۲۴ فقره پروانه بهره برداری معدنی در آذربایجان‌غربی صادر شد

۲۴ فقره پروانه بهره برداری معدنی در آذربایجان‌غربی صادر شد

پریسا عابدپور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با وارد شدن این معادن به چرخه تولید و استخراج زمینه اشتغال مستقیم برای ۶۲۲ نفر فراهم شد.

وی اضافه کرد: با به بهره برداری این معادن استخراج سالیانه سه میلیون و ۵۴۳ هزار تن انواع مواد معدنی از معادن استان افزایش و این معادن دارای ۲۲۲ میلیون تن ذخیره قطعی است.

وی ادامه داد: برای به بهره برداری رسیدن معادن مورد نظر در این استان یک هزار و ۲۰۵ میلیارد ریال هزینه شده است که این میزان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته در حوزه سرمایه گذاری معادن افزایش چشمگیری داشته است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در این مدت ۲۸ فقره پروانه اکتشاف برای محدوده های معدنی استان نیز صادر و ۱۳ فقره گواهی نامه کشف با حجم سرمایه گذاری ۵۵ میلیارد ریال در استان صادر شده است.

عابدپور افزود: این استان در حال حاضر دارای ۱۷۹ محدوده دارای پروانه اکتشاف معتبر و ۶۳ معدن دارای گواهی نامه کشف معتبر با ذخیره قطعی ۲۶ میلیون و ۷۷۹ هزار تن انواع مواد معدنی با حجم سرمایه گذاری بالغ بر ۶۲۱ میلیارد ریال است.

به گزارش ایرنا، ۵۰۳ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با ظرفیت استخراج اسمی سالانه ۱۷ میلیون و ۴۳۵ هزار تن انواع مواد معدنی و ذخیره قطعی یک هزار و ۱۳۸ میلیون تن با حجم سرمایه گذاری چهار هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۵ هزار و ۱۷۹ نفر می باشد.

نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *