بلاتکلیفی تیم‌های فوتبال یزد در لیگ‌های کشور

بلاتکلیفی تیم‌های فوتبال یزد در لیگ‌های کشور

در حالی که حدود یک ماه دیگر مسابقات فوتبال لیگ دسته ۲ باشگاه‌های کشور آغاز می‌شود و اکثر تیم‌ها نسبت به معرفی کادر فنی و جذب بازیکنان خود اقدام کرده‌اند هنوز تکلیف تیم شهید قندی که تنها نماینده استان یزد در رقابت‌هاست اصلا مشخص نیست .

طی هفته‌های گذشته به دلیل همین بلاتکلیفی خیلی از بازیکنان شاخص تیم شهید قندی جدا شدند و با وجودی که در سطح کشور اکثر حریفان برای حضور در لیگ دسته اول طبق یک برنامه مدون فعالیت و یارگیری خود را آغاز کرده‌اند هیچ خبری از نماینده فوتبال یزد نیست.

تا زمان برگزاری لیگ ۲ فرصت زیادی وجود ندارد و اگر این روند نامناسب برای فوتبال یزد در مسابقات کشور ادامه داشته باشد قطعا در این فصل نیز که تیم‌های مدعی و آماده زیادی وجود دارد باز در همان مسیری قرار می‌گیریم که در فصل گذشته و قبل از آن وجود داشته است .

وضعیت دیگر نماینده فوتبال یزد در لیگ دسته سه قهرمانی باشگاه‌های کشور و جایی که یزدلوله به عنوان تنها نماینده استان سهمیه دارد با وجودی که در اکثر استان‌ها تکلیف نمایندگان آنها در مسابقات مشخص است اصلا در وضعیت مناسبی نیست و در بلاتکلیفی بسر می‌بریم .

با وجودی که زمان زیادی تا شروع لیگ ۲ و سه کشور نداریم جامعه ورزش و هواداران فوتبال از مسئولان و دست‌اندرکاران این ۲ باشگاه انتظار دارند تا دیر نشده با جدیت برای تعیین وضعیت نمایندگان استان در رقابت‌ها اقدام لازم را داشته باشند.

در کنار مسئولیت دست‌اندرکاران ۲ باشگاه شهید قندی و یزدلوله از مدیران اجرایی و ورزشی ارشد استان انتظار می‌رود بیش از گذشته وظایف خود را در پیگیری وضعیت تیم‌ها و توجه به مطالبات خیل علاقه‌مندان وظایف خود را انجام دهند و تکلیف تیم‌ها زودتر مشخص شود.

برای یزد که جزو استان‌های برتر معدنی و صنعتی کشور با طرفیت‌های خوب فرهنگی است به هیچ وجه مناسب و پذیرفته نیست که همیشه تا آخرین لحظه شروع لیگ‌ها، وضعیت تیم‌ها و نمایندگان استان مشخص نباشد که امیدواریم موضوع را رسیدگی و اقدم مناسب و به موقع داشته باشند.

یکی از مطالبات همیشگی و بر حق تیم‌ها و باشگاه‌ها ورزشی استان از مسوولان ارشد و اداره‌کل ورزش و جوانان یزد، تحقق سهم بخش صنعت همانند برخی از استان‌های کشور در حمایت و تقویت ورزش باست تا نتایج آن نصیب مردم شود.

سه هزار و ۷۰۰ پروانه صنعتی با سرمایه گذاری اسمی ۸۰ هزار میلیارد ریال و با حدود ۱۰۰ هزار نفر اشتغال در استان یزد وجود دارد و این استان در حالی که ۱.۱ درصد جمعیت کشور را داراست ولی به لحاظ تولید صنعتی ۴.۴ درصد سهم تولید این بخش را دارد.

یزد به عنوان چهارمین استان صنعتی و دومین استان معدنی کشور شناخته می‌شود که در تولید محصولات کاشی و سرامیک رتبه نخست، محصولات نساجی ایران با ۲۵ درصد تولید جایگاه دوم و تولید فولاد در جایگاه سوم قرار دارد.

هم اکنون در استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، ۶۲ هزار ورزشکار در ۴۷ هیات ورزشی در استان بیمه ورزشی دارند و ۶۰۰ باشگاه فعال در این استان وجود دارد.

نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *