آیا استفاده از نوار نقاله در صنعت توجیه اقتصادی دارد؟

آیا استفاده از نوار نقاله در صنعت توجیه اقتصادی دارد؟

نوار نقاله یا کانوایر از تجهیزات پرکاربرد در بسیاری از صنایع بوده که در دیگر زمینه های کاری نیز به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. برای بررسی توجیه اقتصادی کانوایر لازم است به بررسی مزایا و قابلیت های این دستگاه پرداخته شود و کاربردهای آن مورد ارزیابی قرار گیرند.  این دستگاه ها در انواع و مدل های مختلفی طراحی می شون تا جوابگوی نیاز کاربران در شرایط کاری مختلف باشند. سرعت اجرایی بالای کانوایرها، ایمنی بالاهای آنها در حین اجرا و صرفه جویی در هزینه های اجرایی در کار با این دستگاه ها از جمله عواملی است که باعث می شود نوار نقاله ها توجیه اقصادی داشته باشند که در ادامه این مطلب به بررسی بیشتر این موضوع خواهییم.

قابلیت انتقال انواع مواد با ابعاد و ساختار مختلف با نوار نقاله

با استفاده از کانوایر می توان مواد بسیار ریز که از ساختار پودری برخوردار هستند را به آسانی جابجا کرد. همچنین امکان جابجایی و انتقال مواد درشت و سنگین که از شکل و ساختار متفاوتی برخوردار هستند با کمک نوار نقاله وجود دارد.  به همین دلیل دیگر نیازی به استفاده از نیروی انسانی با تعداد بالا جهت جابجایی مواد نیست که همین امر نیز باعث صرفه جویی در هزینه های انتقال مواد می شود. همچنین این دستگاه ها قادر خواهند بود حجم بالایی از مواد و کالاها را به صورت پیوسته، بدون وقفه و دائم از یک نقطه به نقطه دیگر منتقل کنند. چنان چه قصد تهیه این تجهیزات را دارید می توانید به فروشگاه طاها ترانس مراجعه نمایید.

نوار نقاله

سازگاری کانوایر با شرایط کاری مختلف

سازگاری بالای نوار نقاله ها با شرایط کاری و محیطی مختلف باعث شده از این دستگاه ها در بسیاری از زمینه های کاری استفاده شود که این موضوع با افزایش راندمان و بهره وری آنها همراه خواهد بود. این تجهیزات به دلیل طراحی خاصی که دارند امکان استفاده از آنها در محیط های کوچک و با دسترسی محدود وجود دارد. همچنین این دستگاه ها به دلیل طراحی مقاوم و با کیفیتی که دارند می توان از آنها در شرایط کاری سخت و شرایط محیطی نامطلوب نیز استفاده کرد. در کل همه این موارد دست به دست هم می دهند که در کار با کانوایرها نیازی به صرف هزینه های اجرایی بالا نباشد.

قابلیت انتقال مواد با ظرفیت‌های متفاوت با با نوار نقاله

کانوایرها به نوعی طراحی شده اند که بتوان از آنها در جابجایی و انتقال انواع مواد با ابعاد و اوزان مخنلف استفاده کرد. به همین دلیل این دستگاه ها با ظرفیت های مختلفی عرضه می شوند تا متناسب با نیاز کاری از هر کدام از این ظرفیت ها استفاده شود. برای شرایط کاری سبک معمولا از نوار نقاله های با ظرفیت پایین و برای شرایط کاری سنگین نیز اغلب از مدل های با  ظرفیت بالای این دستگاه ها استفاده می شود. از آن جایی که می توان متناسب با نیاز و شرایط کاری از یک کانوایر مناسب استفاده کرد دلیلی برای صرف هزینه های اضافی در فرایند جابجایی و انتقال مواد و کالاها نبوده و این دستگاه ها از توجیه اقتصادی برخوردار هستند.

در دسترس بودن کانوایر و مطمئن بودن آن

سابقه طولانی استفاده از نوار نقاله ها و نیاز بالای صنایع به استفاده از این تجهیزات در دهه های اخیر، خود گواه خوبی در مورد عملکرد مطمئن این دستگاه هاست. همچنین از کانوایرها به عنوان تجهیزات همواره در دسترس یاد می شود؛ چرا که با مدیریت و نگهداری درست این دستگاه ها می توان خاموشی های خارج از برنامه آنها را در کانوایرهای منفرد به زیر 2 درصد و در کانوایرهای پیچیده به زیر 10 درصد کاهش داد و به طور پیوسته و بدون وقفه از آنها استفاده نمود. با کارکرد مداوم و موثر این دستگاه ها می توان راندمان کاری سیستم اجرایی را افزایش داد و همین مسئله می تواند توجیه اقتصادی خوبی برای کار با این تجهیزات باشد.

مزیت های زیست محیطی کانوایر

مسائل زیست محیطی از مسائل بسیار مهم در شرایط کنونی جهان بوده که امروزه در بسیاری از حوزه های کاری به آن توجه ویژه ای می شود. بر همین اساس لازم است در زمینه های مختلف کاری از تجهیزاتی استفاده شود که کمترین ضرر و زیان را برای محیط زیست داشته باشند. نوار نقاله ها نیز به عنوان یکی از تجهیزات پرکاربرد در حوزه های مختلف کاری به گونه ای طراحی شده اند که مصرف انرژی پایینی داشته باشند و در کنار عملکرد بی صدا، هیچ گونه آلودگی زیست محیطی را ایجاد نکنند. برای خرید مدل های مختلف کانوایر تنها کافی است با فروشگاه طاها ترانس (tahatrans.com) در ارتباط باشید.

مزیت های زیست محیطی کانوایر

ایمنی نوار نقاله و مزیت های اقتصادی آن

مبحث ایمنی از مباحث بسیار مهم در محیط های کاری به ویژه در صنایع مختلف بوده که از اهمیت بالایی در فرایند اجرایی برخوردار است. در کار با نوار نقاله ها به دلیل طراحی و کاربری خاصی که این دستگاه ها دارند نیازی به بکارگیری پرسنل اجرایی با تعداد بالا نیست و همین مسئله نیز باعث کاهش خطای انسانی در فرایند اجرایی و افزایش ایمنی سیستم و کارکنان آن می شود. با بالا رفتن ایمنی فرایند کاری احتمال ایجاد آسیب به بخش های مختلف سیستم و پرسنل آن کاهش می یابد که این مسئله با کاهش هزینه ها همراه خواهد بود و توجیه اقتصادی خوبی برای کار با این دستگاه هاست.

هزینه راه اندازی پایین کانوایر

هزینه های عملیاتی کار با نوار نقاله ها پایین بوده و برای مدیریت عملکرد این دستگاه ها می توان از یک پانل کنترل مرکزی استفاده کرد. همچنین برخی مدل های کانوایر نیز در دسترس هستند که به دلیل طراحی خاص و پیشرفته ای که دارند امکان کنترل آنها از طریق رایانه وجود دارد. بر همین اساس می توان یک سیستم اجرایی بزرگ را از طریق یک مرکز کنترلی به طور واحد کنترل کرد و دیگر نیازی به راه اندازی بخش های مختلف سیستم به ویژه کانوایرها به صورت جداگانه نیست. پس می توان گفت که هزینه راه اندازی پایین کانوایر می تواند به کاهش هزینه های اجرایی در سیستم کمک کند و یک توجیه اقتصادی خوبی برای کار با این دستگاه ها باشد.

هزینه تعمیر و نگهداری پایین نوار نقاله

از آن جایی که در ساخت این کانوایرها از تسمه های با کیفیت و مقاوم استفاده می شود این اجزا از کارایی و دوام بالایی برخوردار هستند و امکان استفاده از آنها در شرایط مختلف وجود دارد. هر چه کیفیت تسمه های بکار رفته در نوار نقاله بیشتر باشد کارایی و دوام این دستگاه ها نیز بالاتر بوده و دیگر نیازی به صرف هزینه های اضافی جهت تعمیر و تعویض آنها نیست. البته این موضوع شامل دیگر اجزا و قطعات بکار رفته در این تجهیزات نیز می شود که به دلیل کیفیت و دوام بالایی که دارند هزینه نگهداری آنها پایین تر است.

هزینه تعمیر و نگهداری پایین نوار نقاله

تغییر کاربری نوارنقاله با توجه به شرایط کاری مختلف

اگر چه کاربرد عمده کانوایرها در جابجایی و انتقال مواد بوده، با این وجود این دستگاه ها به دلیل طراحی خاص و منعطفی که دارند امکان استفاده از آنها در سیستم های کاری مختلف وجود دارد. به عبارت دیگر می توان نوار نقاله ها را با دیگر دستگاه های مورد استفاده در سیستم کاری ترکیب نمود و یک سیستم جدید را راه اندازی کرد. به همین دلیل دیگر نیازی به تعویض دستگاه ها و تهیه تجهیزات برای سیستم اجرایی جدید نبوده و همین مسئله نیز با کاهش هزینه های اجرایی همراه خواهد بود. فروشگاه طاها ترانس (tahatrans.com) یک فروشگاه معتبر در زمینه عرضه این تجهیزات بوده که می تواند انتخاب خوبی برای شما در خرید کانوایر باشد.

نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *