هنرستان تخصصی رشته معدن در بندرعباس راه اندازی شد

هنرستان تخصصی رشته معدن در بندرعباس راه اندازی شد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان روز چهارشنبه در حاشیه راه اندازی هنرستان حکیم نظامی با اشاره به اهمیت آموزش برای فعالیت در بخش های واحدهای صنعتی و معدنی استان گفت: این هنرستان ۲۰ نفر ظرفیت دارد که در سال تحصیلی جاری ۱۷ نفر نام نویسی کردند.

خلیل قاسمی افزود: امروز شاهد توسعه معادن هرمزگان در بخش شمالی استان هستیم که یکی از کمبودها در این بخش نیروی انسانی آموزش دیده و ماهر است.

وی بیان داشت: نیروی انسانی آموزش دیده در کنار واحدهای صنعتی و معدنی یک نیاز برای بنگاه های اقتصادی هرمزگان است که این امر می تواند نقش مهمی در اشتغالزایی منطقه و استان داشته باشد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان همچنین با قدردانی از همکاری آموزش و پرورش در راه اندازی این بخش آموزشی در کنار بنگاه های اقتصادی هرمزگان اظهارامیدواری کرد: سال آینده نیز شاهد راه اندازی آموزش عالی در رشته های تخصصی برای جوانان استان باشیم.

وی اظهارداشت: باتوجه به فعالیت گسترده معادن در استان و تامین نیروی بومی در معادن و صنایع این منطقه، نیازمند همکاری و همراهی بیشتر از سوی آموزش و پرورش، فنی و حرفه ای و دانشگاه ها جهت ارتقای سطح تحصیلات دبیرستانی و تحصیلات تکمیلی در مناطق مختلف استان در کنار بنگاه های اقتصادی است.

شرکت آک کهور واقع در بخش فین بندرعباس سالانه ۳۵۰ هزار تن سنگ آهن هماتیتی تولید می‌کند و تاکنون بیش از ۳۰ میلیون تن ذخیره قطعی در این پهنه معدنی شناسایی شده که هنوز هم جای برای افزایش این ظرفیت وجود دارد.

پهنه فین تا باغات به وسعت ۶ هزار و ۴۴۸ کیلومترمربع است که پس از پایان مطالعه این پهنه، ۹ محدوده امید بخش به ۱۶۵ کیلومترمربع شناسایی شد. در این پهنه ۱۰ معدن با موادمعدنی آهن فعال هستند که زمینه اشتغال ۴۳۱ نفر را فراهم کرده اند.

هم اکنون ۱۷۳ معدن فعال و ۷۲ معدن غیرفعال در استان هرمزگان وجود دارد که معادن فعال در حال استخراج موادمعدنی همچون سنگ آهن، سنگ گچ، سنگ آهک، سنگ نمک، مخلوط کوهی، مارن، سنگ لاشه، کرومیت و منگنز می باشد.

نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *