تولید کننده انواع سود پرک در ایران

تولید کننده انواع سود پرک در ایران

چکیده: شرکت مارکو کمیکالز به‌عنوان بخشی از شرکت بزرگ ماوی گستران زمین، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان انواع سود پرک، هیدروکسید سدیم و سدیم متوکساید است. این شرکت با سابقه خوب در زمینه تولید انواع مواد شیمیایی، امروزه به یکی از بهترین و بزرگ‌ترین عرضه‌کنندگان سدیم متوکسید و سود پرک در کشور بدل شده است.

سود پرک و سدیم متوکسید ازجمله کاربردی‌ترین مواد شیمیایی هستند که در صنایع بسیاری کاربرد دارند. امروزه شرکت‌های زیادی در ایران در حوزه تولید سود پرک فعالیت دارند که مارکو کمیکالز یکی از بزرگ‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود.

امروزه سود پرک و انواع مایع و جامد آن ازجمله کاربردی‌ترین مواد شیمیایی در صنایع گوناگون محسوب می‌شوند. باتوجه‌به نیاز مهمی که صنایعی ازجمله کاغذسازی، داروسازی و برخی صنایع غذایی به این دو ماده دارند، روند تولید این محصولات در سالیان اخیر در ایران تحولاتی داشته است.

انواع سود پرک

تولیدکننده سود پرک در ایران

تولید سود پرک در ایران تا اواخر دهه شصت و اوایل دهه هفتاد شمسی جدی گرفته نشده بود و کشور از این نظر وابسته به واردات بود؛ اما باتوجه‌به روند توسعه و سازندگی در این ایام، ضرورت خودکفایی در این موضوع حس شد و درنتیجه نخستین واحدهای صنعتی، اما کاملا دولتی تولیدکننده سود پرک و انواع سدیم متوکسید در این سال‌ها آغاز به‌کار کردند.

افزایش صنایع و شدت‌گرفتن فعالیت‌های تولیدی در سالیان گذشته، منجر به روندی شد که صرفا تولیدکنندگان محدود دولتی قادر به پاسخگویی نیاز بازار در زمینه مواد شیمیایی نبودند. در اینجا راه برای سرمایه‌گذاران خصوصی نیز باز شد و چند شرکت خصوصی تولیدکننده این مواد شیمیایی نیز وارد رقابت شدند.

در همین رابطه، شرکت مارکو کمیکالز به‌عنوان بخشی از شرکت بزرگ ماوی گستران زمین، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان انواع سود پرک، هیدروکسید سدیم و سدیم متوکساید است. این شرکت با سابقه خوب در زمینه تولید انواع مواد شیمیایی، امروزه به یکی از بهترین و بزرگ‌ترین عرضه‌کنندگان سدیم متوکسید و سود پرک در کشور بدل شده است.

سود پرک چیست؟

سود پرک یک ماده شیمیایی است که در حالت جامد، به شکل پرک‌های سفید رنگ تولید می‌شود. این ماده با نام سدیم هیدروکساید، سود سوزآور، سود کاستیک و کاستیک سودا نیز شناخته می‌شود. سود پرک بدون بو است، نقطه ذوب 318 درجه سانتی‌گراد و خواص سوزانندگی و خورندگی بالایی دارد.

سدیم متیلات

سدیم متیلات که با نام متوکسید سدیم نیز شناخته می‌شود، ازجمله مهم‌ترین و کاربردی‌ترین مواد شیمیایی محسوب می‌شود. این ماده سفید رنگ به‌عنوان یک کاتالیزور بسیار مهم در صنایع مختلف ازجمله صنایع غذایی، تولید دارو و دیگر مواد شیمیایی استفاده می‌شود.

سدیم متوکسید پودر

سدیم متوکسید در حالت پودر نیز تولید می‌شود. این مدل از سدیم متوکساید در صنایع داروسازی و برای تولید ویتامین A1، B1، سولفامتوکسی پیریدازین، سولفادیازین، تری متوپریم و … کاربرد دارد.

سدیم متیلات مایع

فرم مایع متوکسید سدیم یا سدیم متیلات، محلولی در متانول است که محتوای سدیم متیلات آن 27 تا 31 درصد باشد. سدیم متیلات مایع، بی‌رنگ، چسبناک و نسبتا زردرنگ است. این فرم از متوکسید سدیم شدیدا به اکسیژن حساس است، قابل اشتعال و انفجار است و می‌تواند با آب به متانول و هیدروکسید سدیم تجزیه شود.

قیمت سدیم متیلات و سدیم هیدروکسید

قیمت سدیم متوکسید و سود پرک به‌عنوان دو مورد از مهم‌ترین مواد شیمیایی و کاربردی در صنایع، به عوامل بسیاری بستگی دارد. افزایش تقاضا برای این دو ماده که امروزه در صنایع غذایی، داروسازی و شیمیایی کاربرد زیادی دارند، سبب افزایش قیمت آن‌ها شده است. از طرفی، عواملی مانند نرخ ارز، هزینه‌های حمل‌ونقل و نرخ انرژی نیز بر قیمت نهایی این دو ماده موثر است.

تکنولوژی تولید نیز، از دیگر عوامل موثر بر قیمت سدیم متیلات و سود پرک است. اگرچه امروزه تولید سدیم هیدروکسید با روش‌های قدیمی بسیار رایج است، استفاده از فناوری‌های جدید می‌تواند ضمن ارتقای کیفیت محصول، به کاهش هزینه تولید منجر شود.

توصیه می‌کنیم برای خرید سود پرک با بهترین قیمت، حتما به شرکت‌های معتبر و باسابقه فعال در زمینه تولید، فروش و صادرات این محصول، مانند شرکت مارکو کمیکالز مراجعه کنید.

سود پرک

نکات ایمنی در زمان کار با سود پرک و سدیم متیلات

تولیدکنندگان سود پرک و سدیم متوکسید، به‌عنوان افراد حرفه‌ای فعال در حوزه تولید مواد شیمیایی، باید حتما اقدامات احتیاطی لازم را در زمان کار با این مواد رعایت کنند تا خطرات کار با این دو ماده شیمیایی آن‌ها را تهدید نکند. از مهم‌ترین نکات ایمنی در زمان کار با این دو ماده باید به استفاده از تجهیزات حفاظتی شخصی برای تمام افراد شامل دستکش، عینک ایمنی و لباس محافظ اشاره کرد.

سود پرک و سدیم متوکساید همچنین در صورت تماس با برخی مواد شیمیایی دیگر می‌توانند فاجعه‌آفرین باشند؛ به‌همین دلیل باید این دو ماده در مکانی امن و دور از دیگر مواد شیمیایی، حرارت و شعله قرار بگیرند. سود پرک به‌طورخاص باید در جایی خشک و خنک و در ظروفی دربسته و مخصوص نگهداری شود. برای جابه‌جایی و حمل‌ونقل سدیم متوکسید و هیدروکسید سدیم نیز باید همه نکات ایمنی را رعایت کنید تا مانع از ریختن یا پاشیدن آن‌ها شوید. البته در صورت ریختن این مواد نیز حتما باید محل را سریعا تمیز کنید.

فروش سود پرک

فروش متوکساید سدیم و سدیم هیدروکساید، یکی از مهم‌ترین بخش‌های زنجیره تامین در بسیاری از صنایع است و در پیشبرد کار آن‌ها، اهمیت به‌سزایی دارد. تولیدکنندگان این دو ماده باید با ارائه محصولات باکیفیت، نیازهای صنایع داروسازی، صنایع مرتبط با چسب، کاغذسازی و بسیاری صنایع دیگر را برطرف کنند.

مارکو کمیکالز به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان سود پرک و انواع آن در ایران، باتوجه‌به استانداردهای کیفی و ایجاد ارتباط مستمر با مشتریان، همواره در اعتمادسازی و فروش، از پیشگامان بازار بوده است.

این شرکت با سال‌ها تجربه در بازار داخلی، سابقه فعالیت در بازارهای بین‌المللی، تحلیل رقبا و آشنایی دقیق با نیاز بازار، به یکی از بهترین عرضه‌کنندگان سدیم متوکسید و سود پرک بدل شده است.

متوکساید سدیم

سخن آخر

هیدروکسید سدیم و سدیم متوکساید در حالات مختلف مایع و جامد، از کاربردی‌ترین مواد شیمیایی در صنایع مختلف، خصوصا صنایع غذایی، داروسازی و کاغذسازی هستند. در طول این مطلب ضمن معرفی سدیم متوکساید، سدیم هیدروکسید و حالات گوناگون آن‌ها، به کاربردهای مختلف این مواد پرداختیم. همچنین با مروری بر فرآیند تولید این مواد و ضرورت رعایت نکات ایمنی در زمان کار با آن‌ها، به عوامل موثر بر قیمت و استراتژی فروش آن‌ها پرداختیم. در پایان تاکید می‌کنیم که برای خرید سدیم متوکسید، سدیم هیدروکسید و مشتقات مختلف آن‌ها، حتما با کارشناسان حرفه‌ای شرکت مارکو کمیکالز به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان سود پرک در ایران مشورت کنید.

نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *