تغییر استایل

استایل رنگی را انتخاب کنید

برای تجربه بهتر ، مرورگر خود را به کروم، فایرفاکس، اوپرا یا اینترنت اکسپلولر تغییر دهید.
کاهش غیرمنتظره فروش بخش خرده فروشی در منطقه یورو

کاهش غیرمنتظره فروش بخش خرده فروشی در منطقه یورو

کاهش غیرمنتظره فروش بخش خرده فروشی در منطقه یورو

داده‌های یورواستات، اداره آمار اتحادیه اروپا نشان می دهد که فروش بخش خرده‌فروشی در منطقه یورو در ماه سپتامبر کاهش غیرمنتظره‌ای را ثبت کرده است.

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، داده‌های یورواستات، اداره آمار اتحادیه اروپا، که روز جمعه منتشر شد، نشان می دهد که فروش بخش خرده‌فروشی در منطقه یورو در ماه سپتامبر کاهش غیرمنتظره‌ای را ثبت کرده است چرا که آلمان، بزرگترین اقتصاد در این منطقه، عملکرد ضعیفی داشت و فروش محصولات غیر مواد غذایی نیز پایین بود.

بر اساس اعلام اداره آمار اتحادیه اروپا، فروش بخش خرده فروشی که نشان دهنده تقاضای مصرف کننده است، در 19 کشور حوزه پولی یورو، در ماه سپتامبر 0.3 درصد کاهش و نسبت به سال قبل نیز 2.5 درصد افزایش یافت.

این در حالی بود که اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش بینی کرده بودند که فروش بخش خرده‌فروشی نسبت به ماه قبل 0.3 درصد و نسبت به سال قبل 1.5 درصد افزایش می یابد.

تورم منطقه یورو در ماه اکتبر به بالاترین رقم خود در 13 سال اخیر رسیدخرده فروشی در منطقه یورو ضعیف‌تر از حد انتظار

با این حال، کاهش ماهانه فروش بخش خرده فروشی ممکن است تا حدودی به دلیل تجدید نظرها باشد چرا که اکنون فروش این بخش در ماه اوت با 1 درصد افزایش تخمین زده می‌شود در حالی که قبلا افزایش 0.3 درصدی گزارش شده بود.

انتظار می‌رود با افزایش قیمت حامل های انرژی، افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و طولانی شدن تنگناهای زنجیره تامین، مصرف‌کنندگان در ماه‌های آینده محتاط‌تر شوند، روندی که از قبل در داده‌های شاخص مدیران خرید PMI مشخص بود. این شاخص نشان داد که رشد کسب‌وکار در اکتبر به پایین‌ترین حد شش ماهه خود سقوط کرده است.

همچنین انتظار می‌رود که قیمت بالای بنزین قدرت خرید خانوارها را کاهش دهد و باعث شود خانواده‌ها برای خرید کالاهای دیگر هزینه کمتری صرف کنند.

یورواستات اعلام کرد که فروش سوخت خودرو 1 درصد در این ماه افزایش یافته در حالی که فروش مواد غذایی، نوشیدنی و تنباکو 0.7 درصد افزایش یافته است. اما فروش محصولات غیرغذایی 1.5 درصد کاهش یافت که شامل کاهش 1.4 درصدی در فروش اینترنتی و پستی بود.

آلمان، بزرگ‌ترین اقتصاد منطقه یورو، کاهش 2.5 درصدی را در فروش بخش خرده‌فروشی به ثبت رساند که بیشترین کاهش محسوب می شود، اما فنلاند و هلند نیز در قلمرو منفی قرار گرفتند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا