نظارت بر ۱۶۷ متهم گلستانی با پابند الکترونیک و چندخبر کوتاه از گلستان

نظارت بر ۱۶۷ متهم گلستانی با پابند الکترونیک و چندخبر کوتاه از گلستان

رییس کل دادگستری گلستان گفت: ۱۶۷ پابند الکترونیک، از ابتدای سال جاری تاکنون در اختیار زندانیان قرار گرفته که به جای حضور در زندان و تحت نظر و کنترل بودن، خارج از فضای ندامتگاه دوران محکومیت خود را سپری کنند.

حیدر آسیابی اضافه کرد: البته تلاش داریم تا پایان سال جاری تعداد محکومینی که شرایط استفاده از پابند الکترونیک را دارند، افزایش دهیم که این مساله نیازمند گسترش و توسعه بیشتر در همه حوزه‌هاهی قضایی است.

وی تاکید کرد: هدف از استفاده پابند الکترونیک، در کنار نظارت و کنترل متهم، کاهش جمعیت کیفری زندانیان استان است.

وی خاطرنشان کرد: البته در کنار استفاده علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های قانونی مانند مجازات‌های جایگزین حبس، استفاده از تکنولوژی و فناوری‌های ارتباطی را هم برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها پیگیری می‌کنیم.

****

سرپرست جمعیت هلال‌احمر شعبه علی‌آبادکتول گفت: بامداد امروز بر اثر تصادف یک دستگاه تریلی با یک دستگاه خودرو سواری تیبا در جاده این شهر به خان‌ببین چهار نفر مصدوم شدند.

ربیع‌الله افشانی در این زمینه تصریح کرد: این تصادف ساعت ۴ و ۴۵ دقیقه رخ داد که ۲ تیم امدادی با ۲ دستگاه آمبولانس و چهار نیرو به محل حادثه اعزام شدند.

وی بیان داشت: سه نفر از مصدومان توسط نیروهای اورژانس به بیمارستان منتقل شدند و یک نفر از آنان که مردی ۴۳ ساله بود؛ به دلیل ترومای پای راست توسط نیروهای هلال احمر به بیمارستان بقیه‌الله اعظم علی‌آبادکتول انتقال یافت.

****

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: سالانه ۱۹ هزار و ۳۴۴ واحد سهم این استان در طرح نهضت ملی مسکن است.

حسین محبوبی در این زمینه افزود: نام‌نویسی از متقاضیان واجد شرایط این طرح از روز چهارشنبه هفته گذشته در شهرستان‌های آق‌قلا، بندرترکمن، گرگان، گمیش‌تپه، مراوه‌تپه، مینودشت، خان‌ببین، فاضل‌آباد، کردکوی و نوکنده آغاز شده و تا مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.

وی در خصوص شرایط نام‌نویسی بیان داشت: نداشتن مالکیت منزل مسکونی، استفاده نکردن از تسهیلات دولتی مسکن، متاهل و یا سرپرست خانوار بودن و داشتن سابقه حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، از شرایط اصلی برای نام‌نویسی در این طرح است که متقاضیان واجد شرایط برای نام‌نویسی باید به سامانه اینترنتی مراجعه و اطلاعات هویتی خانوار خود را ثبت نمایند.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع برای ساخت این تعداد خانه ۷۰۰ هکتار زمین مورد نیاز است.

****

مدیرکل بهزیستی گلستان گفت: در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر ضرب و شتم فیزیکی یکی از بیماران در یکی از مراکز ترک اعتیاد گرگان، فعالیت این مرکز تا زمان بررسی نهایی و اعلام نظر کارشناسی و صدور رای کمیسیون مربوطه، فعالیت این مرکز به حالت تعلیق درآمده و فرد خاطی هم که از مدیران مجموعه بوده که بخاطر مسامحه و سهل‌انگاری از کار معلق شد.

سیدمهدی حسینی خاطرنشان کرد: در بررسی فیلم دوربین‌های مرکز مورد نظر، مشخص شد که فردی بیمار که در این مرکز ربای درمان و ترک اعتیاد نگهداری می‌شد، قصد فرار داشت و مسئولان برای بازگشت او تلاش می‌کردند.

وی بیان داشت: ما همیشه به ضوابط کاری و منشور اخلاقی همراه با حفظ حرمت و کرامت مددجویان تاکید داریم.

وی تاکید کرد: انتقال موضوعات به مجموعه اداره کل بهزیستی موجب تسریع بر امر نظارت مداوم این اداره کل خواهد شد و مردم می‌توانند موضوعات مشابه را قبل از نشر در فضای مجازی و به منظور جلوگیری از بین رفتن کرامت مددجویان تحت پوشش در صفحات مجازی به مدیران ارشد یا مدیران مربوطه اداره کل، انتقال دهند تا در اسرع وقت، پیگیری و حل شود تا موجب جریحه‌دار شدن افکار عمومی هم نشود.

****

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به این که واردات محصولات در استان، در ۶ ماه نخست سال جاری به لحاظ وزنی ۲۰ درصد افزایش داشته که به پنج هزار و ۴۰۰ تُن رسیده، گفت: ارزش ریالی این محصولات وارداتی ۲۲ میلیون دلار بوده که در این بخش هم رشد ۹۲ درصدی را شاهد هستیم و کالاهایی از قبیل پارچه، نخ، روغن خام سویا، مواد اولیه کشاورزی و ماشین آلات جوجه کشی به استان وارد شده است.

حسین طلوعیان اظهار داشت: در این مدت صادرات غیرنفتی استان ۷۹ میلیون دلار بوده که در مجموع تعهد استان تا پایان سال باید ۱۳۸ میلیون دلار است که در ۶ ماه نخست امسال این میزان صادرات ۴۷ درصد رشد ارزش اعتباری داشته که این میزان برای ۲۶۶ هزار تُن کالا که ۱۲۵ هزار تُن از سال قبل در همین مدت بیشتر شده، بوده است.

وی بیان کرد: کشورهای ترکمنستان، قزاقستان، عراق و افغانستان مقاصد صادراتی کالاهایی از قبیل پنیر،، سیمان، ید، خرما، رنگ و رب گوجه‌فرنگی بوده است.

وی اظهار امیدواری کرد: با توجه به بازگشایی مرز اینچه برون و برقراری حمل و نقل جاده‌ای، توسعه صادرات استان گشایش بیشتری یابد و ماه‌های آتی شاهد افزایش میزان صادرات باشیم.

****

نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *