عملیات احداث خط جدید تولید یک واحد صنعتی در مینودشت آغاز شد

عملیات احداث خط جدید تولید یک واحد صنعتی در مینودشت آغاز شد

مدیرعامل شرکت صنایع نورد فولاد گلستان روز چهارشنبه در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگاران، ظرفیت فعلی این شرکت را تولید سالانه ۱۵۰ هزار تن میلگرد و کناف اعلام کرد و گفت: با راه‌اندازی خط تولید شمش به روش القایی ظرفیت تولید این مجموعه به ۲۵۰ هزار تن افزایش می‌یابد.

عباس صالح اردستانی افزود: ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز برای خط تولید جدید این کارخانه از طریق منابع مالی شرکت و بدون گرفتن تسهیلات بانکی تامین می‌شود.

وی ادامه داد: نقشه خط تولید جدید طراحی و اقدامات مقدماتی برای خریداری تجهیزات از خارج از کشور در حال انجام است.

اردستانی اظهارداشت: خط تولید شمش القایی در محوطه فعلی این واحد تولیدی واقع در کیلومتر پنج جاده گنبدکاووس – مینودشت در گستره هفت هزار متر مربع با ارتفاع ۲۰ متر در بازه زمانی ۲۰ ماه راه‌اندازی و افتتاح خواهد شد.

عملیات احداث خط جدید تولید یک واحد صنعتی در مینودشت آغاز شد

مدیرعامل شرکت صنایع نورد فولاد گلستان با بیان اینکه تولید شمش القایی آلایندگی کمتری در مقایسه با روش‌های دیگر دارد، گفت: برای رعایت مسائل زیست محیطی مورد نظر اداره کل حفاظت محیط زیست استان، در ضلع مجاور کارخانه فضایی ۳۰ هزار متر مربعی برای کاشت درخت خریداری شده است.

اردستانی تعداد افراد شاغل در کارخانه نورد فولاد گلستان را ۱۵۰ نفر در سه شیفت کاری اعلام کرد و افزود: با راه‌اندازی خط تولید جدید برای ۱۰۰ نفر دیگر هم اشتغالزایی خواهد شد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مینودشت نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ۸۳۲ نفر در ۳۲ واحد تولیدی صنعتی فعال این شهرستان مشغول به کار هستند.

علی تجری افزود: علاوه بر واحدهای فعال، سه واحد تولیدی مینودشت با ۳۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند و سه واحد نیز به دلیل مشکلات مختلف غیرفعال هستند.

وی اظهارداشت: از ابتدای امسال تا کنون برای ۲۶۵ نفر در حوزه اصناف، مشاغل خانگی، صنعت و معدن در مینودشت فرصت شغلی ایجاد شده است.

شهرستان مینودشت مطابق سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵ تعداد ۷۵ هزار و ۴۸۳ نفر جمعیت دارد.

نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *