معاون وزیر صمت:واحدهای راکد و تعطیل کشور۱۰ درصد کاهش یافت

معاون وزیر صمت:واحدهای راکد و تعطیل کشور۱۰ درصد کاهش یافت

به گزارش ایرنا، علی رسولیان روز شنبه در بازدید از شهرک صنعتی بشل سوادکوه شمالی در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: با تاکید شخص رییس جمهوری و وزیر صمت به دنبال احیای واحدهای راکد هستیم و از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۷۵ واحد راکد و تعطیل در کشور احیا شده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان این که در حال حاضر بیش از۴۷ هزار میلیارد ریال اعتبار برای زیرساخت های شهرک ها و نواحی صنعتی کشور اختصاص یافته است ،توضیح داد: این مقدا اعتبار ۱.۵ برابر بیشتر از سال گذشته است که امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبارات مشکلات برق، آب سرمایه گذاران حل و فصل شود و کمبود زمین برای توسعه واحد های تولیدی و صنعتی در انتظار تامین و جبران شود.

رسولیان در بازدید از شهرک صنتی بشل یکی از مهم ترین مشکلات در این شهرک را تقاضای زمین برای بخش خصوصی اعلام کرد و بیان داشت: با توجه به محدودیت های تامین زمین ؛اما تمام تلاش خود را به کار گیری خواهیم گرفت تا زمین هایی که در اطراف شهرک صنعتی بشل وجود دارد را برای توسعه شهرک در اختیار بگیریم.

وی گفت که همچنین با کمک نمایندگان و مسئولان استان مازندران متعهد می شویم تا از محل منابع ملی که در سطح کشور در اختیار داریم ،بتوانیم برای اضافه شدن زمین در این شهرک تامین مالی کنیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران یکی دیگر از مشکلات شهرک صنعتی بشل را زیرساخت هایی از قبیل محوطه سازی، جاده ورودی شهرک اعلام کرد و گفت که بنا شد تا برای تعریض ورودی جاده شهرک بشل تامین اعتبار از طرف ما و بخشی هم با پیگیری های فرمانداری سوادکوه شمالی و نمایندگان از طرف اداره کل راه انجام شود.

رسولیان بیان کرد: برای موضوع داخل شهرک از قبیل آسفالت و محوطه سازی هم طبق گفته مدیر عامل شهرکت شهرک های صنعتی مازندران و با تخصیص اعتبار حدود ۱۲ میلیارد تومانی آسفالت، مخابرات و آبهای سطحی در این شهرک تا پایان امسال اجرایی شود.

معاون وزیر صنعت در بازدید امروز از فولاد بهمن، موتور بشل و فروش صنعت بازدید به عمل آوردند.

شهرک صنعتی بشل در سال ۱۳۸۱ با وسعت حدود ۱۹۶ هکتار یکی از ۳۸ شهرک ونواحی صنعتی مازندران است که در شهرستان سوادکوه شمالی واقع است . ۲۲۱ قرارداد با واحدهای تولیـدی و صنعتی در این شهرک منعقد شده است. ۱۵۷ واحد صنعتی و تولیدی به بهره برداری رسید از این تعداد حدود ۳۵ واحد غیرفعال است که خوشبختانه در سال گذشته چهار واحد به مدار تولید بازگشت. همچنین در این شهرک بیش از چهار هزار نفر مشغول به فعالیت هستند.

نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *