حضور موثرتر گیلان در بازارهای اوراسیا نیازمند تقویت دیپلماسی تجاری است

حضور موثرتر گیلان در بازارهای اوراسیا نیازمند تقویت دیپلماسی تجاری است

به گزارش ایرنا، یونس رنجکش روز سه شنبه در جلسه هماهنگی بررسی حضور گیلان در نمایشگاه اقتصادی و تجاری کشور ارمنستان افزود: شرکت در نمایشگاهها و حضور هیات های تجاری بخشی از برنامه فعال سازی دیپلماسی تجاری است که موجب شناخت بیشتر از بازارهای هدف و برقراری ارتباطات تجاری و اقتصادی با کشورهای عضو می شود.

وی اظهار داشت: باید از هر فرصتی در معرفی توانمندی های اقتصادی کشور بویژه استان گیلان به عنوان دروازه ورود به اوراسیا با توجه به موقعیت خاص و ویژه آن در برقراری ارتباطات و صادرات کالا به نحو شایسته ای بهره‌مند شویم.

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری استانداری گیلان ادامه داد: برگزاری نمایشگاه‌های خارجی بخشی از فرصت های ایجاد شده برای شناخت و برقراری ارتباطات تجاری با کشورها است که موفقیت های بعدی نیازمند تداوم آن و همچنین بازار یابی و هدف گذاری های صادراتی است.

به گفته وی، استان گیلان با توجه به سیاست های کلان کشور علاقه‌مند به توسعه روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای حوزه دریای کاسپین و همسایگان است و تاریخچه و تجربه گذشته این همکاری‌ها نیز گویای این واقعیت است.

رنجکش افزود: کشور ارمنستان به لحاظ دروازه ورود ایران به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا بسیار حائز اهمیت است و باید تلاش کنیم تا از این موقعیت و تقویت روابط تجاری و اقتصادی بیشتر استفاده کنیم و تجار گیلانی نیز با توجه به سوابق همکاری‌های این استان با ارمنستان می بایست فعالانه تر عمل کنند.

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری استانداری گیلان خاطرنشان کرد: میزان بهره مندی ایران از امتیازات همکاری با اوراسیا هنوز در خور توجه نیست و با توجه به ظرفیت های موجود باید این سهم بسیار بیشتر شود.

نمایشگاه اقتصادی و تجاری کشور ارمنستان از سوم تا ششم آذرماه در شهر ایروان برگزار می شود.

نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *