آموزش نصب ریل کشو کابینت

آموزش نصب ریل کشو کابینت

کابینت‌های کشویی یکی از پرطرفدارترین انواع کابینت‌ها هستند که از آن‌ها استفاده زیادی می‌شود. درواقع استفاده از ریل در زیر کشوی کابینت کمک می‌کند تا استفاده از آن و بازوبسته‌کردن کابینت راحت‌تر شود؛ به‌همین دلیل کابینت‌های کشویی بسیار پرکاربرد و محبوب هستند. در این مطلب قصد داریم راجع‌به نحوه نصب ریل کابینت صحبت کنیم و آموزش نصب آن را مرحله به مرحله قرار دهیم.

ریل کشو کابینت

نحوه نصب ریل کشو کابینت چگونه است؟

نصب ریل کشو یکی از مهم‌‌ترین مراحل نصب کابینت به حساب می‌آید که باید در اجرای آن دقت به‌خرج دهید. مراحلی که در ادامه می‌آوریم را می‌توانید برای نصب ریل پهن، ریل باریک، ریل دوتیکه، ریل ساچمه ای و انواع دیگر ریل اجرا کنید. توجه داشته باشید که اگر کیفیت ریل پایین باشد یا نصب آن به نحو درستی انجام نشود، کارایی کابینت تا حد زیادی کاهش می‌یابد و نمی‌توان از آن به خوبی استفاده کرد. در ادامه با مراحل نصب ریل کابینت با ما همراه باشید.

گام اول

در گام اول باید اندازه دقیق محل نصب ریل و همچنین کابینت را به‌دست آورید. در این مرحله باید نهایت دقت را به‌خرج دهید؛ زیرا هرگونه اشتباه در اندازه‌گیری باعث می‌شود کابینت شما به‌درستی نصب نشود و کارایی آن کاهش یابد. تفاوتی ندارد که به‌دنبال نصب ریل باریک هستید یا قصد دارید ریل پهن را نصب کنید، در هر صورت باید اندازه‌گیری را به دقیق‌‌ترین حالت انجام دهید. بعد از اندازه‌گیری باید ریل را به دیوار متصل کنید.

در گام اول از قسمت داخلی کابینت شروع به اندازه‌گیری کنید. به اندازه 21 سانتی‌متر از قسمت جلو و پشت بدنه کابینت را اندازه گرفته و علامت‌گذاری کنید. حالا به اندازه دو سانتی‌متر از لبه پشتی و جلویی کابینت را اندازه بگیرید و این قسمت را هم علامت بزنید. این کار کمک می‌کند تا فضای کافی برای بخش جلویی کشو ایجاد شود.

گام دوم

در مرحله دوم از نصب ریل کابینت، شما باید ریل را محکم در محل موردنظر نگه داشته و سپس قسمت داخلی ریل را بیرون بکشید تا بتوانید دسترسی بهتری به سوراخ‌های نصب داشته باشید. یک دریل برداشته و در قسمت جلو و عقب ریل یک سوراخ ایجاد کنید. برای اتصال ریل باید از پیچ مهره استفاده کنید تا ریل کاملا محکم شود. با کمک پیچ، ریل را محکم در محل خود نصب کنید. حالا همین مراحل را مجددا برای سمت مقابل ریل هم تکرار کنید.

گام سوم

در این مرحله ریل باید روی کشو نصب شود. یک متر نواری برداشته و مرکز کشو را به‌شکل دقیق مشخص کنید و علامت بزنید. توجه کنید که این مرحله را باید روی بخش بیرونی کشو انجام دهید. حالا یک خط افقی در امتداد علامتی که گذاشته بودید با کمک خط‌کش بکشید. بخش جداشدنی ریل کابینت را از هم جدا کرده و روی دیواره بیرون کشو بگذارید. ریل را باید دقیقا روی بخش مرکزی خطی که کشیده‌اید، قرار دهید و تراز کنید.

درنهایت هم باید یک پیچ‌گوشتی شارژی برداشته و با کمک آن ریل را روی کشو محکم کنید. کشوها را در محل موردنظر قرار داده و آن‌ها را به داخل هل دهید. درنهایت کشو ریلی شما آماده استفاده خواهد بود، البته در روزهای اول ممکن است استفاده از آن کمی سخت باشد؛ زیرا با سختی حرکت می‌کند؛ اما اگر کشو را درست جا انداخته‌اید، جای نگرانی وجود ندارد.

در مراحل نصب ریل، استفاده از پیچ و مهره و ابزار مناسب اهمیت زیادی دارد؛ زیرا کمک می‌کند تا نصب به دقیق‌‌ترین شکل ممکن انجام شود. اتصال صحیح ریل کابینت به بدنه کابینت کمک می‌کند تا حرکت آن تسهیل شود.

ریل کابینت

نکات مهم برای نصب ریل در کشو کابینت

مراحل نصب ریل پیچیدگی خاصی ندارد؛ اما لازم است تا تمامی گام‌ها را با دقت انجام دهید و در انجام مراحل نکاتی را در نظر بگیرید. در این قسمت قصد داریم به نکاتی پیرامون این موضوع اشاره کنیم تا تجربه بهتری از نصب ریل در کشو کابینت داشته باشید.

  • اگر از ریل دوتیکه برای نصب استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که هر دو طرف تراز هستند و سپس مراحل نصب نهایی را انجام دهید. برای محاسبه دقیق حتما از خط‌کش یا متر استفاده کنید.
  • درصورتی‌که از ریل‌هایی با طول‌های متفاوت استفاده می‌کنید، باید فاصله بین ریل را برای هرکدام به‌شکل جداگانه اندازه‌گیری و محاسبه کنید.
  • قبل از آن که اقدام‌به نصب ریل‌های کشو کنید، اطمینان حاصل کنید که فضای کافی برای بازوبسته‌شدن کشور وجود دارد.
  • اگر قصد تعمیر ریل کابینت خود را دارید، حتما سعی کنید نمونه مشابه ریل قبلی را خریداری کنید. برای اطمینان از این مسئله می‌توانید ریل قدیمی را به ابزارفروشی برده و مشابه آن را خریداری کنید.

آموزش نصب

کلام آخر

نصب صحیح ریل کشو کمک می‌کند تا کابینت شما عملکرد بهتری داشته باشد. در این مطلب راجع‌به این موضوع صحبت کرده و آموزش نصب ریل را مرحله‌به‌مرحله عنوان کردیم. با خواندن این مطلب می‌توانید مراحل نصب را بدون خطا و در ساده‌ترین شکل ممکن انجام دهید. برای خرید انواع ریل ساچمه ای، ریل سه تیکه و … می‌توانید به شرکت نگین الماس آراکس مراجعه کنید. این شرکت فعالیت خود را اولین بار در سال 1399 آغاز کرد و تا به امروز توانسته ریل کابینت را در انواع مختلفی تولید کند و به دست مشتریان برساند. تمامی محصولات این مجموعه اعم از انواع ریل سه تیکه، ریل‌های ساچمه ای، ریل‌های باریک و پهن و … از ورق گالوانیزه در سایزهای مختلف تولید می‌شود و به دست مشتریان می‌رسد.

نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *