رشد ۳.۶ درصدی صدور پروانه‌های بهره‌برداری واحدهای صنعتی

رشد ۳.۶ درصدی صدور پروانه‌های بهره‌برداری واحدهای صنعتی

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، در پنج ماه نخست امسال پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی صادر شده با رشد ۳.۶ درصدی نسبت به بازه زمانی مشابه سال ۹۹، به ۲‌هزار و ۶۷۵ فقره افزایش یافت.

این در حالی است که برای صدور این تعداد مجوز حدود ۱۰۸ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و نزدیک به ۶۴ هزار و ۲۶۰ فرصت شغلی (رشد ۲۵.۸ درصدی نسبت به پنج ماه نخست سال گذشته) در کشور ایجاد شد.

در خصوص جواز تاسیس صنعتی در این بازه زمانی نیز، ۱۴ هزار و ۸۵۰ فقره مجوز با اشتغال‌زایی ۳۶۱ هزار و ۴۷۸ نفر (رشد ۱۱.۷ درصدی) در کشور صادر شد.

تعداد مجوزهای صادر شده در بخش معدن

بر پایه بررسی‌های انجام شده، در بخش معدنی نیز از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه، حدود ۳۵۳ پروانه اکتشاف، ۱۷۲ گواهی کشف و ۱۸۷ پروانه بهره‌برداری صادر شد که میزان اشتغال ایجاد شده به واسطه صدور پروانه‌های بهره‌برداری معدن، یک‌هزار و ۷۸۶ نفر برآورد شده است.

آمار بخش صنف و تجارت خارجی

همچنین در بخش صنف و تجارت خارجی، با صدور ۲ هزار و ۶۸۳ فقره کارت بازرگانی در پنج ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰، شاهد رشد ۲۶.۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ بودیم؛ در حوزه پروانه‌های صنفی نیز در این مدت ۲۲۷ هزار و ۶۶۷ فقره پروانه در کشور صادر شد.

در حوزه تحقیق و توسعه نیز تعداد ۱۸۷ فقره پروانه فعالیت در این مدت صادر شده است که نشان دهنده رشد ۱۴ درصدی در هم‌سنجی با مدت مشابه سال ۹۹ است.

نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *