۴۴۷ نفر طی یکسال در واحدهای صنعتی اردستان مشغول به کار شدند

۴۴۷ نفر طی یکسال در واحدهای صنعتی اردستان مشغول به کار شدند

۴۴۷ نفر طی یکسال در واحدهای صنعتی اردستان مشغول به کار شدند

کاشان – ایرنا – رییس اداره صنعت معدن و تجارت اردستان گفت: ۴۴۷ نفر طی یکسال اخیر با صدور ۱۹ فقره پروانه تاسیس واحد صنعتی و سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در این شهرستان مشغول به کار شدند.

محمد رضا باقری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: افزون بر یک‌هزار و ۵۰۰ نفر در ۵۲ واحد صنعتی و تولیدی فعال این شهرستان مشغول به کار هستند.

وی ادامه داد: در شرایطی که بسیاری از کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی کشور تعطیل و از چرخه تولید خارج شده‌ است، در اردستان با پیگیری‌های نماینده مجلس، فرماندار و همکاری سرمایه‌گزاران شاهد اشتغال یک‌هزار و ۵۰۰ نفر در ۵۲ واحد صنعتی، تولیدی و بهبود وضعیت واحد های صنعتی و اشتغال هستیم؛ با این حال تعدادی از واحدهای صنعتی و تولیدی در شهرستان از چندین سال پیش تعطیل یا نیمه فعال هستند که باید در راستای راه‌اندازی آنها تلاش کرد.

به گفته وی، بیش از ۹۵ درصد دلیل رکود واحدهای صنعتی به منابع مالی یعنی بانک‌ها و مسائل مدیریتی بازمی‌گردد؛ علت‌های مختلف دیگری از جمله تحریم‌های ظالمانه، مدیریت‌های ناصحیح، نداشتن برنامه‌ریزی علمی و تخصصی و بسیاری از عامل‌های دیگر نیز سبب شده سرمایه‌گذاران بخش صنعت از ادامه فعالیت باز بمانند و سرمایه‌گذاری انجام شده را رها کنند و به مرور زمان این سرمایه‌ها از بین برود.

رییس اداره صنعت معدن و تجارت اردستان با بیان اینکه‌ با پیگیری‌های نماینده مجلس، فرماندار و همکاری سرمایه‌گذاران ۱۵ واحد صنعتی نیز در این شهرستان در حال ساخت است، خاطر نشان کرد: با همه تلاش‌های انجام شده، نزدیک به ۳۵ واحد صنعتی و تولیدی نیز تعطیل و یا راکد هستند.

وی ادامه داد:

باقری با بیان اینکه طی یکسال گذشته هفت فقره پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری ۳۹۷ میلیارد تومان و اشتغال ۶۰۵ نفر صادر شده است، خاطر نشان کرد: تعداد ‌پروانه‌های بهره‌برداری و تاسیس واحدهای صنعتی به ترتیب به ۶۷ و ۶۵ پروانه رسیده است.

بهبود وضعیت اشتغال در اردستان

فرماندار اردستان نیز یادآور شد: این شهرستان تیر ماه امسال به بالاترین جایگاه و رکورد شاخص بیمه‌ای در ۴۰ سال گذشته رسید.

حمیدرضا تاملی افزود: شمار بیمه‌شدگان اصلی از نزدیک به پنج هزار و ۹۰۰ نفر در سال ۱۳۹۷ به افزون بر هفت هزار نفر در سال جاری ارتقا یافته است.

وی خاطرنشان کرد: این آمار نشان از بهبود وضعیت اشتغال و فعالیت واحدهای صنعتی و توسعه کسب و کار در شهرستان دارد.

فرماندار اردستان اضافه کرد: یکی از چالش های موجود اردستان، کمبود نیروی متخصص مورد نیاز واحدهای صنعتی است که باید از خارج شهرستان تامین شود.

افزایش قابل توجه شمار بیمه‌شدگان اجباری
همچنین رییس شعبه تأمین اجتماعی اردستان با بیان اینکه روند افزایشی بیمه‌شدگان اجباری در شهرستان گویای بهبود وضعیت اشتغال با وجود مشکلات ناشی از تحریم و کرونا است، گفت: شمار بیمه‌شدگان اجباری اردستان در تیر ۱۳۹۹، ۶ هزار و ۵۰۲ نفر بوده که این رقم امسال به هفت هزار و ۲۳۱ نفر افزایش یافته است.

روح اله رعیتی با اشاره به اینکه روند افزایشی بیمه‌شدگان اجباری در اردستان گویای بهبود وضعیت اشتغال است، افزود: آمار بیمه‌شدگان اجباری شهرستان در تیر ۱۴۰۰، ۱۱ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به تلاش مسوولان برای رفع موانع تولید و کمک به واحدهای تولیدی و صنعتی خاطرنشان کرد: آمار گویای این واقعیت است که تولید و اشتغال در اردستان بر خلاف سایر مناطق، روند افزایشی داشته، به طوری که هم اشتغال موجود در شهرستان تثبیت شده و هم آمار بیمه شده اجباری جدید ۱۱ درصد رشد داشته است.

تامین نیرو، مهمترین چالش کسب و کار

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان نیز گفت: مهمترین چالش شهرستان در زمینه اشتغال تامین نیروی انسانی ماهر مورد نیاز واحد های صنعتی در آینده خواهد بود.

مهدی خانی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری مشکل خاصی در خصوص تعطیلی و یا بحران در واحدهای اقتصادی اردستان وجود نداشته است، ادامه داد: با تلاش نماینده مجلس و فرماندار اردستان طی ماه‌های آینده چند واحد تولیدی و صنعتی جدید در شهرستان راه‌اندازی می‌شود که نیازمند جذب شمار زیادی نیروی کار خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: با راه‌اندازی این واحدها، اشتغال بسیار خوبی در این شهرستان ایجاد می‌شود و به نظر می‌رسد که هر نیروی بیکاری که تمایل به کار کردن داشته باشد به راحتی بتواند با استفاده از این فرصت‌های شغلی، جذب بازار کار شود.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان اظهار امیدواری کرد که جوانان جویای کار اردستان از فرصت ایجاد شده به بهترین نحو استفاده و با ورود به بخش صنعت هم مشکل اشتغال خود را حل و هم نیروی کار این واحدها را تامین کنند.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۳ هزار نفرجمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *