بهترین روش بازاریابی محتوایی صنعتی چیست و چطور اجرا کنیم؟
چکیده: بازاریابی محتوایی صنعتی به عنوان یک روش خوب و مؤثر برای شرکت های تولیدی معرفی می شود؛ همان صنعتگرانی که می خواهند محصولات صنعتی خود را به مخاطبان بیشتری نمایش دهند. امروزه بیش از 57% از صنایع، سرمایه گذاری قابل توجهی را برای تبلیغات آنلاین اختصاص می دهند زیرا صاحبان کارخانه ها و شرکت ها می دانند که فرآیند تولید محتوا چقدر می تواند برایشان مفید باشد. هر وبسایت به انواع محتوا نیاز دارد؛ و سایت های صنعتی نیز از این نیاز، مسثتنی نیستند. محتوای متنی، جزء اصلی هر کمپین بازاریابی محتوایی است و می تواند در قالب پست وبلاگی یا آموزشی یا صفحات لندینگ، اجرا شود. تولید محتوای متنی، اصول خاص خودش را دارد. یک متن باید حرفه ای نوشته شود و شامل مهم ترین کلمات کلیدی همان حوزه باشد.
بهترین روش بازاریابی محتوایی صنعتی چیست
پیشی گرفتن از رقبا در بازار متنوع و شلوغ صنایع، مانند هر کسب و کار دیگری، حیاتی است. خبر خوب برای شرکت ها و کارخانه های صنعتی این است که امروز به لطف دنیای جذاب اینترنت و ابزارهای رایگان و یا ارزان قیمت تبلیغات آنلاین می توانند مهارت ها، حرفه، محصولات و خدمات خود را به میلیون ها مخاطب معرفی کنند. اجرای روش های درست و اصولی برای تبلیغات اینترنتی، کلید موفقیت است و می تواند رشد کسب و کار را توسعه دهد….
… می پرسید بهترین ابزار چیست؟؛ پاسخ می دهیم: “بازاریابی محتوایی صنعتی“.
پلن بازاریابی محتوایی صنعتی بر اساس تولید محتوا و انتشار آن در رسانه ها و پلتفرم های مرتبط تنظیم می شود. این سبک تبلیغات، بسیار به روش تبلیغات B2B شباهت دارد اما باید استراتژی هر تبلیغ را برای یک برند یا یک صنعت بخصوص، به شکل منحصر به فرد و اختصاصی طراحی کرد. درست همینجاست که تجربه و مهارت یک کارشناس تولید محتوا و کانتنت مارکتینگ به کمک صنعتگران می آید!
فرآیند بازاریابی محتوایی برای صنایع می تواند تجربه مشتری را برای یک خرید موفق، خوشایند سازد و چه بسا سبب جذب مشتریان بیشتر و افزایش اعتماد به برند گردد.
با این حال شاید علاقه مند باشید بدانید که بهترین روش بازاریابی محتوایی صنعتی چیست و چطور می توانیم آن را اجرا کنیم؛ اگر تا پایان این بحث آموزشی با ما همراه باشید، فوت و فن ها را یاد خواهید گرفت و چنانچه تمایل به سفارش این خدمات داشتید، ما از طریق وبسایت کافه محتوا به آدرس اینترنتی www.cafe-mohtava.ir در کنارتان خواهیم بود.
اهمیت بازاریابی محتوایی برای صنایع تولیدی چیست؟
بازاریابی محتوایی صنعتی به عنوان یک روش خوب و مؤثر برای شرکت های تولیدی معرفی می شود؛ همان صنعتگرانی که می خواهند محصولات صنعتی خود را به مخاطبان بیشتری نمایش دهند. امروزه بیش از 57% از صنایع، سرمایه گذاری قابل توجهی را برای تبلیغات آنلاین اختصاص می دهند زیرا صاحبان کارخانه ها و شرکت ها می دانند که فرآیند تولید محتوا چقدر می تواند برایشان مفید باشد.
از طریق روند تولید محتوای متنی برای سایت های صنعتی است که هر برند می تواند خود را به عنوان یک رهبر و متخصص در حوزه فعالیت خودش معرفی کند. تجربه نشان داده آن دسته از کسب و کارهای صنعتی که دارای وبسایت هستند و به طور منظم، هر روز، محتواهایی را منتشر می کنند، می توانند جایگاه خود را در موتورهای جستجوگر ارتقا دهند و احتمال دیده شدن توسط مشتریان آنلاین نیز افزایش خواهد یافت.
اکنون می دانید که اجرای کمپین های بازاریابی محتوایی اختصاصی برای صنایع چقدر مهم و ارزشمند است؛ اما شاید برایتان سوالی مطرح شود که چطور این فرآیند را اجرا کنیم و چه نکات مهمی را باید رعایت کرد. در ادامه به این موضوع می پردازیم.
بهترین استراژی های بازاریابی محتوایی صنعتی چیست؟
اگرچه بازاریابی محتوا، همچنان بهترین روش تبلیغات اینترنتی برای شرکت های صنعتی محسوب می شود اما متأسفانه فقط 22% از صنعتگران نسبت به طراحی کمپین های اصولی اقدام می کنند. شاید بسیاری از صاحبان صنایع هنوز از روش های درست اجرای این روش بازاریابی دیجیتالی اطلاعات درستی ندارند و نمی دانند که چقدر می تواند روند فروش آنها را متحول سازد!
بنابراین لازم می دانیم به چند تا از بهترین استراتژی های بازاریابی محتوایی صنعتی عالی و مؤثر اشاره کنیم تا هم کارشناسان تولید محتوا و هم مدیران عزیز از آنها مطلع شوند.
در طراحی یک کمپین محتوایی صنعتی، این نکات را در نظر بگیرید:
نکته اول:
بازاریابی محتوایی صنعتی شامل تولید محتوای متنی برای سایت و انتشار رپورتاژ آگهی در سایت های معتبر و پربازدید است. برای هر دو گزینه باید بهترین و باکیفیت ترین محتواها آماده شوند. تعیین اهداف، اهمیت زیادی دارد و به نوعی می توان گفت، محتواها باید شخصی سازی و منحصر به فرد آماده شوند.
نکته دوم:
در نوشتن محتوا باید بازار هدف، اهداف برند، نحوه برقراری تعاملات با مشتریان، مسائل و مشکلات روز و موارد مشابه، به دقت مورد بررسی قرار گیرد و سپس نویسنده های محتوا دست به کار نوشتن شوند. هر نویسنده باید بداند که هدف یک محتوا چیست و قرار است پیرامون چه موضوعی صحبت کند.
نکته سوم:
محتوای صنعتی همیشه باید منحصر به فرد باشد. گزافه گویی در متن، استفاده از جملات ساده و پیش پا افتاده، عدم توجه به نیازها و خواسته های مشتریان، عواملی هستند که از اعتبار و کیفیت محتوا می کاهند. برای موفقیت در این مسیر، تیم تولید محتوا باید همواره به دنبال ایده های نو و جدید باشند.
نکته چهارم:
انچه باعث موفقیت هرچه بیشتر یک محتوا می شود، سبک نوشتاری و استفاده از تصاویر باکیفیت، اینفوگرافیک های کاربردی و توجه به ارائه اطلاعات مفید و قابل استفاده است. کاربران تمایل دارند با مطالعه یک مطلب در سایت، پاسخ پرسش های خود را بیابند یا راه حلی برای مشکلات خود پیدا کنند. تأثیرگذاری یک اینفوگرافیک در حوزه صنعت گاهی از ده ها محتوای متنی بیشتر است!
انواع محتوای صنعتی که باید در کمپین ها اجرا شوند
هر وبسایت به انواع محتوا نیاز دارد؛ و سایت های صنعتی نیز از این نیاز، مسثتنی نیستند. محتوای متنی، جزء اصلی هر کمپین بازاریابی محتوایی است و می تواند در قالب پست وبلاگی یا آموزشی یا صفحات لندینگ، اجرا شود. تولید محتوای متنی، اصول خاص خودش را دارد. یک متن باید حرفه ای نوشته شود و شامل مهم ترین کلمات کلیدی همان حوزه باشد.
دومین نوع محتوا که هر سایت صنعتی به آن نیاز دارد و گاهی باید در کمپین های محتوایی نیز در نظر گرفته شود، انواع ویدیوها و کلیپ ها است. تهیه ویدیوی معرفی محصولات صنعتی، معرفی شرکت، کارخانه یا خدمات مهندسی، نمونه ای از این تولید محتوا به شمار می روند. تجربه ثابت کرده شرکت های صنعتی که در تبلیغات خود از ویدیوها استفاده می کنند، بیشتر بر مخاطبان خود تأثیر دارند.
یک ایده خوب برای بازاریابی محتوایی صنعتی، تولید محتوای صوتی است. گاهی برای ارتقای رتبه یک مقاله در سایت، لازم است آن را به همراه فایل صوتی آن که پادکست نام دارد، در آن صفحه منتشر کنیم. محتواهایی که دارای متن، ویدیو و فایل صوتی باشند، از نظر گوگل، یک مقاله کامل و جامع است و باعث ارتقای رتبه سایت می شود.
خدمات بازاریابی محتوایی صنعتی به صورت تخصصی و ویژه
تولید محتوا سایت صنعتی گاهی در مراحل اولیه، خسته کننده به نظر می رسد اما اگر نویسنده های این متن ها، دارای تجربه و دانش کافی باشند، همه مسئولیت ها به درستی انجام می شود. نوشتن محتوای صنعتی در درجه اول به دانش تخصصی همان حوزه نیاز دارد. بنابراین نویسنده هایی برای این کار مناسب هستند که دارای مدرک دانشگاهی مرتبط باشند. تجربه کاری در اولویت دوم قرار می گیرد.
با توجه به اهمیت اجرای روش های دیجیتال مارکتینگ برای صنایع، ما از طریق وبسایت کافه محتوا (https://www.cafe-mohtava.ir ) در کنار همه مدیران شرکت های صنعتی و صنعتگران عزیز هستیم تا بتوانند با اطمینان خاطر برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان برنامه ریزی کنند.
خدمات ما شامل تولید محتوای متنی برای سایت های صنعتی، اجرای کمپین های رپورتاژ آگهی، تولید محتوای صوتی، طراحی بنر تبلیغاتی برای سایت و اینستاگرام می باشد. ما گوشه ای از فرآیند بازاریابی آنلاین کسب و کار شما را به دست می گیریم تا بتوانید بیشترین فروش را داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق وبسایت اقدام کنید و با ما در تماس باشید.