برگزاری مراسم صادرکننده نمونه با مشارکت حداکثری صادرکنندگان

برگزاری مراسم صادرکننده نمونه با مشارکت حداکثری صادرکنندگان

برگزاری مراسم صادرکننده نمونه با مشارکت حداکثری صادرکنندگان

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به مشارکت حداکثری صادرکنندگان در فرآیند انتخاب صادرکننده نمونه گفت: به زودی مراسم روز ملی صادرات برگزار می شود.

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از سازمان توسعه تجارت، فرهاد نوری،با اشاره به اینکه بررسی پرونده صادرکنندگان متقاضی در فرآیند انتخاب صادرکننده نمونه نیازمند تخصص و تجربه است، اظهار داشت: در سال جاری پرونده بیش از 500 بنگاه صادراتی از گروه های کالایی و خدماتی مختلف به منظور انتخاب صادرکنندگان نمونه ملی بررسی شد و منتخبین در مراسم روز ملی صادرات، که طی روزهای آینده برگزار میشود، معرفی خواهند شد.

وی با اشاره به برخی اظهار نظرها در خصوص برگزاری مراسم روز ملی صادرات خاطرنشان کرد: مراسم روز ملی صادرات هنوز برگزار نشده که ارزیابی شود و دیدار نمایندگان بخش خصوصی با شخص رئیس جمهور نیز با هماهنگی و پیگیری سازمان توسعه تجارت ایران با استقبال و رضایت صادرکنندگان انجام شد که بازتاب بسیار مثبتی در جامعه تجاری کشور داشت، با این حال سازمان توسعه تجارت ایران از برگزاری مراسم روز ملی صادرات توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران استقبال میکند.

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات، انتخاب صادرکننده نمونه ملی را از وظایف حاکمیتی برشمرد و ادامه داد: ایجاد ارزش افزوده، اشتغال‌زایی،عدم خام فروشی، مصرف بهینه انرژی و آب در محصولات صادراتی و توجه به مهارت های تخصصی صادراتی مانند نفوذ در لایه های نهایی بازار هدف از شاخص هایی است که در کنار دیگر شاخص های اصلی به صورت دقیق و موشکافانه در پرونده های صادرکنندگان متقاضی بررسی شده است.

نوری اضافه کرد: فرآیندهای سنتی انتخاب صادرکننده نمونه از سوی سازمان توسعه تجارت ایران اصلاح شده و امسال برای نخستین بار صادرکننده نمونه از میان شرکت های کوچک و متوسط نیز انتخاب شده است.

وی با اشاره به مسئولیت‌ های اتاق بازرگانی یادآور شد: ایجاد مراکز تجاری در بازارهای هدف و ساماندهی تجار برای حضور در رویدادهای تجاری معتبر از موارد حائز اهمیت در وظایف اتاق بازرگانی و در راستای توسعه صادرات غیرنفتی است.

انتهای پیام/

نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *