۴۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در تایباد کشف شد

۴۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در تایباد کشف شد

محمد کریمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارزش کالای قاچاق کشف شده نسبت به کشفیات مدت زمان مشابه سال قبل ۱۰۰ درصد افزایش نشان می دهد.

وی ادامه داد: همچنین در نیمه نخست امسال، ۲۰ میلیارد ریال کالا در حوزه احتکار، گرانفروشی و عرضه خارج از شبکه در این شهرستان کشف شده که در این خصوص ۶۰ پرونده تشکیل شد که ۳۰ متخلف ایرانی و ۳۰ متخلف افغانستانی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شدند.

کریمی اعلام کرد: اقلام قاچاق کشف شده شامل انواع دارو، کالاهای بهداشتی و پزشکی، مکمل ها، روغن و آرد بوده است.

وی به انجام بازرسی و گشت های نظارتی مشترک از واحدهای صنفی این شهرستان اشاره و اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه، سه هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی تایباد انجام گرفت که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۳۵ درصد افزایش داشته است.

کریمی از صدور چهار مجوز رسمی استخراج "رمز ارز" در شهرستان تایباد خبر داد و ادامه داد: در سال جاری چهار واحد رسمی و قانونی استخراج رمز ارز توسط بخش خصوصی با سرمایه گذاری افزون بر ۸۰ میلیارد ریالی در این شهرستان مجوز گرفته که تاکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی گفت: طی ۱۰ روز گذشته یک مرکز غیرمجاز استخراج ارز دیجیتال در این شهرستان شناسایی شد که در بازرسی از آن چندین دستگاه‌ ماینر به ارزش یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال کشف و ۲ متخلف در این خصوص دستگیر شدند.

مرکز شهرستان ۱۳۸ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *