۲۰۹۰ تُن کالای اساسی با نرخ دولتی در پاکدشت توزیع شد

۲۰۹۰ تُن کالای اساسی با نرخ دولتی در پاکدشت توزیع شد

۲۰۹۰ تُن کالای اساسی با نرخ دولتی در پاکدشت توزیع شد

تهران-ایرنا- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان پاکدشت گفت: ۲ هزار و ۹۰ تُن کالای اساسی مورد نیاز مردم نیمه نخست امسال در راستای اجرای طرح تنظیم و کنترل بازار مصرف با نرخ دولتی در این شهرستان توزیع شد.

حجت فضلعلی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این میزان هزار و ۱۵۰ تن مرغ گرم، ۲۹۷ تن برنج هندی، ۲۴۱ تن برنج تایلندی، ۶ تن گوشت منجمد، ۲۴۸ تن شکر و ۱۴۸ تن روغن ویژه صنوف و صنایع تولیدی است.

وی اضافه کرد: سال گذشته بیش از سه هزار و ۳۴۰ تن کالای اساسی به منظور تامین نیاز مردم و کنترل بازار مصرف شامل برنج، تخم‌مرغ، قندوشکر، روغن خانوار و صنعت، مرغ گرم و منجمد و میوه شب عید در سطح شهرستان توزیع شد.

فضلعلی با اشاره به عملکرد اصناف در نیمه نخست امسال گفت: از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه، ۳۱۲ پروانه صنفی در رسته های تولیدی، توزیعی و خدماتی ارائه و ۱۴۵ پروانه منقضی و ۴۴ پروانه ابطال‌ شده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت پاکدشت همچنین از پلمب ۲۶۴ واحد صنفی متخلف طی این مدت خبر داد و افزود: در راستای اجرای طرح‌های تنظیم بازار و ستاد مقابله با کرونا، گشت‌های مشترک بازرسان اداره صمت با پلیس اماکن، نمایندگان فرمانداری، شبکه بهداشت و درمان، اتاق اصناف و اتحادیه ها، تعزیرات و نیروی انتظامی به صورت مستمر در سطح شهرستان برگزار می شود.

وی از صدور ۱۲ جواز تاسیس در بخش صنایع در این مدت خبر داد و بیان کرد: ۲۸ پروانه در بخش صنایع صادر شده و ۴۲ پروانه اصلاح و ۴۰ پروانه با تغییر نام و تغییر مالکیت انجام شده است.

فضلعلی از اجرای مستمر طرح‌های نظارتی در مناطق مختلف شهرستان خبر داد و افزود: تیم‌های نظارت و بازرسی‌ با هدف جلوگیری از هر گونه تخلف و نیز رعایت مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا طرح کنترل و نظارت بر واحدهای صنفی را در دستور کار خود قرار دادند.

وی با بیان اینکه بیشترین تخلفات صورت گرفته در زمینه گرانفروشی، عرضه خارج از شبکه، تقلب و احتکار است، گفت: از ابتدای امسال ۹۱ برگه تخلف به ارزش ۳۲۰ میلیارد و ۷۳۶ میلیون ریال صادر شده است.

فضلعلی ادامه داد: هم‌اکنون در تامین و توزیع کالای اساسی در پاکدشت هیچ کمبود و مشکلی وجود ندارد و این فرآیند به صورت مستمر و عادی در حال انجام است.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف، مراتب را با استفاده از شماره تلفن ۱۲۴، به اطلاع بازسان اداره صمت برسانند.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *