تفحص از اتاق بازرگانی کلید خورد

تفحص از اتاق بازرگانی کلید خورد

تفحص از اتاق بازرگانی کلید خورد

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از کلید خوردن طرح تحقیق و تفحص از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران خبر داد.

– اخبار سیاسی –

غلامرضا مرحبا سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، از تصویب طرح تحقیق و تفحص از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران خبر داد.

وی افزود: در جلسه اخیر کمیسیون اقتصادی پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان در نهایت طرح تفحص از از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی به رأی اعضا گذاشته شد که با اکثریت آرا به تصویب رسید.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: پس از تصویب در کمیسیون اقتصاد، طرح مذکور جهت بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه می شود که در صورت تصویب از سوی نمایندگان ، اعضای هیئت تعیین و روند تفحص از اتاق بازرگانی آغاز خواهد شد.

لازم به ذکر است علاوه بر طرح تفحص از اتاق بازرگانی، طرح دیگری تحت عنوان اصلاح قانون اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی جمهوری اسلامی ایران مطرح است که محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در تشریح آن اظهار کرد: نظم بخشیدن و پیش بینی سازوکارهایی برای پاسخگو بودن اتاق در کنار ارتقا جایگاه آن از محورهای طرح است.
وی افزود:هدف از این طرح به روزرسانی این قانون و استفاده از ظرفیت‌های قانون برای توسعه این بخش نظام اقتصادی است.

رئیس کمیسیون اقتصادی گفت:در جلسه اخیر کمیسیون اقتصادی با حضور نمایندگان دستگاه‌های نظارتی، دولت، اتاق بازرگانی، مبانی اصلی طرح اصلاح قانون اتاق بازرگانی مورد بحث قرار گرفت؛در این جلسه تفاهم‌های مناسبی انجام گرفت، و پس از بررسی و نهایی شدن این طرح در کمیته، گزارش آن در کمیسیون اقتصادی رسیدگی می‌شود و پس از تصویب در کمیسیون، در دستورکار جلسه علنی قرار می‌گیرد.

انتهای‌پیام/

نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *