صادرات کالا از محلات ۱۴۰ درصد افزایش یافت

صادرات کالا از محلات ۱۴۰ درصد افزایش یافت

«محمد جمالعباسی» روز سه‌شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: محموله‌های صادراتی این شهرستان به کشورهای افغانستان، عراق، ترکیه، هند، امارات، پاکستان، رومانی و کویت فرستاده شده است.
وی اظهار داشت: ۲۱ هزار و ۵۰۰ قطعه انواع ماهیان زینتی به ارزش ۱۳۰هزار دلار بخشی از صادرات این شهرستان را تشکیل می‌دهد.
جمالعباسی بیان کرد: چهار میلیون دلار گل و گیاهان زینتی به شکل غیرمستقیم و از طریق بازارچه‌های محلی امسال از این شهرستان صادر شد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت محلات اظهار داشت: یک‌هزار و ۸۰۰ تن دوده صنعتی نیز با ارزش یک میلیون و ۶۷۱ هزار دلار به شکل مستقیم از این شهرستان به خارج کشور صادر شد.
جمالعباسی گفت: ۸۲ هزار تن عایق رطوبتی به ارزش ۲۲۹ هزار دلار، ۴۴۰ تن پارافین جامد به ارزش ۳۳ هزار نیز از محلات به کشورهای هدف صادر شده است.
وی با بیان اینکه این میزان صادرات با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا انجام شده، بیان کرد: محلات بزرگترین شهرستان کشور از لحاظ سطح زیر کشت و تولید گل و گیاه زینتی است.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت محلات با بیان اینکه این شهرستان قطب اصلی پرورش ماهیان زینتی در کشور است، افزود: محلات رتبه نخست در تنوع گونه‌های ماهیان زینتی و رتبه دوم تولید این نوع ماهیان را در کشور دارد.
شهرستان محلات با ۵۵ هزار نفر جمعیت از توابع استان مرکزی است که در فاصله ۱۰۵ کیلومتری اراک واقع شده و قطب تولید سنگ نما، ماهی و گل و گیاه زینتی کشور محسوب می‌شود.

نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *