وعده پایان "انباشت غیرمتعارف" خودرو‌ در پارکینگ خودروسازان تا 2 ماه آینده

وعده پایان "انباشت غیرمتعارف" خودرو‌ در پارکینگ خودروسازان تا 2 ماه آینده

وعده پایان "انباشت غیرمتعارف" خودرو‌ در پارکینگ خودروسازان تا 2 ماه آینده

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که وجود خودرو در کف پارکینگ خودروسازان به میزان ۱۵ روز تولید معقول است گفت: تا ۲ ماه آینده انباشت غیرمتعارف خودرو‌های کف پارکینگ رفع می‌شود.

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سید رضا فاطمی امین با بیان اینکه از هفته آینده تیراژ تولید خودروسازان افزایش می‌یابد، گفت: از هفته آتی روزانه 700 دستگاه خودرو بیشتر در کشور تولید خواهد شد؛ ایران خودرو 500 دستگاه و سایپا 200 دستگاه روزانه بیشتر تولید می‌کنند.

وی درباره خبر‌هایی مبنی بر اینکه عرضه خودرو توسط خودروسازان طی هفته‌های اخیر کاهش یافته است، افزود: تولید خودروسازان روندی داشت و از هفته آینده علاوه بر اینکه تیراژ تولید رشد می‌یابد، عرضه خودرو‌هایی که به دلیل نبود قطعه در کف پارکینگ خودروسازان وجود دارند نیز آغاز می‌شود.

فاطمی امین درباره اینکه چه زمانی خودرو‌های کف پارکینگ خودروسازان صفر می‌شود؟ توضیح داد: هرچند وجود خودرو در کف پارکینگ خودروسازان به میزان 15 روز تولید معقول است، اما در حال حاضر این تعداد بیش از حد شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به خانه ملت گفت: تا 2 ماه آینده انباشت غیرمتعارف خودرو‌های کف پارکینگ رفع می‌شود.

افزایش عرضه خودرو از سوی ایران خودرو و سایپا

رضا فاطمی امین همچنین در حاشیه بازدید از شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه برنامه‌های طراحی شده برای اصلاح صنعت خودرو سازی به خوبی در حال اجراست گفت: تا دو سال آینده شاهد صنعت خودرویی بروز با تولیداتی کم مصرف و با کیفیت خواهیم بود.

وی افزود: از ابتدای آغاز به کار در وزارت صنعت، معدن و تجارت وعده کرده بودم 10 پروژه در صنعت خودرو تعریف و اجرایی شود که اجرای آن‌ها از دو ماه پیش آغاز شده و با زمان بندی مناسب در حال پیشرفت است.

فاطمی امین با بیان اینکه منکر بدهی‌های صنعت خودرو به قطعه سازان و زیان انباشته بالای آن‌ها نیستیم، ادامه داد: در چند بخش در حال انجام کار هستیم که مدیریت جریان نقدینگی خودرو سازان، کاهش هزینه‌های سربار و اصلاح ساختار مالی شرکتهاست از جمله آنهاست.

وی افزود: نوید می‌دهیم که برنامه‌های طراحی شده برای اصلاح صنعت خودرو به خوبی در حال انجام است و همه تعهدات ما در این صنعت اجرایی خواهد شد.
فاطمی امین از تولید سالانه سه میلیون خودرو بروز و کم مصرف تا دو سال آینده با اجرای طرح اصلاح صنعت خودرو خبر داد و تصریح کرد: یکی از 10 پروژه یاد شده، اصلاح ساختار صنعت خودرو است، به این معنی که روابط بین خودرو ساز و قطعه ساز نادرست است و در این بین آشفتگی زیادی وجود دارد که باید اصلاح شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: امروز بجای ارتباط مستقیم خودرو ساز با قطعه ساز و اینکه به‌طور مثال هر خودرو ساز با 700 تا 800 قطعه ساز کار کند که با خود مشکلاتی همچون پیچیده شدن مدیریت، سخت شدن کنترل کیفیت قطعات و قیمت‌ها را به دنبال دارد، به دنبال مجموعه سازی هستیم.

وی اضافه کرد: در این صورت هر خودرو ساز با 70 تا 100 مجموعه ساز کار خواهد کرد و مجموعه سازان نیز با قطعه سازان در ارتباط خواهند بود.

وزیر صمت گفت: این شیوه توسط خودرو سازان خارجی هم اجرایی شده و موفقیت آمیز بوده است.

وی افزود: ایجاد یک یا دو واحد موتورساز در کشور که موتور تولیدی آن‌ها در اختیار همه خودرو سازان قرار گیرد، از دیگر برنامه‌های اصلاحی این صنعت خواهد بود.

فاطمی امین با اشاره به برنامه ریزی برای تولید سالانه سه میلیون دستگاه خودرو تا سال 1404، آن را منطبق بر توانایی‌های خودرو سازان برشمرد و گفت: در این زمینه ظرفیت‌ها و برنامه‌های همه 10 خودرو ساز بزرگ کشور اخذ شده است.

وی افزود: هم اکنون 90 درصد تولید خودرو در اختیار دو خودرو ساز بزرگ کشور یعنی ایران خودرو و سایپا است که این نسبت تا سال 1404 به 70 درصد کاهش خواهد یافت و به عبارتی، سهم سایر خودرو سازان از 10 به 30 درصد افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/

نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *