کدام روش برای عایق بندی استخر مناسب تر است + معرفی بهترین

کدام روش برای عایق بندی استخر مناسب تر است + معرفی بهترین

چکیده: بهتر است برای پوشش وعایق بندی استخرها یکی از روش‌های مطمئن برای عایق بندی استخر را انتخاب کنید که علاوه بر کیفیت، دوام لازم را برای استفاده طولانی مدت داشته باشند

استخرها از جمله مکان‌های تفریحی پرتردد هستند که اغلب در تمام فصول سال مورد استفاده قرار می‌گیرند. مواد تشکیل دهنده سازه این استخرها اغلب سیمان و بتن می‌باشد که آب امکان نفوذ در آنها را دارد. بنابراین بهتر است برای پوشش این استخرها یکی از روش‌های مطمئن برای عایق بندی استخر را انتخاب کنید که علاوه بر کیفیت، دوام لازم را برای استفاده طولانی مدت داشته باشند. برای آشنایی با انواع روش‌‌‌‌های عایق بندی استخر، با دکتر نانو همراه باشید

بهترین روش عایق بندی استخر

بهترین عایق استخر

با توجه به عمر سازه و نوع استفاده می‌‌توان از روش های گوناگونی برای عایق بندی استخر استفاده کرد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌‌کنیم:

عایق بندی با اسپری فوم

این روش شامل پاشیدن لایه‌ه‌ایی از فوم عایق بر روی کف و دیواره‌‌های استخر می‌باشد. عایق بندی استخر با استفاده از فوم یک مانع بدون درز و بادوام ایجاد می‌کند که علاوه بر حفظ گرما به کاهش اتلاف انرژی نیز کمک می‌کند.

عایق بندی با پودرهای پلیمری

در این روش ابتدا استخر را از هر گونه آلودگی و گردو غبار تمیز‌ می‌‌کنند، سپس مقدار مشخصی از پودر پلیمر را با آب مخلوط می‌‌کنند و بر روی سطح دیواره ها و کف استخر اجرا می‌‌‌کنند. بهتر است عایق بندی از این طریق دو مرتبه انجام بگیرد، تا سازه کاملا در برابر آب نفوذ ناپذیر شود.

عایق بندی با چسب بتن

این نوع از عایق که بیشتر برای استخرهایی که تازه ایجاد شده اند و برای انواع جکوزی مورد استفاده قرار می‌‌گیرد. مواد تشکیل دهنده این نوع عایق در واقع مقداری پودر پلیمری خاص با سیمان مخصوص است که پس از مخلوط کردن آن‌‌هاو اضافه کردن مقداری آب،یک مایع به رنگ سیمان به دست می‌آید که آن را بر روی سطح و دیواره‌های استخر اجرا می‌‌کنند. لازم است سیمان کمی نم دار باشد تا فعال سازی پودرهای پلیمری به طور کامل انجام گیرد.

عایق بندی بر پایه نانو

عایق رطوبتی نانو راهکاری ایمن در عین حال راحت محسوب می‌شود که با استفاده از آن در دیواره‌ها و کف استخر، شما یک سطح یکپارچه خواهید داشت که علاوه بر زیبایی می‌‌تواند به طور کامل از سازه شما در برای آسیب های محیطی محافظت نماید.

عایق های رطوبتی نانو علاوه بر نفوذ ناپذیری در مقابل سیالات، از سطوح سازه شما نیز در برابر سایش، خوردگی و گرد و خاک محافظت می‌‌نماید. این نوع از عایق‌ها علاوه بر مقاومت بالا در برابر نوسانات دمایی، طول عمر بالایی نیز در مقایسه با سایر روش های سنتی از جمله ایزوگام دارا هستند. عایق های رطوبتی نانو همچنین از لحاظ اقتصادی نیز هزینه کمتری از لحاظ تهیه مواد و نصب آن دارند و چون به راحتی قابل اجرا است، نیازی به استفاده از نیروی متخصص ندارد. شرکت دکتر نانو عرضه کننده بهترین محصولات در زمینه عایق‌بندی استخر است. از پرفروش ترین محصولات این شرکت می‌توان به عایق رنگ استخری کشسان اشاره کرد.از جمله ویژگی‌‌های این عایق که آن را در میان سایر محصولات مشابه متمایز و ممتاز کرده است این موارد است:

  • مقاومت بالا در برابر رطوبت و نفوذ آب استخر
  • خاصیت ضد جلبک و ضد باکتری
  • ضد اشعه های مضر آفتاب
  • ماندگاری و دوام بالا حداقل 20 سال
  • اجرا و استفاده آسان
  • دارای قیمت و کیفیت رقابتی
  • امکان اجرای رنگ و عایق به صورت همزمان

مراحل عایق بندی استخر

بهترین روش عایق بندی استخر

با توجه به اینکه اکثر استخرها با روش‌‌‌های مشابهی عایق بندی می‌‌شوند در ادامه جهت آشنایی بیشتر به طور کلی به این مراحل اشاره می‌‌شود:

1- پاکسازی و آماده سازی استخر : در این مرحله لازم است، کف استخر و دیواره‌‌ها از تمام مواد و ذرات اضافی مانند، سنگ، گرد و غبار و … پاکسازی شود.

2- ترمیم : در این مرحله باید تمام ترک‌ها، شکستگی‌‌ها، درزها و … با مواد مناسب آب بندی به طور کامل پوشش داده شود تا یک سطح یکنواخت به دست آید.

3- اجرای عایق بندی: در این مرحله باید بعد از مخلوط کردن مواد آماده شده به نسبت های مشخص یک لایه از عایق رطوبتی را بر روی سطح اجرا شود. برای اجرای لایه دوم باید منتظر بمانید تا لایه اول به طور کامل خشک شود.

4- آب پاشی سطوح عایق بندی شده: یکی از مراحل مهمی که در عایق کاری سطوح باید مد نظر قرار داد، آب پاشی سطح است که لازم است بعد از هر مرحله از عایق کاری، مقداری آب بر روی آن سطح آب پاشی شود تا فرآیند خشک شدن به طور کامل صورت پذیرد.

عایق بندی استخر با دکتر نانو

دکتر نانو یکی از برندهای معتبر در زمینه تولید انواع عایق رطوبتی می‌باشد که محصولات خود را با بهره گیری از تکنولوژی نانو برای کاربری های گوناگون از جمله استخر، پشت بام ، سطوح داخلی و خارجی ساختمان ها و … تولید کرده است. از جمله محصولات پر فروش این شرکت عایق رنگ استخری کشسان  است که مناسب برای انواع استخرهای سیمانی و بتنی است. از این عایق می‌توان علاوه بر استخر برای سایر سطوح نیز استفاده نمود. برای دریافت مشاوره و آشنایی با انواع محصولات کافی است با مشاوران این شرکت تماس حاصل فرمایید.

کلام آخر

عایق بندی استخر یکی از مراحل مهم در ساخت و حفظ و نگهداری این سازه به شمار می‌آید. انتخاب عایق مناسب نیز یکی از نکاتی هست که باید با توجه به قدمت سازه به آن توجه کرد. استفاده از عایق های رطوبتی نانو به عنوان یکی از بروزترین و مطمئن ترین متریال های موجود در بازار جهت استفاده به عنوان پوشش استخرها، با توجه به مزیت های بی‌شمار آن توصیه می‌گردد.

نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *