بهره برداری از فاز ۱۴پارس جنوبی با سرمایه گذاری ۵.۲ میلیارد دلاری

بهره برداری از فاز ۱۴پارس جنوبی با سرمایه گذاری ۵.۲ میلیارد دلاری

به گزارش خبرنگار مهر، امید قالیباف با بیان اینکه ایرانی‌ترین فاز پارس جنوبی با سرمایه گذاری ۵.۲ میلیارد دلاری در آستانه بهره برداری قرار گرفت، اظهار کرد: فاز ۱۴ پارس جنوبی با طراحی، ساخت و اجرای ۱۰۰ درصد ایرانی توسط شرکت‌های تابعه وزارت صمت آماده بهره برداری شد.

سخنگوی وزارت صمت تاکید کرد: با بهره برداری از این فاز روزانه ۵۰ میلیون متر مکعب گاز شیرین ،۲ هزار و ۹۰۰ تن ال پی جی، ۴۰۰ تن گوگرد، ۷۷ هزار بشکه میعانات گازی و سالیانه یک میلیون تن اتان برای تأمین خوراک واحدهای پتروشیمی تولید می‌شود.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: ارزش افزوده محصولات فاز ۱۴ روزانه ۱۵ میلیون دلار است که با بهره برداری رسمی از این فاز در اواخر بهمن یا اوایل اسفند نصیب کشور خواهد شد.

قالیباف خاطرنشان‌کرد: طراحی و مهندسی، نصب و اجرا و راه اندازی فاز ۱۴ میدان گازی پارس جنوبی ۱۰۰ درصد ایرانی و با محوریت شرکت‌های تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شده است که در مقایسه با داخلی‌سازی ۴۲ درصدی در فاز ۴ و ۵ این میدان رشد توانمندی داخلی را نشان می‌دهد.

وی در مورد وسعت طرح فاز ۱۴ پارس جنوبی گفت: ۲۱۱ کیلومتر خط لوله ۳۲ اینچ زیر بستر دریا، ساخت و نصب چهار سکوی دریایی، حفر ۴۴ حلقه چاه و طراحی و ساخت و راه اندازی پالایشگاه این فاز با سرمایه گذاری ۲.۷ میلیارد دلاری، بخشی از اقدامات انجام شده در فاز ۱۴ پارس جنوبی است.

نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *