صادرات رب گوجه ایران در بشکه‌های 220 کیلویی/ کشاورزی ایران ظرفیت تغذیه 500 میلیون نفر را دارد

صادرات رب گوجه ایران در بشکه‌های 220 کیلویی/ کشاورزی ایران ظرفیت تغذیه 500 میلیون نفر را دارد

صادرات رب گوجه ایران در بشکه‌های 220 کیلویی/ کشاورزی ایران ظرفیت تغذیه 500 میلیون نفر را دارد

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه کمبودی در تولید رب گوجه نداریم گفت‌: بخش عمده‌ای از رب تولیدی، به روسیه و سایر کشور‌های متقاضی صادر می‌شود.

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم، قاسمعلی حسنی علت افزایش قیمت رب گوجه فرنگی را صادرات عنوان کرد و افزود: هر قوطی 800 گرمی رب گوجه فرنگی، فروردین امسال، 22 هزار تومان، 15 تیرماه 25 هزار تومان، 20 شهریور, 30 هزار تومان و اول آبان 35 هزار تومان عرضه می‌شد.

وی گفت: صیفی کاران افزایش قیمت کود، بذر، حقوق کارگر و حتی هزینه‌های حمل و نقل را علت افزایش 59 درصدی عنوان کردند ضمن اینکه صنایع بسته بندی، مثل قیمت قوطی، پلاستیک، کارتن و کرایه حمل و نقل نیز با افزایش قیمت مواجه بود.

دبیر کل اتحادیه بنکداران مواد غذایی، با بیان اینکه در کشور هیچ کمبودی در تولید رب گوجه فرنگی نداریم افزود: افزایش قیمت ناشی از کمبود نیست بلکه تولید ما در زمینه رب گوجه فرنگی دو و نیم برابر مصرف است.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از رب تولیدی به دلیل ارزآوری به روسیه و دیگر کشور‌های متقاضی صادر می‌شود گفت: رب‌های صادراتی از غلظت بالایی برخوردارند که بصورت بشکه‌های 220 کیلویی است و در کشور‌های مقصد، به رب‌های مدنظر تبدیل می‌شود.

حسنی، ظرفیت تولید بخش کشاورزی را برای جمعیتی معادل 500 میلیون نفر دانست و افزود: اگر مسئولان توجه بیشتری به بخش کشاورزی کنند می‌توانیم در سال‌های آینده به یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی در خاور میانه تبدیل شویم.

* گرانی بیش از 100 درصدی نوشابه

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی، از گرانی بیش از 100 درصدی نوشابه از ابتدای امسال تا تاکنون خبر داد.

حسنی با بیان اینکه مواد اولیه تولید نوشابه، آب، شکر، مواد افزودنی و صنایع بسته بندی (پت پلاستیکی) است گفت: با توجه به اینکه هزینه‌های مواد اولیه تولید نوشابه و حمل و نقل امسال بیش از 100 در صد افزایش داشته، اما آنچه باعث افزایش قیمت نوشابه از ابتدای امسال تا کنون شده، همسان سازی قیمت شکر با قیمت‌های جهانی است.

وی گفت: امسال در بازه زمانی اردیبهشت، تیر و شهریور شکر با افزایش قیمت مواجه شد که آن هم از موصوبات دولت قبل بوده است.

انتهای پیام/

نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *