پاکستان مبادلات پایاپای خود را با چین افزایش می‌دهد

پاکستان مبادلات پایاپای خود را با چین افزایش می‌دهد

پاکستان مبادلات پایاپای خود را با چین افزایش می‌دهد

رسانه‌های پاکستان از پیوستن شرکت‌های این کشور به ائتلاف مبادلات پایاپای فرامرزی (CBTA) و افزایش تجارت مبادله‌ای خود با چین خبر دادند.

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های پاکستان اعلام کردند که شرکت‌های این کشور با حضور در مراسم افتتاحیه ائتلاف مبادلات پایاپای فرامرزی (CBTA) در شهر ساحلی چینگدائوی چین که به منظور تقویت تجارت مبادله‌ای با کشورهای دیگر برگزار شد، به این ائتلاف پیوستند.

مبادله پایاپای معمولاً به معاملاتی گفته می‌شود که در آن یک کالا یا خدمات از سوی یک طرف با کالا یا خدمات از طرف دیگر بدون استفاده از پول مبادله می‌شود.

اداره کل گمرک چین برآورد کرده است که حجم کل مبادلات پایاپای در سال 2020 از 130 میلیارد دلار فراتر رفته است.

امضای یک تفاهمنامه بزرگ همکاری دیگر بین چین و پاکستان علیرغم فشارهای خارجی

بر اساس گزارش انجمن تجارت متقابل بین المللی (IRTA)، یک سازمان جهانی برای مبادلات پایاپای، 65 تا 80 درصد از 500 شرکت برتر جهان تخمین زده می‌شود که به نوعی در مبادلات پایاپای شرکت می‌کنند و 65 درصد از شرکت‌های بورس نیویورک نیز مبادله پایاپای انجام می‌دهند.

به صورت مشابهی، مبادله پایاپای در پاکستان نیز نقش مهمی بازی می‌کند. پاکستان مازاد گندم و برنج خود را در ازای کودهای مورد نیاز و سنگ آهن به ایران صادر می‌کند.

بر اساس این گزارش، تجارت مبادله‌ای بین پاکستان و چین نیز اهداف بزرگی را دنبال می‌کند.

وانگ هویی، دبیرکل ائتلاف مبادلات پایاپای فرامرزی، طی اظهاراتی تأکید کرد که پلتفرم مبادلات پایاپای مرزی با مشکلات ریشه دار از جمله اطلاعات ناسازگار، قوانین و مقررات نامناسب و ارزیابی بی‌رویه کالاها و خدمات را ریشه کن خواهد کرد و تجارت مبادله‌ای بین 92 شرکت عضو فعلی خود را از 11 کشور از جمله چین، پاکستان، آلمان، هند و نیجریه افزایش خواهد داد.

انتهای پیام/

نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *