۵۵ درصد تخلفات اقتصادی خراسان رضوی گرانفروشی است

۵۵ درصد تخلفات اقتصادی خراسان رضوی گرانفروشی است

به گزارش روز پنجشنبه سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، بخشعلی بیاتی افزود: در شهریور ماه امسال بیش از هزار و ۹۰۰ شکایت مردمی، گزارش ستاد خبری و ناظران افتخاری در استان دریافت و رسیدگی شد که از نظر نوع تخلف در پیگیری گزارشات و شکایات، گرانفروشی با ۵۵ درصد، عدم درج قیمت با ۱۸ درصد و کم فروشی با ۹ درصد بیشترین تخلفات را به خود اختصاص دادند.

وی ادامه داد: موضوع گزارشات در بخش کالایی شامل نان، میوه و تره بار و در بخش خدمات شامل رستوران، تعمیرات خودرو و خدمات مشاوران املاک بوده است.

کارشناس مسوول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: بازرسان در رسیدگی به شکایات و گزارشات، ۶۶۸ واحد متخلف شناسایی کردند که برای آنها پرونده تخلف به مبلغ ۷۳ میلیارد ریال تنظیم و برای رسیدگی به شعب تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

وی افزود: در جهت تسریع در احقاق حقوق شاکیان و جبران خسارت وارده در مواردی که موضوع شکایات موضوع عمومی و فراوان نبوده و واحد صنفی دارای سابقه تخلف نداشته، قبل از تشکیل پرونده تخلف، مصالحه و جلب رضایت شاکیان انجام شده است که در این راستا طی شهریور ماه امسال در ۳۸ شکایت رضایت شاکیان جلب شده و بیش از ۲ و نیم میلیارد ریال به آنان مسترد شده است.

نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *