اجرای درست اصل ۴۴ قانون اساسی، راه برون رفت از فساد است

اجرای درست اصل ۴۴ قانون اساسی، راه برون رفت از فساد است

به گزارش ایرنا، لطف الله سیاهکالی روز پنجشنبه در دیدار رییس قوه قضاییه با صنعتگران قزوین ، افزود: در سال های گذشته برای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی اقدام شد اما در اجرای آن به اهلیت سرمایه گذاران توجه نشد.

وی گفت: همین موضوع خیلی از واگذاری‌ها را دچار مشکل کرد که از جمله آنها شرکت کنتور سازی یکی از بهترین شرکت های کشور و منطقه بود که با مشکلات زیادی مواجه شد و کارگران آن بیکار شدند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل وقف در اراضی استان قزوین، افزود: بخش زیادی از زمین‌های قزوین موقوفه است و مردم در اصل مالکیت مشکل دارند و روش برخورد با مردم نیز مناسب نیست.

وی گفت: به عنوان مثال تمام شهر زیاران در شهرستان آبیک وقف آستان قدس است و حتی کوه‌ها و منابع طبیعی نیز وقف شده اند که باید پرسید مگر می‌شود کوه و رود که جزء انفال عمومی است وقف شود؟

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موضوع منابع طبیعی یکی دیگر از مشکلات مهم در استان قزوین است که باید مورد توجه قرار گیرد و حل شود.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از مراجعان دارای موضوعات مرتبط با بخش قضایی است، افزود:لازم است نحوه ارتباط ما به عنوان وکلای مردم با کارکنان دستگاه قضا مشخص شود تا حداقل بتوان در حد مشاور با کارکنان دستگاه قضا و قضات همکاری داشته باشیم.

سیاهکالی اضافه کرد: پیشنهاد ما این است که در دادگاه‌ها دوربین نصب شود تا رفتار قاضی و مراجعان درست شود و جامعه را اصلاح کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه و هیئت همراه روز پنجشنبه به منظور بررسی مسایل و مشکلات قضایی به استان قزوین سفر کرده است.

حضور در گلزار شهدای شهر قزوین، شرکت در شورای اداری و قضایی استان از جمله برنامه های سفر یکروزه رییس قوه قضاییه به استان قزوین است.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای همچنین امروز با اقشار مختلف مردم و صنعت‌گران، تولیدکنندگان و کارآفرینان نیز دیدار کرد.

سفرهای استانی رییس قوه قضاییه به منظور تسریع در حل مشکلات مردم از طریق هوشمندسازی و اصلاح ساختارها و روندهای معیوب،بازدید از مراکز قضایی و مجموعه‌های مرتبط و برگزاری نشست‌های نخبگانی برای بررسی تخصصی پرونده‌ها و مشکلات جامعه صورت می گیرد.

نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *