احیای واحدهای راکد و بیش از ۶۰ درصد پیشرفت از اهداف طرح آمایش صنعت است

احیای واحدهای راکد و بیش از ۶۰ درصد پیشرفت از اهداف طرح آمایش صنعت است

به گزارش ایرنا، احمد تشکینی عصر چهارشنبه در سفر به شاهرود در استان سمنان در نشست هماهنگی طرح آمایش در جمع مدیران بخش صنعت، معدن و تجارت این استان با اشاره به اهداف و فرایند اجرای طرح آمایش اظهار داشت: این طرح در راستای سیاست های وزارت صنعت، معدن و تجارت و با رویکرد ایجاد اشتغال و ارزش افزوده اجرایی می شود.

وی هدف از اجرای این طرح را توسعه زیرساخت های حوزه صنعت، معدن و تجارت و نیز شهرک‌های صنعتی عنوان کرد و افزود: طرح آمایش یک انتخاب نیست بلکه یک الزام برای اقتصاد ایران به شمار می رود، چرا که توزیع جغرافیایی بهینه فعالیت‌های اقتصادی بر مبنای ظرفیت های انسانی و طبیعی می تواند کاهش هزینه‌ها و توسعه زنجیره ارزش را در پی داشته باشد.

رئیس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: این موسسه برای طراحی نقشه مناسب با ظرفیت‌های هر استان به تفکیک شهرستان‌ها و همچنین شناسایی طرح‌های با اولویت‌ تلاش می کند.

تشکینی تاکید کرد: سند تدوینی طرح آمایش صنعتی، معدنی و تجاری کشور برای هر استان، ظرفیت‌های اشتغال آن منطقه را مورد توجه و پایش قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: در برنامه احیای واحدهای راکد و در حال ساخت آن دسته از طرح‌هایی که دارای زنجیره تولید هستند در اولویت قرار می گیرند.

وی ادامه داد: اجرای این طرح با همکاری سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی انجام می شود و نیاز است تا پهنه‌های زمین‌شناسی در اختیار همکاران حوزه معدن سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها قرار گیرد.

در این سفر رئیس موسسه مطالعات و پژوش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت از چند واحد صنعتی و تولیدی استان سمنان بازدید کرد.

نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *