متخلفان اصناف در چابهار ۶۰ میلیارد تومان جریمه شدند

متخلفان اصناف در چابهار ۶۰ میلیارد تومان جریمه شدند

حمیدرضا شایان روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال در حوزه بازرسی و نظارت فعالیت های گسترده ای در شهرستان های چابهار و دشتیاری صورت پذیرفته بطوریکه دراین مدت با انجام سه هزار و ۱۸۴ مورد بازرسی ۲۸۵ پرونده تخلف به ارزش تقریبی ۶۰ میلیارد تومان تشکیل شده است.

وی بیان کرد: تمامی پرونده های متشکله برای رسیدگی و سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی شهرستان چابهار ارسال شده است.

وی عمده تخلفات را در زمینه گرانفروشی، عرضه خارج از شبکه توزیع(تبصره ۴ ماده ۱۸)، تقلب، کم فروشی، صادر نکردن صورتحساب و عدم درج قیمت بوده و بیشترین تخلفات نیز در زمینه آرد، نفت گاز، روغن خوراکی، میوه و تره بار، ابزار آلات، خیاطی و پوشاک، کیف و کفش، نان، مرغ زنده و کشتار روز عنوان کرد.

رییس اداره صمت چابهار ادامه داد: مجموع بازرسی های انجام شده از نانوایی های شهرستان های چابهار و دشتیاری معادل ۱۸۳ فقره بوده که منجر به تشکیل ۱۶ پرونده تخلف صنفی به ارزش بیش از یک میلیارد تومان شده و پرونده های قاچاق نیز هفت فقره و عمده تخلفات در زمینه نفت گاز، سیمان، روغن خوراکی، سیگار و مواد پتروشیمی بوده است.

شایان گفت: در همین مدت ۱۱۱ مورد گشت مشترک با حضور نمایندگان ادارات ذیربط از جمله فرمانداری، مرکز بهداشت، تعزیرات، اماکن، غله و خدمات بازرگانی، استاندارد، شهرداری، اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی برگزار که منجر به تشکیل ۲۶ پرونده تخلف شده است.

وی افزود: نقش شهروندان در شناسایی متخلفان صنفی بسیار با اهمیت است که در همین ارتباط از شهروندان عزیز چابهار و دشتیاری درخواست می شود در صورت مواجهه با هر گونه تخلف صنفی مراتب را از طریق تلفن ۱۲۴ رسیدگی به شکایات اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان چابهار اطلاع رسانی کنند.

نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *