طعم دهنده های غذایی و نوشیدنی ماگنولیا

طعم دهنده های غذایی و نوشیدنی ماگنولیا

چکیده: در صنایع غذایی عموما از انواع گیاه، میوه‌ و خشکبار تهیه می ‌شوند. به صورت کلی موادی که بو و طعم مناسبی دارند برای تهیه اسانس‌ های خوراکی قابل استفاده هستند.

طعم دهنده های غذایی و نوشیدنی افزودنی ‌های پرکاربرد و متنوعی هستند که عطر خوش و طعم دلپذیری را برای محصولات صنایع غذایی فراهم می‌ کنند. برای استخراج این مواد افزودنی از منابعی مثل میوه‌ ها، گیاهان، مغزها و… استفاده می ‌شود.

طعم دهنده های غذایی

آشنایی با انواع اسانس خوراکی

برای اضافه کردن عطر و طعم دلچسب انواع میوه، گیاهان معطر و… به غذاها و نوشیدنی ‌ها کافیست از اسانس های خوراکی استفاده کنیم. این مواد افزودنی کاربردهای متعددی داشته و امروزه در ترکیبات بسیاری از فرآورده ‌ها به چشم می‌ خورند.
در فروشگاه ‌های عرضه کننده مواد غذایی با انواع محصولاتی مواجه می‌ شویم که حاوی طعم دهنده های غذایی و نوشیدنی هستند. این طعم دهنده ها در تولید انواع نوشابه، آبمیوه، کیک، شیرینی، شکلات، پاستیل، نان، بستنی، ژله، آدامس، بیسکویت و..‌. به کار می روند. استفاده از این مواد باعث ایجاد تنوع در عطر و طعم محصولات و جذابیت بیشتر آنها برای مصرف کنندگان می‌ شود.
از طعم دهنده‌ نوشیدنی و غذایی تحت عنوان عطرمایه یا اسانس روغنی هم نام می ‌برند. برای تهیه آن از منابع گوناگون مثل گیاهان خوش عطر و بو، میوه ‌های خوشمزه و… استفاده می شود. به صورت کلی طعم دهنده‌ های خوراکی را می توان در ۳ گروه طبقه بندی کرد:
•    طعم دهنده‌ های مورد استفاده در صنایع غذایی
•    طعم دهنده‌ های مورد استفاده در صنایع دارویی
•    طعم دهنده‌ های مورد استفاده در صنایع آرایشی و بهداشتی
تولیدکنندگان با در نظر گرفتن طبع و ذائقه مصرف کنندگان می ‌توانند انواع طعم دهنده نوشیدنی و غذایی را در فرآیند تهیه محصولات خود به کار بگیرند. استفاده از این مواد فرآورده‌ های غذایی را خوشبو و طعم‌ دار کرده و میزان رضایت مشتریان از مصرف آنها را افزایش می‌ دهد.

تولید انواع طعم‌ دهنده‌ خوراکی مورد استفاده در صنایع غذایی

طعم دهنده های غذایی و نوشیدنی نیاز مراکز تولیدکننده برای ایجاد طعم‌ ها و رایحه های مختلف را به نحو مطلوب پوشش می‌ دهند. اسانس ‌های میوه ‌ای از جمله طعم دهنده های خوراکی هستند. این افزودنی ‌ها تنوع بسیار زیادی داشته و برای طعم‌ دار کردن انواع فرآورده‌ ها استفاده می‌ شوند. موارد زیر چند نمونه از طعم دهنده‌ های میوه‌ ای موجود در بازار هستند:
•    اسانس سیب
•    اسانس موز
•    اسانس لیمو
•    اسانس پرتقال
•    اسانس نارنگی
•    اسانس هلو
•    اسانس طالبی
•    اسانس بلوبری
•     اسانس توت فرنگی
نوع دیگری از طعم دهنده های غذایی و نوشیدنی در بازار به فروش می رسد که از گیاهان استخراج می‌ شوند مانند اسانس نعناع، اسانس بهار نارنج، اسانس گل رز و… از مغزهای خوراکی محبوب و پرخاصیت هم می‌ توان برای تهیه انواع طعم دهنده نوشیدنی و غذا کمک گرفت. اسانس بادام، اسانس پسته، اسانس فندق و… جزو طعم دهنده‌ هایی هستند که از این مغزها استخراج می ‌شوند. اسانس های خوراکی انواع دیگری هم دارند که برای تولید محصولات جذاب و پرفروش می توان از آنها استفاده کرد.
عرضه انواع طعم ‌دهنده ‌های غذایی و نوشیدنی
مراکز فروش طعم دهنده نوشیدنی و غذایی در پاسخ به نیاز مشتریان آمادگی دارند انواع طعم دهنده خوراکی را در اشکال گوناگون عرضه کنند. برای خرید اسانس‌ های خوراکی می‌ توان آنها را به صورت اسانس مایع، اسانس پودری و… از فروشنده تحویل گرفت. عرضه کننده اسانس ‌های خوراکی تنوع بالایی از طعم دهنده‌ ها مانند اسانس وانیل، اسانس لیمو، اسانس دارچین، اسانس زعفران، اسانس پرتقال، اسانس عسل، اسانس قهوه، اسانس دود، اسانس اسطوخودوس و… را در دسترس مشتریان قرار می ‌دهد.

اسانس خوراکی

ماگنولیا؛ تولیدکننده ایرانی اسانس های خوراکی

ماگنولیا به عنوان یکی از مراکز تولید و عرضه کننده اسانس خوراکی در کشور با بهره ‌گیری از وجود نیروی انسانی جوان و دانش محور، مواد اولیه باکیفیت و فناوری‌ های روز دنیا می کوشد تا انواع طعم دهنده های غذایی و نوشیدنی را با بهترین کیفیت روانه بازار کند. این شرکت سبد گسترده ای از محصولات را برای تامین نیاز مشتریان فراهم کرده و در تلاش است تا مناسب ‌ترین قیمت ها را برای عرضه انواع اسانس در فروشگاه مزه ایرانی در نظر بگیرد.

نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *