انتخاب برجسته ای برای استفاده داخلی و خارجی تبدیل می کند – دیوارها، نماها، سقف ها و همچنین سیستم های سقف. ساندویچ پانل های ضد هوا نیز انتخابی برجسته برای ساخت واحدهای سردخانه هستند، که جزئیات شرایط آب و هوایی داخلی را برای ذخیره ایمن هر چیزی از غذا گرفته تا دارو می طلبد. عملکرد پانل ها با توجه به محصولاتی که برای هسته آن و همچنین لایه های بیرونی آن استفاده می شود که معمولاً به آن روکش می گویند متفاوت است.

امروزه یکی از محبوب ترین مواد برای هسته پلی استایرن منبسط شده است.EPS، پلی استایرن اکسترود شده (XPSپلی ایزوسیانورات (پل، پلی اورتان (بااینکه، پشم معدنی (مگاوات). اگرچه هر ماده دارای مزایا و جنبه‌های منفی خاص خود است، هسته‌های PIR و PUR معمولاً نسبت به هسته‌های EPS یا XPS در برابر آب و آتش مصون هستند و همچنین نسبت به پشم معدنی یا مواد دیگر بادوام‌تر هستند. علاوه بر این، تخته‌های دو طرف هسته را می‌توان در مجموعه‌ای از گزینه‌ها یافت که محبوب‌ترین آنها ورق فلز، آلومینیوم، OSB، تخته سه لا، بتن الیافی یا اکسید منیزیم (MgO) است. در اینجا، همچنین، گزینه مواد ضروری است، زیرا پانل های OSB، تخته سه لا و کامپوزیت پانل های سایدینگ خانه سازه ای از درجه کارایی آتش، رطوبت و همچنین مقاومت در برابر نفوذ قالب و همچنین انعطاف پذیری مانند پانل های ساندویچ استفاده نمی کنند. آبکاری شده با ورق فلزی

صرف نظر از محصولات مورد استفاده، یکی از بهترین مزایای ساندویچ پانل این است که نصب آنها بسیار سریعتر است در مقایسه با سیستم های ساخته شده که نیاز به چندین قطعه دارند. ساندویچ پانل ها به جای درخواست برای ساخت دیوارها و سقف ها با جزئیات، فرآیندی است که مستعد توقف و همچنین خطا در ساخت و ساز است. زمان و انرژی برای ساخت. این، متعاقباً به صرفه جویی قابل توجهی در هزینه کار، زمان و همچنین هزینه های محصول برای سازندگان خانه ترجمه می شود.

فوم های ساندویچ پانل

ساندویچ پانل های ساخته شده از فوم پلی یورتان یا PUF از جمله مواردی هستند که اغلب در نوآوری های ساختمانی پیش ساخته مورد استفاده قرار می گیرند. یک لایه محافظت شده از نوع پلی اورتان در اطراف هسته پلی اورتان تشکیل می شود که از دو ورق آهن گالوانیزه رنگ شده یا یک ورق ساختاری معادل تشکیل شده است. ورق ها در انواع ترکیبات فلزی و غیرفلزی موجود می باشند.

ساندویچ پانل PUF بسته به کاربرد مورد نظر، چگالی متفاوتی دارند. این پانل ها به دلیل سطح بالای عایق حرارتی بسیار مفید هستند. به دلیل عایق بودن، این پانل ها قادر به حفظ دمای داخلی راحت هستند.

تطبیق پذیری از پانل های PUF یکی دیگر از دلایل محبوبیت آنها است. از این نوع پانل‌ها می‌توان برای ساخت سقف، دیوار، کف یا فونداسیون استفاده کرد. موارد زیر برخی از قابل توجه ترین ویژگی های پانل های PUF هستند:

پانل های PUF به دلیل چقرمگی ساختاری و دوام طولانی مدت به طور فزاینده ای محبوب می شوند.

  • سختی از قبل با اندازه دقیق و مشخصات دقیق طراحی شده است
  • در صورت لزوم، ساختارشکنی و انتقال از یک مکان به مکان دیگر آسان است.
  • نصب در محل را می توان در عرض چند دقیقه تکمیل کرد.
  • مدرکی که در هر آب و هوایی قابل استفاده است
  • آب، آتش و موریانه‌ها شما را آزار نمی‌دهند، زیرا شکست ناپذیر هستید.
  • عایق حرارتی مصرف انرژی را کاهش می دهد.
  • سیستم PUF سلول بسته بدون استفاده از CFC.

فوم پاشیده شده با پلی یورتان به عنوان یک درزگیر ضد آب عمل می کند و یک لایه عایق پیوسته برای پوشش هرگونه ترک و شکاف در پروژه ایجاد می کند. علاوه بر این، برای مناطقی که عایق کاری سخت است پوشش می دهد. علاوه بر این، اسپری سلول بسته PUF به عنوان یک مانع هوا و رطوبت عمل می کند. ساختمان‌هایی که هم قدرتمندتر و هم ساکت‌تر هستند، نتیجه‌ی کاهش بادکش هستند. به طور مشابه، پانل‌های PUF چارچوب‌های خودپشتیبانی هستند که ممکن است برای طیف وسیعی از وظایف مورد استفاده قرار گیرند.

یکی از پیشروها تولید کنندگان پنل PUF است. ما یک راه حل کامل ساندویچ پانل PUF برای محل اقامت کارگران، راه حل های پوشش سقف برای سوله های صنعتی، انبار، فضاهای سردکابین های ایمنی و امنیتی، دفاتر سایت، کابین های پورتا، و بسیاری از برنامه های کاربردی دیگر.

نتیجه:

در چشم انداز پویا مصالح ساختمانی، ساندویچ پانل به عنوان یک راه حل همه کاره و کارآمد برجسته می شود. از EPS گرفته تا پانل های هسته لانه زنبوری آلومینیومی، هر نوع دارای مجموعه ای از ویژگی های منحصر به فرد خود است که نیازهای متنوع معماری و ساخت و ساز مدرن را برآورده می کند.

همانطور که ما این کاوش را در مورد انواع مختلف ساندویچ پانل به پایان می رسانیم، آشکار می شود که سازگاری و عملکرد آنها آنها را به سنگ بنای ساختمان های معاصر تبدیل می کند. این که آیا شما به دنبال بهره وری انرژی، مقاومت در برابر آتش، یا یکپارچگی ساختاری هستید، یک نوع ساندویچ پانل متناسب با نیازهای خاص شما وجود دارد. آینده ساخت و ساز را با پانل های ساندویچ در آغوش بگیرید – جایی که نوآوری با عملی بودن روبرو می شود.

نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *