میزان صادرات استان زنجان به ۱۸۰ میلیون دلار رسید

میزان صادرات استان زنجان به ۱۸۰ میلیون دلار رسید

ناصر فعفوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، به عملکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در ۶ ماهه نخست امسال اشاره کرد و افزود: واردات استان هم در این مدت، ۱۷۷ میلیون دلار بود که عمدتا شامل ماشین آلات، خطوط تولید و مواد اولیه بوده است.

وی با بیان اینکه پروانه بهره برداری صادره در این مدت، ۵۷ فقره با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۲ هزارو ۷۹۵ میلیارد تومان است، اظهار داشت: اشتغال این حجم از سرمایه‌گذاری،

۲ هزارو ۱۱۲ نفر است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل۴۴ درصد رشد را در ایجاد اشتغال و ۲۰۴ درصد رشد در حجم سرمایه گذاری ها نشان می دهد.

وی جواز تاسیس صادره در این مدت را هم ۴۰۶ فقره با حجم سرمایه گذاری بیش از هفت هزارو ۳۳۷ میلیارد تومان و با پیش بینی اشتغال، ۱۰هزارو ۸۸۰ نفر عنوان کرد.

فغفوری در خصوص واحدهای تولیدی احیا شده در استان هم گفت: ۳۲ واحد راکد استان در مجموع با اشتغالزایی ۳۱۲ نفر نیز به چرخه تولید بازگشته است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۱۵ فقره کارت بازرگانی صادر شده است، افزود: ۶۵ فقره کارت بازرگانی هم تمدید شده است.

۱۰۲ مصوبه کارگروه تسهیل اجرایی شده است

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان زنجان، با بیان اینکه در راستای حل مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، ۱۲۸ مصوبه صادر شده است، اظهار داشت: تاکنون ۱۰۲ مصوبه از این تعداد، اجرایی شده است.

فغفوری در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای گشایش مالی واحدهای تولیدی دارای مشکل تصریح کرد: تعداد ۱۲۰ واحد تولیدی، نیازمند تامین مالی بودند که از طریق طرح رونق تولید استان، به ارزش یک هزارو ۱۰۰میلیارد تومان به بانک های عامل استان معرفی شدند که تاکنون، ۴۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی با دادن نویدی به واحدهای تولیدی گفت: جهت کمک به واحدهای تولیدی، منابع تسهیلات بند یک تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ هم از طرف سازمان عملیاتی شده است که واحدهای نیازمند تسهیلات، می توانند از این منابع بهره‌مند شوند.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان زنجان، با تشریح وضعیت و تعداد مجوزهای صنعتی و نیز پروانه بهره برداری صادره در استان زنجان، از بدو تشکیل سازمان افزود: در این مدت، ۲ هزارو ۹۸۲ فقره جواز تاسیس با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۶۱ هزارو ۸۰۵ میلیارد تومان و پیش بینی اشتغال ۱۰۱ هزارو ۲۰۹ نفر، صادر شده است.

فغفوری همچنین پروانه بهره برداری صادر شده در این مدت را یک هزارو ۱۴۷ فقره با حجم سرمایه گذاری بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان و اشتغال ۴۴ هزارو ۶۱۸ نفر اعلام کرد.

نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *