استاندار: نیروهای بومی باید در معادن سیستان و بلوچستان بکارگیری شوند

استاندار: نیروهای بومی باید در معادن سیستان و بلوچستان بکارگیری شوند

به گزارش ایرنا حسین مدرس خیابانی شامگاه چهارشنبه در نشست شورای معادن سیستان و بلوچستان اظهارداشت: با اتصال معادن استان به زنجیره کامل تولید و صنایع معدنی این بخش به رونق خواهد رسید.

وی افزود:با ایجاد زیر ساخت‌ها در سیستان و بلوچستان از جمله راه دسترسی،آب، برق و سایر امکانات معادن فعال و زمینه ایجاد اشتغال قابل توجهی در استان فراهم خواهد شد.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: ثروت حاصل از معادن برای مردم است و از سرمایه‌گذاران دولتی و خصوصی که هرچه سریعتر اهداف ما را به نتیجه برساند استقبال می‌کنیم و در این ارتباط از ظرفیت بومیان سرمایه گذار که در خارج از کشور فعال هستند باید استفاده شود.

وی بیان کرد: از فضای مجازی و برپایی نمایشگاه‌های مجازی در سطح ملی و هم برای سایر کشورها،استعدادها و ظرفیت‌های معدنی استان تبلیغ و اطلاع‌رسانی شود.

مدرس خیابانی تصریح کرد: در همه تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری در سیستان و بلوچستان موضوع ایجاد زیرساخت‌ها در این استان باید از سمت سرمایه‌گذار لحاظ شود.

وی ادامه داد: در سطح کشور هیچ کس از معدنی بودن سیستان و بلوچستان اطلاعاتی ندارد و باید اطلاع‌رسانی هدفمند صورت گرفته تا جذب سرمایه گذاران را داشته باشیم.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: شاخص کارآمدی نمایشگاه معادن و میزان کارآمدی آن در جذب سرمایه‌گذار است لذا این بازدید باید از سوی افرادی انجام گیرد که ظرفیت سرمایه‌گذاری دارند.

وی بیان کرد: این خیلی اهمیت دارد که به بهانه معدن بتوانیم زیرساخت‌های سیستان و بلوچستان را توسعه دهیم چراکه با تامین برق و سایر زیرساخت‌های معدن روستاها و مناطق اطراف نیز از این نعمت متنفع می‌شوند.

نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *