کارگاه‌های پیشگیری از اعتیاد مانع گرایش جوانان به مصرف مواد می‌شود

کارگاه‌های پیشگیری از اعتیاد مانع گرایش جوانان به مصرف مواد می‌شود

علی رحمانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی سال های اخیر اقدامات زیادی در حوزه فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد در سطح کشور برای نسل جوان صورت گرفته و کارگاه های آموزشی فراوانی در مراکز کارگاهی، آموزشی و دانشگاهی برگزار شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به دانشگاهی، صنعتی و کارگری بودن استان قزوین ضروری است که برای گسترش برگزاری این دوره ها و کارگاه های آموزشی در دانشگاه ها و واحدهای تولیدی و صنعتی اقدام شود.

رحمانی اظهار داشت: افزایش سطح آگاهی نسبت به آثار و گرفتاری های اعتیاد در محیط های کارگری استان مانع گرایش کارگران و صنعتگران استان به سمت مواد مخدر می شود و از ایجاد آسیب ها و خسارت های اجتماعی بعدی جلوگیری می کند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین گفت: اجرای کارگاه های پیشگیری از اعتیاد جزو برنامه های آموزشی شورای هماهنگی استان است و با برنامه ریزی صورت گرفته، گام های بلندی برای پیشگیری از شیوع اعتیاد در کارگاه های تولیدی و صنعتی استان و جلوگیری از گرایش جوانان به سمت این پدیده خانمان سوز برداشته شده است.

وی اضافه کرد:امیدواریم ضمن برگزاری کارگاه های آموزشی، زمینه درمان مصرف کنندگان مواد مخدر در مراکز کارگری و بازگشت آنها به چرخه زندگی اجتماعی با کمک مدیران واحدهای تولیدی فراهم شود.

استان قزوین چهار هزار واحد تولیدی و ۱۶۰ هزار کارگر دارد.

نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *