استاندار یزد: صنعتگران استان  در زمینه های ملی صاحب نظر باشند

استاندار یزد: صنعتگران استان در زمینه های ملی صاحب نظر باشند

استاندار یزد: صنعتگران استان  در زمینه های ملی صاحب نظر باشند

یزد- ایرنا – استاندار یزد گفت: صنعتگران،اصحاب سرمایه و معدنکاران استان باید نگاه تعاملی و نقش آفرینی و حتی بین المللی در حوزه اقتصادی داشته و در این زمینه صاحب نظر باشند.

به گزارش ایرنا مهران فاطمی چهارشنبه شب در نشستی با صنعتگران استان که در محل شرکت کابل‌های شهید قندی یزد برگزار شد، افزود: صنعتگران و اصحاب سرمایه استان از لحاظ علمی ، تجربی و حتی شایسته ترین و مبرزترین افراد در سطح ملی هستند باید دغدغه این قشر در برنامه ریزی ها استفاده شود.

وی اظهار کرد: به رغم اینکه یزد رتبه چهارم صنعتی( سه هزار و۷۰۰ واحد تولیدی ) را در کشور داراست ،اما آنگونه که باید به آن توجه نشده و باید این ارتباطات برقرار و مشکل بازگو و برای آنها با کارشناسی دقیق راهکارهایی ارایه کرد.

فاطمی خاطرنشان کرد: حاضر است برای رفع مشکل حتی یک کارآفرین یزدی به تهران سفر و با کارشناس مربوطه وزارتخانه صحبت کند ،باید رویکردهای تعاملی برقرار و مدیران اینگونه باشند.

استاندار یزد با اشاره به تامین زیرساخت های انرژی در استان گفت: در زمینه زیرساخت ها به ویژه آب و برق با مشکل مواجه هستیم باید به جد در حال پیگیری باشیم که مساله آب را یکبار برای همیشه نه در حرف بلکه در عمل حل کرد.

وی تصریح کرد: هفته ای یک جلسه در مورد آب و یک جلسه در مورد انرژی و تامین زیر ساخت ها در استان برگزار می شود.

فاطمی در ادامه با اشاره وضعیت یزد گفت: در حال حاضر بسیاری از نیروهای تحصیل کرده استان به دلیل نبود شغل از یزد مهاجرت و از طرفی کارگر ساده برای فعالیت در کارخانه ها از دیگر مناطق کشور به یزد مهاجرت می کنند و مهاجرت افراد نخبه از استان جای تامل است.

وی اضافه کرد: هم اکنون رشد جمعیت استان ۲.۴ درصد است که ۱.۳ آن مربوط به غیربومی ها و شهروندان بیگانه است، لذا در آینده تعدادی از جمعیت استان را غیریزدی ها تشکیل می دهند.

فاطمه در ادامه با اشاره به حمایت ها، پشتیبانی ها و رفع گره های موجود گفت: بخش زیادی از مشکل حل آن به مجموعه مدیریت و حاکمیت داخل استان مربوط و وظیفه ماست که خود تحریمی های درون استانی نداشته باشیم و در این مورد فقط حرف نمی زنیم و جدی هستیم.

به گفته فاطمی هر مساله ای که در داخل استان در حد مقدورات باشد موظف هستیم حل کنیم و هیچ مدیری حق ندارد و حتی قانون اجازه داده باشد باید مشکل مردم را حل کنیم و حتی در هر کجا قانون ۲ پهلوست باید به نفع کارآفرین، مردم و صنعتگران تفسیر شود.

استاندار یزد افزود: شان حضور ما مسوولان دولتی حل این مشکلات است و محصول کار ما باید در متن کار شما، خودش را نشان دهد.

در این نشست تعدادی از صنعتگران و سرمایه گذاران استان درخواست خود را مطرح کردند.

فاطمی چهارم مهرماه جاری در جلسه هیات دولت به عنوان پانزدهمین استاندار یزد رای اعتماد گرفت.

نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *