رشد چشمگیر صنعت در اردستان

رشد چشمگیر صنعت در اردستان

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد هادی احمدی‌طبا پیش از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته فرهنگ اردستان، اظهار داشت: حوزه فرهنگ بسیار موضوع مهمی است و امروز ضربه‌ای که ما می‌خوریم از همین حوزه است، متأسفانه باید بگوییم آنچنان که رهبر انقلاب در حوزه فرهنگی و سبک زندگی ایرانی اسلامی دغدغه داشته اند، مسئولان این چنین نگرانی نداشتند.

وی افزود: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته و حمایت نماینده مردم در مجلس، در سال جاری مبلغی حدود ۷۰۰ میلیون تومان به حوزه فرهنگی شهرستان اردستان تخصیص یافت.

فرماندار اردستان با اشاره به هفته فرهنگ شهرستان اردستان، خاطرنشان کرد: هفته فرهنگ از شنبه آغاز خواهد شد و به مدت یک هفته ادامه دارد و بنا شد برای اولین شعاری تحت عنوان «اردستان، فرهنگ اصیل، جوان امیدآفرین و جامعه بانشاط» برای این هفته درنظر گرفته شود که بر این اساس بتوانیم برنامه ریزی کنیم.

احمدی طبا شعار هفته فرهنگ شهرستان را برگرفته از بیانات رهبر انقلاب و رویکرد دولت دانست و بیان کرد: در شهرستان اردستان با این موضوع مواجه هستیم که نشاط اجتماعی کم است و این هفته را به عنوان یک شروع حرکت در راستای ایجاد یا افزایش نشاط برنامه ریزی کردیم.

وی با اشاره به نامگذاری روزهای هفته فرهنگ شهرستان، ادامه داد: روز اول با توجه به روز بسیج مستضعفین به نام «اردستان دیار شهادت، ایستادگی و مقاومت» و روز یکشنبه نیز به نام «اردستان دیار فرهنگ، تمدن و اصالت» نامگذاری شده که این سه موضوع از اصلی‌ترین موضوعات شهرستان است.

فرماندار اردستان یادآور شد: کار کردن بر روی شعار روز یکشنبه از اصلی ترین برنامه‌های ما خواهد بود چون اگر ما بتوانیم روی اصالت کار کنیم به نظر می‌رسد جوانان نیز تعصبی که دارند را بیشتر می‌کنند.

احمدی‌طبا شعار روز سوم را «اردستان دیار گردشگری، صنایع دستی، معماری و هنر» عنوان کرد و گفت: با توجه به استعدادهایی که از لحاظ ابنیه تاریخی، هنر و صنایع دستی در این شهرستان است شاهد هستیم، امروز صنایع دستی خوبی در شهرستان تولید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شعار روز چهارم که مربوط به خیران، صنعتگران و معدن داران است از اصلی ترین موضوعات ما در این بحث اقتصاد و معیشت مردم بوده که ما خیران خوبی داریم و اساسی‌ترین کمکی که به مجموعه دولت در شهرستان می‌شود از جانب خیران است.

فرماندار اردستان تصریح کرد: خوشبختانه صنعت و کارآفرینی در این شهرستان رشد چشمگیری داشته و همچنین در حوزه معادن نیز معدن‌داران را وارد حوزه کارهای عمرانی در روستاها کردیم.

احمدی‌طبا یادآور شد: روز چهارشنبه به عنوان «اردستان دیار خانواده، بانوان و جوانان فرهیخته» نامگذاری شده که خانواده و به خصوص جوانان عنصر اصلی است و باید در این حوزه برنامه ریزی شود همچنین نیاز به برنامه ریزی در حوزه بانوان و مادران داریم.

وی با اشاره به روز مجلس و نامگذاری این روز به عنوان «اردستان دیار علم، دانایی و علما» به پیشینه این شهرستان اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌های نماینده شهرستان احتمال سفر وزیر فرهنگ و ارشاد در هفته آینده به اردستان وجود دارد که در این سفر از برنامه‌های فرهنگی شهرستان نظیر اطلس فرهنگی شهرستان و مجموعه مستند «اردستان سرای من» رونمایی می‌شود.

فرماندار اردستان با بیان اینکه همایش بزرگداشت شهید مدرس در این شهرستان برگزار می‌شود، گفت: این همایش در روز دهم آذر ماه برگزار و مکان و نحوه برگزاری این مراسم متعاقباً اعلام می‌شود.

نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *