استاندار گیلان: تقویت اشتغال و تولید محور برنامه های اجرایی است

استاندار گیلان: تقویت اشتغال و تولید محور برنامه های اجرایی است

به گزارش ایرنا ، اسدالله عباسی در پایان این بازدیدها در جمع خبرنگاران با تاکید بر لزوم توجه به اشتغال و تولید بر اساس سیاست اصلی دولت سیزدهم اظهار داشت : رفع موانع تولید درصورتی محقق می‌شود که تصمیمات در همان واحد تولیدی و صنعتی گرفته شود چرا که مصوبات پشت درهای بسته با واقعیت مطابقت ندارد.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها افزود: با رونق تولید باید شعار سال را به معنای واقعی عملیاتی کنیم.

نماینده عالی دولت در استان به رتبه نخست گیلان در پرداخت تسهیلات رونق تولید از ابتدای امسال تا زمان حاضر اشاره و خاطرنشان کرد: تصمیم جلسات باید ظرف ۱۰ روز ، به نتیجه ختم شود.

وی با تأکید بر اینکه نگاه‌ باید به ظرفیت‌های موجود در استان باشد و هر زمان نیاز باشد از حوزه های ملی نیز پیگیری خواهد شد، تصریح کرد: درخصوص کالاهای مشابهی که در داخل تولید می‌شود، نباید نگاه به خارج از کشور داشته باشیم.

عباسی با اشاره به پویایی برخی واحدهای تولیدی گیلان در تامین مواد اولیه از طریق داخل و بومی‌ سازی طراحی تجهیزات و فناوری افزود: واحدهای پویا و در حال توسعه باید با جدیت حمایت شوند.

وی متذکر شد: برخی واحدها همچون صنایع ابریشم از تمامی ظرفیت خود استفاده نمی‌کنند که باید با اهتمام ویژه به سطح مطلوب برسد و بعضی نیز به رغم وجود تجهیزات و امکانات، با تعطیلی مواجه هستند که باید با حمایت‌های تسهیلاتی فعال و راه‌اندازی شوند.

استاندار گیلان با اشاره به درخواست برخی سرمایه‌گذاران برای شروع فعالیت های اقتصادی و نیز ظرفیت های موجود در بخش های کشاورزی، گردشگری، دریا و صنعت و فراهم بودن بسترهای لازم در استان خاطرنشان کرد: از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دعوت می کنم برای سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف به گیلان ورود کنند و در این مسیر مشوق‌های لازم درنظرگرفته می شود.

عباسی با تاکید بر لزوم خودکفایی در برخی محصولات تولیدی یادآور شد: پنجره واحدی ایجاد کرده ایم که با هدف صیانت از سرمایه‌ها، امور درگیر بروکراسی های زائد اداری نشود.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر نگاه‌ متوزان و متعادل به توسعه‌ در تمام مناطق استان تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای تمامی شهرستان‌های گیلان باید با یک نگرش، متناسب با ظرفیت‌ها و به صورت راهبردی، کاربردی و عملیاتی باشد.

گیلان با دو و نیم میلیون نفر جمعیت در حاشیه دریای خزر از استان های کشاورزی و گردشگری کشور است.

استان گیلان با حدود ۰.۹ درصد مساحت کل ایران، ۹۲.۱ درصد چای، ۳۷.۶ درصد برنج، ۷۶.۲ درصد فندق، ۸۵.۱ درصد ابریشم، ۶۰ درصد بادام زمینی، ۲۱.۴ درصد زیتون، ۲.۷ درصد مرکبات، ۱۳.۴ درصد گوشت ماهی خاویاری، ۴ درصد گوشت مرغ، ۵.۱ درصد گوشت قرمز، ۲۲.۴ درصد آبزیان پرورشی و ۱۵ درصد خاویار کشور را تولید می کند.

این استان دارای بندری برای بارگیری و تخلیه کالا به ظرفیت ۶.۵ میلیون تن در سال می باشد و بنادر کاسپین و آستارا و نیز منطقه آزاد تجاری و فرودگاه بین المللی و سه گمرک منطقه ای فعال و راه آهن قزوین – رشت و در حال اتصال به انزلی و آستارا جهت تکمیل مسیر کریدور شمال- جنوب، مزیت ویژه ای بخود گرفته و در کلیه بخشهای اقتصادی، قابلیت سرمایه گذاری داخلی و خارجی را دارد و بستر برای فعالیتهای اقتصادی، آماده و مهیا است.

برخورداری از مواد اولیه برای توسعه صنایع تبدیلی ، وجود صنایع بزرگ همچون کاغذ و نساجی و فولاد ، وجود شهرکها و نواحی صنعتی در نقاط مختلف استان ، نیروی کار ماهر و تحصیل کرده و آماده کار در بخشهای مختلف اقتصادی ، دسترسی آسان به مرکز کشور ،وجود بندر و نزدیکی به بازار کشورهای آسیای میانه از مزیتهای دیگر گیلان برای سرمایه گذاری است.

نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *