استاندار: بخش خصوصی برای توسعه سیستان و بلوچستان فعال شود

استاندار: بخش خصوصی برای توسعه سیستان و بلوچستان فعال شود

حسین مدرس خیابانی روزچهارشنبه در نشست بررسی و تامین زیرساخت‌های معدن طلای تفتان اظهارداشت: معدن طلای تفتان از غنایم غنی طلا محسوب می‌شود که مجوز مطالعه و اکتشاف آن به شرکت شستا داده شده و آغاز فعالیت این معدن موجی از امیدواری در میان مردم منطقه ایجاد کرده است.

وی با اشاره به نیازمندی کارخانه تولید شمش طلا به ۲ مگاوات برق بر تامین برق مورد نیاز آن از طریق منابع در دسترس و یا پنل‌های خورشیدی تاکید کرد.

استاندار سیستان وبلوچستان با بیان اینکه مناطق اطراف کوه تفتان از جاذبه‌های گردشگری مناسبی برخوردار است ایفای نقش مسوولیتی اجتماعی این کارخانه در قالب طرح های گردشگری را خواستار شد.

وی با تاکید بر استفاده از محصولات تولیدی داخل استان از قبیل سیمان، لوله، سیم و کابل، البسه مورد نیاز پرسنل و کارگران و ظرفیت سوله سازی تصریح کرد: نیروی انسانی مورد نیاز این معدن و کارخانه باید از جوانان بومی تامین شود که ضروری است برای این هدف، دستگاه‌ها و مراکز علمی و فناوری، آموزش و تربیت نیروی انسانی مد نظر این کارخانه‌ها را مورد توجه قرار دهند.

مدرس خیابانی با بیان اینکه وزارت نیرو مقرر کرده است در صورت سرمایه گذاری بخش خصوصی برای حفر چاه ژرف آب استحصالی از آن را به صورت تضمینی خریداری کند از شرکت صدرتامین به عنوان سرمایه گذار و بهره بردار معدن طلا خواست جهت تامین آب مورد نیاز خود یک حلقه چاه ژرف حفر کند.

به گزارش روابط عمومی استانداری سیستان وبلوچستان در این جلسه برخی نیازمندی‌ها و مسائل معدن‌طلا از قبیل برق، صدور مجوز از سوی دستگاه‌های متولی مانند محیط‌زیست و منابع طبیعی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد منابع طبیعی به قید فوریت موضوع تامین زمین مورد نیاز، شرکت توزیع نیروی برق برای تامین ۲ مگاوات برق و محیط زیست و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز در خصوص صدور مجوزهای لازم اقدام کنند.

نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *