معاون وزیر صنعت خطاب به تولیدکنندگان لوازم خانگی: حقوق مصرف کنندگان را در قیمت و کیفیت رعایت کنید

معاون وزیر صنعت خطاب به تولیدکنندگان لوازم خانگی: حقوق مصرف کنندگان را در قیمت و کیفیت رعایت کنید

معاون وزیر صنعت خطاب به تولیدکنندگان لوازم خانگی: حقوق مصرف کنندگان را در قیمت و کیفیت رعایت کنید

معاون وزیر صنعت گفت: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری فضا برای جهش صنعت لوازم خانگی فراهم شده اما باید نیازهای بازار برآورده و حقوق مصرف‌ کنندگان از جهت قیمت و کیفیت از سوی تولیدکنندگان رعایت شود.

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم، صادق نیارکی در نشست بررسی تبادل نظر در خصوص مسائل روز صنعت و ابعاد سند ملی و راهبردی صنعت لوازم خانگی، گفت: صنعت لوازم خانگی از سال 1396 حدود یازده میلیون دستگاه تولید داشته که این یازده میلیون دستگاه عمدتا تحت لیسانس برند های خارجی در کشور تولید می شدند به نوعی بازار در اختیار خارجی ها بود اما بعد از تشدید تحریم ها این رقم به هشت میلیون دستگاه کاهش پیدا کرد.

وی با اشاره به سرمایه گذاری های انجام شده در بخش لوازم خانگی آنهم طی دو سال گذشته، گفت: مجموعه های که قبلاً یک محصول تولید می کردند امروز دارای سبد محصول هستند. که این موضوع نشان می‌دهد در حوزه های محصول نهایی، خطوط رنگ و مونتاژ و همچنین توسعه و تامین ساخت داخل اقدامات مناسبی صورت گرفته است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری؛ صنعت لوازم خانگی و خودرو پیشران هستند که فضا برای جهش این صنعت فراهم شده است. البته باید نیازهای بازار برآورده و حقوق مصرف‌ کنندگان از جهت قیمت و کیفیت از سوی تولیدکنندگان این بخش بیش از پیش رعایت شود.

علاوه بر این در این نشست علیرضا محمدی دانیالی رییس هیئت مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی، گفت: رفع تحریم های داخلی و خارجی مشکل اساسی صنعت لوازم خانگی است و طی مکاتباتی که با معاونت ریاست جمهور انجام دادیم قرار شده تا اقدامات اساسی برای رفع تحریم های خارجی و ایرانی انجام شود. امیدواریم که با تحقق این اتفاق بزرگ زمینه توسعه صنعت فراهم شود.

وی با اعلام اینکه قاچاق لوازم خانگی یکی دیگر از مشکلات این صنعت است، افزود: براساس آمارهای منتشر شده 40 درصد از سهم بازار لوازم خانگی را کالای قاچاق تشکیل می دهد. این شایسته کشور و نظام ما نیست و امیدواریم که مسئولین ما کمک کنند تا این 40 درصد کاهش پیدا کند.

رییس هیئت مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی ادامه داد: ما در انجمن صنعت لوازم خانگی نسبت به تنظیم استراتژی صنعت لوازم خانگی اقدام کرده ایم که امیدواریم با همکاری بخش خصوصی و انجمن ها و تشکل های ملی بتوانیم نقشه راه درستی را برای صنعت لوازم خانگی تعریف کنیم.

انتهای پیام/

نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *