شناسایی و رفع مولفه‌های سرمایه‌گریزی در اصفهان ضروری است

شناسایی و رفع مولفه‌های سرمایه‌گریزی در اصفهان ضروری است

بهنام ابراهیمی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: رقابت نابرابر در دولت و بخش خصوصی، نبود امنیت سرمایه، مشکلات نظام بانکی و بیمه، موانع سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و پیچیدگی های اداری بخش خصوصی را با مشکلات بسیاری رو به‌رو کرده بطوریکه سرمایه گذاری در واحدهای صنعتی اصفهان در حال کاهش است.

وی با بیان اینکه طرح های مالیاتی و شاخص های امنیت سرمایه گذاری در اصفهان وضعیت خوبی ندارد، اظهار داشت: اصفهان مهمترین کانون تولید و صنعت کشور است و امروز شاهد تجمع صنایع مختلف در بخش های کشاورزی، گردشگری و خدماتی هستیم اما میزان سرمایه گذاری نسبت به گذشته در اصفهان رو به کاهش است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه همزمان با توسعه صنعت، معدن و کشاورزی در این استان، فعالیت های بازرگانی نیز گسترش یافته است، افزود: بخش خصوصی در پیشرفت اقتصادی و کمک به ایجاد توسعه پایدار بسیار اهمیت دارد بنابراین رویکردها از دریافت مشکلات و موانع این بخش باید به سوی راه حل ها، ایده ها و اقدامات عملی تغییر یابد.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی علاوه دریافت مشکلات فعالان اقتصادی به شبکه سازی برای رفع آنها می پردازد، خاطرنشان کرد: راه اندازی کمیسیون های مسوولیت اجتماعی، زیرساخت و سرمایه گذاری در اتاق بازرگانی اصفهان گام مهمی در این زمینه است.

جانشین دبیر کل اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی اصفهان به نقش این مرکز در دوره شیوع کرونا اشاره و بیان کرد: تامین مالی و کمک به واحدهای مختف اقتصادی، تهیه بسته های معیشتی، تهیه تجهیزات و لوازم پزشکی و راهنمایی و مشاوره فعالان اقتصادی از مهمترین اقدامات اتاق بازرگانی اصفهان در حوزه مسوولیت های اجتماعی است.

وی اقداماتی نظیر دهکده لجستیک و ارتقای آن، تکمیل و راه اندازی خط هوایی ویژه فعالان اقتصاد اصفهان، کمک به طرح بزرگ نمایشگاه بین المللی اصفهان و طرح انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی با هدف تامین نیاز صنایع استان را از اقدامات کمیسیون زیرساخت و سرمایه گذاری اتاق بازرگانی اصفهان برای حمایت از بخش خصوصی و توسعه زیرساخت های اقتصادی بیان کرد.

لجستیک(بندر خشک) پایانه‌ای ترکیبی در خشکی است که به بندری ساحلی متصل می‌شود که مشتریان می‌توانند با بهره گیری از چندین شیوه حمل و نقل، کالاهای خود را به آن ارسال کنند یا از آن تحویل بگیرند.

ابراهیمی افزود: اتاق بازرگانی اصفهان با حدود ۲ هزار و ۵۰۰ عضو، علاوه بر خودگردان بودن، نقش حمایتی از اتاق های بازرگانی سراسر کشور را نیز بر عهده دارد.

افزون بر ۹ هزار واحد تولیدی و صنعتی در استان اصفهان فعالیت دارد.

نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *