رشد ۵۷ درصدی فروش صنایع بورسی در مهرماه

رشد ۵۷ درصدی فروش صنایع بورسی در مهرماه

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از سازمان بورس و اوراق بهادار، مجموع فروش صنایع بورسی در دوره یک ماهه منتهی به مهر ماه ۱۴۰۰، مبلغ یک میلیون و ۵۶۳ هزار و ۱۸۴ میلیارد و ۱۰ میلیون ریال بوده است. مجموع فروش این صنایع در دوره مشابه گذشته مبلغ ۹۹۶ هزار و ۶۳۷ میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال اعلام شده است.

گروه محصولات شیمیایی، با ۸۵ درصد افزایش در فروش در صدر گروه‌های بورسی قرار گرفته و این گروه بورسی در ماه گذشته مبلغ ۳۶۹ هزار و ۱۷۶ میلیارد و ۱۰۲ میلیون ریال فروش داشته است.

برپایه این گزارش، گروه فلزات اساسی با ۳۶۱ هزار و ۵۹۰ میلیارد و ۸۲۱ میلیون ریال فروش، معادل ۵۴ درصد رشد نسبت به مهر ماه ۱۳۹۹ نشان داده است.

گروه‌بانک‌ها با ۴۸ درصد افزایش در فروش در مقام سومین گروه‌های بورسی قرار گرفته است. بانک‌ها در ماه گذشته ۱۸۷ هزار و ۲۴۴ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال فروش داشته است.

بررسی آمار فروش صنایع بورسی در دوره یاد شده نشان می‌دهد شرکت‌های چندرشته‌ای صنایع، کاهش هفت درصدی در فروش داشته‌اند. بر این اساس این گروه مبلغ ۲۵ هزار و ۸۸۷ میلیارد و ۹۱۳ میلیون ریال فروش در دوره یک ماهه منتهی به مهرماه سال جاری داشته است.

همچنین بیشترین کاهش در فروش، مربوط به گروه سرمایه‌گذاری‌ها می‌شود. این گروه با ۱۹ درصد کاهش نسبت به دوره مشابه سال گذشته، مبلغ ۲۴ هزار و ۵۱۲ میلیارد و ۵۱۱ میلیون ریال فروش داشته است.

بر اساس این گزارش، صنایع یادشده مشتمل بر محصولات شیمیایی، فلزات اساسی، بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری، استخراج کانه‌های فلزی، خودرو و ساخت قطعات، بیمه و صندوق بازنشستگی به‌جز تامین اجتماعی، فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای، مواد و محصولات دارویی، محصولات غذایی و آشامیدنی به‎‌جز قند و شکر، مخابرات، شرکت‌های چندرشته‌ای صنایع، سرمایه‌گذاری‌ها، خرده‌فروشی به‌استثنای وسایل نقلیه موتوری و سایر صنایع می‌شوند.

به گزارش ایرنا، وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز (سه‌شنبه) با بیان اینکه بانک‌ها با اضافه برداشت و تسهیلات به رشد نقدینگی دامن می‌زنند، گفت: ما می‌توانیم نقدینگی مازاد و سرگردان را جمع کنیم که در این راستا ۱۵۰ پروژه با پنج‌هزار میلیارد تومان سرمایه تعریف شده است تا با هدایت نقدینگی به کاهش تورم کمک شود.

نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *