تخلف اقتصادی بازاریان خراسان شمالی ۳۶ درصد افزایش یافت

تخلف اقتصادی بازاریان خراسان شمالی ۳۶ درصد افزایش یافت

علی وفاخواه روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نیمه نخست امسال ۳۷ هزار و ۶۲۰ مورد بازرسی از اصناف سطح استان انجام شد که این بازدیدها منجر به کشف یکهزار و ۹۸۴ تخلف صنفی شد که این ارقام به ترتیب ۶.۳ و ۱۳.۵ درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد دارد.

وی با بیان اینکه در این مدت یکهزار و ۶۶۴ فقره پرونده تشکیل شد که ارزش ریالی این پرونده ها بیش از ۳۴ میلیارد و ۱۲۲ میلیون ریال است افزود: این درحالی است که ارزش ریالی پرونده های اقتصادی در نیمه نخست پارسال ۲۵ میلیارد و ۱۴ میلیارد ریال ثبت شده است.

وی در بخش دیگر از سخنان خود گفت: نیمه نخست امسال ۹۲۱ مورد شکایت از تخلف های اقتصادی به دست رسیده است که بیشترین آن با ۷۷۰ مورد مربوط به شکایت های مردمی و ۱۵۱ مورد مروبط به شکایت ناظران افتخاری است.

وفاخواه خاطرنشان کرد: شکایت از حوزه کالا با ۶۵۷ مورد بیشترین میزان را به خود اختصاص داده و در حوزه خدمات هم ۲۶۴ مورد شکایت گزراش شده است.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: نیمه نخست امسال ۱۶۱ فقره پرونده در زمنیه بهداشتی با ۱۲ عنوان تخلف تشکیل شده است که ارزش ریالی این پروده ها هم ۴۸۳ میلیون ریال است.

وی درباره تخلف انبارداران استان هم گفت: امسال ۱۳ فقره پرونده برای انبارداران متخلف استان با موضوع احتکار، عدم اعلام موجودی، اخفا و امتناع از عرضه کالا تشکیل شده است که بیشتر کالاها مربوط به روغن موتور، شکر، گندم، جو و برنج بوده است.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: ارزش ریال این پرونده ها ۱۲ میلیارد و ۳۵۷ میلیون ریال ثبت شده است.

در خراسان شمالی حدود ۳۰ هزار واحد صنفی و در مرکز استان ۱۶ هزار واحد صنفی فعال است.

نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *