۲۲۵ هزار بازرسی از واحدهای صنفی اصفهان انجام شد

۲۲۵ هزار بازرسی از واحدهای صنفی اصفهان انجام شد

جواد محمدی فشارکی، روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بدنبال این بازرسی‌ها سه هزار و ۷۹۷ پرونده تخلف به ارزش ۲۱۳ میلیارد و ۱۳۱ میلیون و ۴۵۳ هزار ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

وی اظهار داشت: گرانفروشی، درج نکردن قیمت، کم فروشی، عرضه خارج از شبکه، رعایت نکردن دستورالعمل بهداشتی، فروش کالای تاریخ گذشته و صادر نکردن فاکتور از جمله مهمترین این تخلفات است.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان ادامه داد: بالاترین تخلف در این مدت به ترتیب مربوط به خُرده‌فروشان میوه و سبزی و نانوایان و فروشندگان گوشت سفید است.

وی اضافه کرد: سهمیه ۱۷۸ واحد صنفی مُتخلف در حوزه فروش گوشت سفید، علاوه بر جریمه و تشکیل پرونده و ارسال به تعزیرات حکومتی، در این مدت از ۳ تا ۲۰ روز قطع شد.

به گفته وی، در نیمه نخست امسال و در راستای محدودیت‌های ویژه کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی‌ نیز ۲۳۴ هزار و ۳۵۸ بازرسی از اصناف‌ استان صورت گرفت.

محمدی فشارکی با بیان‌اینکه قرار است از هفته آینده قیمت سه محصول لبنیاتی پُر مصرف شیر، پنیر و ماست ۱۰ درصد کاهش یابد، افزود: نظارت‌های لازم برای کاهش قیمت‌ها را در این زمینه از هفته آینده انجام خواهیم داد.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان بیان کرد: پرونده‌های تشکیل شده در باره تخلفات صنفی در اسرع وقت و بصورت فوق‌العاده رسیدگی و مجازات‌های قانونی طبق مقررات اِعمال می‌شود.

وی گفت: شهروندان برای خرید لوازم مورد نیاز خود به واحدهای صنفی معتبر و دارای پروانه کسب مراجعه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را در اسرع وقت از طریق تلفن‌های ۳۲۳۵۲۰۱۲– ۳۲۳۵۲۰۱۳ یا ارسال پیام کوتاه به شماره ۰۹۱۴۰۴۰۳۰۳۹ و یا گزینه شکایات مردمی در وب سایت این مدیریت به نشانیbazresiasnafisf.ir به ستاد خبری و دایره رسیدگی به شکایات و گزارش‌های مردمی این مدیریت اطلاع دهند تا در کوتاه‌ترین زمان اقدام به بررسی مساله شود.

۳۲۹ بازرس به شکل ثابت و افتخاری کار نظارت و کنترل بر اصناف و بازار استان را بر عهده دارند.

نزدیک به ۲۵۰ هزار واحد صنفی در استان اصفهان فعالیت دارند.

نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *